Söker tips till en Streaming & Gaming dator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av köpadatornu:

Hmm okej... 😭 Vilket grafikkort skulle man köra på i ett snäpp dyrare prisklass enligt dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror helt på vilken prisklass vi pratar om. Men förslagsvis MSI AMD R9 390 Gaming.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av köpadatornu:

Absolut, all hjälp uppskattas kanske kan lägga till dig på skype eller något för mer info angående streaming.

Skickades från m.sweclockers.com

Heh, nja, hellre fråga i forumet. Jag lägger hellre tid på att hjälpa fler med samma frågeställning (även om det sker i framtiden då de läser frågor och svar vid en senare tidpunkt) än på personlig upplärning. Mitt jobb som forumledare är ju liksom att försöka berika forumet.

Vad det gäller andra kort, Inet har 3 st av detta hemma just nu? Lite dyrare men högre fabriksöverklockning och klart värt pengarna.

http://www.inet.se/produkt/5411464/asus-radeon-r9-390-8gb-dc3-strix-oc#/specs

Vill du gå till det gröna laget så är nog GTX970 närmast i pris och prestanda. Nvidia har iof sig en fördel i streaming sammanhang, om man vill använda GPU omkodning på samma dator som man spelar på.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Heh, nja, hellre fråga i forumet. Jag lägger hellre tid på att hjälpa fler med samma frågeställning (även om det sker i framtiden då de läser frågor och svar vid en senare tidpunkt) än på personlig upplärning. Mitt jobb som forumledare är ju liksom att försöka berika forumet.

Vad det gäller andra kort, Inet har 3 st av detta hemma just nu? Lite dyrare men högre fabriksöverklockning och klart värt pengarna.

http://www.inet.se/produkt/5411464/asus-radeon-r9-390-8gb-dc3-strix-oc#/specs

Vill du gå till det gröna laget så är nog GTX970 närmast i pris och prestanda. Nvidia har iof sig en fördel i streaming sammanhang, om man vill använda GPU omkodning på samma dator som man spelar på.

Haha ja det förstår jag jag får starta en tråd på forumet och tagga dig då när det är tillfälle för streaming tips!
Och vad det gäller "ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OC" är det ett likadant grafikkort? Och vad menas med "turbo" som är med på Sapphire kortet!

Tack för bra och lättförståeliga svar!

Permalänk

Nu fick jag i och för sig upp det här när jag kollade min kundvagn.

Permalänk

Ändrade grafikkort till ASUS och är redo att beställa nu. Tänkte bara säkerhetskolla om allt som behövs finns med nu? Det behövs inte någon extra fläkt eller något dylikt, om man nu ska streama och kanske överklocka senare i framtiden?
Tack för snabba svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av köpadatornu:

Nu fick jag i och för sig upp det här när jag kollade min kundvagn.

http://i.imgur.com/hDhnDhD.png

Då är det väl bara att beställa med Sapphire kortet, du kan trots allt byta i efterhand om du mailar Inet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Då är det väl bara att beställa med Sapphire kortet, du kan trots allt byta i efterhand om du mailar Inet.

Inte köra på ASUS kortet då som redan finns inne i 3 exemplar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av köpadatornu:

Inte köra på ASUS kortet då som redan finns inne i 3 exemplar?

Nej, skulle valt Sapphire kortet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Nej, skulle valt Sapphire kortet.

Sapphire >Asus för att? vad är den stora skillnaden? fick ju höra att ASUS kortet var lite mer överklockat och skulle klara mer det måste väl vara positivt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av köpadatornu:

Sapphire >Asus för att? vad är den stora skillnaden? fick ju höra att ASUS kortet var lite mer överklockat och skulle klara mer det måste väl vara positivt?

Priset, och bra kylare.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|