Permalänk
Medlem

Hög temperatur på gpu och cpu?

Tjenare, jag har lite problem med höga temperaturer vad jag tycker så tänkte kolla om någon har nått tips. Jag har ett Fractal Design R5, med 2st fläktar i fronten som blåser in i burken och sen har jag vattenkylning H80i GT som drar ur luften ut ur burken.

Mitt grafikkort är ett Gigabyte 970 g1 gaming och jag har det överklockat med 110mhz kör på 60% fläkthastighet när jag spelar annars låter det väl mycket, hamnar på temps runt 72-78 grader vilket jag tycker låter högt då andra med samma kort verkar ligga på runt 60-65.

Sen min cpu är en i5 6600k överklockat till 4,2ghz med 1.216v kör fläktarna till min H80i GT på 45% konstant så dom är rätt tysta och temperaturen på cpun pendlar mellan 63-67 grader när jag spelar.

Vad tycker ni om dessa temps? Går det att göra något för att behålla burken tyst men få den svalare? Hjälper det med fler fläktar i fronten? Känns inte som det kan göra så himla stor skillnad.

Tips uppskattas verkligen!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Du kan vara lugn
Det där är typ normala temp när man kör stockkylning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Helt normalt, speciellt eftersom du inte låter fläktarna kyla så mycket de kan.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE