Köpte en burk på Cdon´s fyndhörna. Värt pengen?

Permalänk
Medlem

Köpte en burk på Cdon´s fyndhörna. Värt pengen?

Som rubriken lyder.
Såg en burk i fyndhörnan och slog till direkt.
Men nu är det år sedan jag spelade någonting och har helt tappat bort vad jag skall titta efter.
Är denna värd sina 2624:- ?
Kommer den klara att driva Star Wars Battlefront och liknande?

"THOR Vingner Hardcore - Intel Core i5 4670K - 2x8GB - SSD 120GB - GeForce GTX 760 OC - Windows 8 OBS! Fyndvara! - OBS Fyndvara Klass 3

Intel® Core™ i5-4670K Processor (6M Cache, Max Turbo 3.80 GHz)
NVIDIA GeForce GTX 760 OC 2GB DDR5
SSD 120GB Samsung 840 EVO SATA 2.5''
Gigabyte GA-Z87X-D3H"

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

2624kr?! ja, det är ett jättebra pris.

Permalänk
Medlem

Ja herregud, bara en 4690k (nästan exakt samma) kostar idag ca 2300kr ny....

Permalänk
Medlem

Grafikkortet är lite gammalt, så det åker du nog på att byta om ett tag, och bara 120gb hårddisk lär ju ta slut rätt fort...

Utöver det gnället så är det riktigt prisvärt: riktigt mycket cpu för pengarna

...

Undrar vad klass 3 innebär dock? Sliten repig burk full med damm? Vad får man för OS?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Lätt värt! Battlefront? Inte på högsta kanske men borde fungera. En 1TB hårrdisk och ett bättre grafikkort kanske så blir battlefront noll problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem

Detta är definitionen av fynd...!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Nä! Dåligt pris. Jag kan ge dig 3000kr för allt som plåster på såren

Skämt åsido! Riktigt bra pris Grattis!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Klass 3 skulle tydligen innebära synliga repor och dyl. Den får mao placeras utom synhåll.
Win8 verkade ingå.

Men dåså, tack så hjärtligt för svaren, nu blir det till att spela igen =D

Permalänk
Medlem

Jättebra pris. Du kommer kunna köra SW Battelfront utan problem men inte på maxade inställningar (om du inte har en pytteliten skärm).

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Den bör klara att köra Star Wars, men sannolikt bara på medium-låga grafikinställningar.

Benchmark

Testet i länken visade 45-52 FPS på ultra settings i 1920x1080 upplösning med det grafikkortet (GTX 760) och en ny skylakeprocessor (som bara den kostar 4000 kronor). Vet inte hur mycket din processor inverkar där.

SSDn kommer du dessutom fylla upp till drygt hälften bara med operativsystem och själva spelet.

Jag hade dock avrått från att köpa Battlefront då det verkar vara rejält överhajpat och överdyrt.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Ranger | Intel i7 6700K | Noctua NH U-14s | MSI GeForce GTX 980Ti Gaming | HyperX Savage 16 Gb DDR4 2800 MHz | Samsung EVO 500Gb SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNOVA G2 750W

Permalänk

Antingen har tur och får något som fungerar eller så blir du lurad som mig... Själv köpte jag ett moderkort (Mitx)som fyndvara på CDON. Lagrets kommentar var " öppnad förpackning". Jode!!! Fick kortet i en gammal grafikskortlåda för navidia 610 (Lagrets kommentar fick mig att uppfatta att det skulle vara originallådan). Dessutom fick jag inte med ett enda tillbehör såsom wifi-anten, io-plåt, satakablar, manualer, vilket gjorde kortet var helt användningslöst... Kundservicen beklagade och skyllde på packningen. Dock kunde de inte skicka de saknade delarna :/

Fick fri retur iaf och nu är det bara och hoppas att man får pengarna tillbaka utan några problem.

Men men, hoppas du gör ett kap och inte bli lurad som mig

Moderkortsmodellen är/var: Gigabyte GA-z97n-wifi (mitx). Köptes är 1118kr inklusive 100kr studentrabatt. Återstå och se om de försöker lura någon annan nu eller om de tänker skrota skiten....

Mvh. Adam | ASeagreen

Permalänk
Medlem

@ASeagreen:
Uj! Tack för head up.
Ska se till att gå igenom den noggrant.

Permalänk
Medlem

Bra köp!

Permalänk

@fretig:
Skriv gärna om din upplevelse på produkten här när du fått den och granskat den
Är lite nyfiken

Permalänk
Medlem

X@fretig: Extremt prisvärt! burken lär behöva en hårddisk för lagring då SSDn är i minsta laget, men det är det enda. Grafikkortet är den vassaste kniven i lådan men räcker utmärkt till Medium 1080p i Battlefront och lär klara andra nyare spel också.

Permalänk

@Roger W:

"Fyndvara Klass 3 – Använt skick

Produkten bär tydliga spår av användning i form av repor eller kantstötar, men har inga funktionsfel. Komplett med alla väsentliga tillbehör men originalkartong och manual kan saknas."

Det här är vad jag hittade på CDONs hemsida.

Visa signatur

i7 10700K • 4070 Super

Permalänk

Suveränt fynd!
Det kommer funka finfint att spela SW på den, troligtvis ungefär på high med 60 fps.
Se swecs egna mätning, observera upplösning och inställningarna. Ett 760 lär prestera ungefär som ett 960 om jag minns rätt

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Grattis! Även om den är repig/kantstött så kan du ju byta chassi, det är fortfarande ett klipp. Sen om du vill spela på högre inställningar så kan du ju alltid sälja grafikkortet och köpa ett GTX970 eller liknande här på marknaden. Lagringsdisk kanske du behöver med, har du ingen gammal liggandes från en tidigare dator eller liknande?

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Sent svar men den var grym =D