R9-280x-DirectCU-II

Permalänk
Medlem

R9-280x-DirectCU-II

Hej,

Har problem med ett grafikkort som jag sänt in till återförsäljaren och fått åter utan att de hittat något fel. Fortsättning följer nedan:

Citat:

Hej, återkommer nu i ärende (ejTag:4XXX1) Angående returärende 7XXXXXXX4. Har mailat lite med er tidigare.

Fick hem kortet och tog hjälp av en kunnig bekant som uppdaterade grafikkortets bios efter att ha hittat denna tråd på sweclockers:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1349036-grafikflimmer-i...

denna tråd verkar också behandla problemet

https://rog.asus.com/forum/showthread.php?43057-R9-280x-Direc...

Verkar vara ett känt fel..

Satte in grafikkortet i min dator, laddade hem och installerade nyaste drivrutinerna och spelade hela kvällen utan problem fram tills för en liten stund sen:

https://www.youtube.com/watch?v=I6wgoa6l_ZU

Har spelat i 43 dagar med mitt nya grafikkort utan några som helst problem.
Så hur går vi vidare?

Nu har återförsäljaren missuppfattat och ifrågasatt varför jag lät min bekanta uppdatera bios.

Känns lite som att jag nått vägs ände med dem..

Är jag ute och cyklar?

Permalänk

Du får ju artifakter i spelet, Har dom testat att spela med kortet så att dom inte kör det i idle?

Updatera BIOS får du göra på din dator, Grafikkortets garanti försvinner inte för det.

Permalänk
Medlem

@Makaveli1: Jo, det ska vara testat i spelet. Men ibland kan man spela i flera timmar utan att det händer någonting.