Får en Pure Rock kylare plats på Sabertooth P67 MB?

Permalänk
Medlem

Får en Pure Rock kylare plats på Sabertooth P67 MB?

Hej gubbar och gummor,

Hade tänkt skrämma lite liv i min I7 2600K men då behövs det lite bättre kylning. Tog en snabb titt i lådan för att se hur det ser och tycker det ser jäkligt trångt ut på på moderkortet på motsatt sida RAM-minnena. Ska ju sitta en bygel tvärs över som låser kylaren och något som liknar kylflänsar sticker upp från moderkortet och ligger väldigt nära infästningen på den sidan.

Är det någon som vet om det går att få dit en Pure Rock eller liknande kylare på detta moderkort?

På denna länk kan man se moderkortet från ovan om det hjälper...

Sabertooth P67

Tackar på förhand!

Med vänlig hälsning
wackwack

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U

Permalänk
Medlem
Skrivet av WackWack:

Hej gubbar och gummor,

Hade tänkt skrämma lite liv i min I7 2600K men då behövs det lite bättre kylning. Tog en snabb titt i lådan för att se hur det ser och tycker det ser jäkligt trångt ut på på moderkortet på motsatt sida RAM-minnena. Ska ju sitta en bygel tvärs över som låser kylaren och något som liknar kylflänsar sticker upp från moderkortet och ligger väldigt nära infästningen på den sidan.

Är det någon som vet om det går att få dit en Pure Rock eller liknande kylare på detta moderkort?

På denna länk kan man se moderkortet från ovan om det hjälper...

Sabertooth P67

Tackar på förhand!

Med vänlig hälsning
wackwack

Bygeln håller fast CPU'n.
Och platsen runt CPU'n är standardiserad så att kylartillverkarna ver vilka gränser som gäller.
Så japp, Pure Rock och andra kylare kommer att passa fint.
Däremot så är många kylare numera så stora att dom kanske inte får plats i vissa chassin.

Permalänk
Medlem

Hej Tiger,
Bygeln jag tänkte på är den som håller kylaren men om det är som du säger med standardiserad yta runt CPU:n så ska det funka. Ser bara så jäkla trångt ut på den ena sidan.
Chassiet är inga problem.

Skrivet av Svensktiger:

Bygeln håller fast CPU'n.
Och platsen runt CPU'n är standardiserad så att kylartillverkarna ver vilka gränser som gäller.
Så japp, Pure Rock och andra kylare kommer att passa fint.
Däremot så är många kylare numera så stora att dom kanske inte får plats i vissa chassin.

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U

Permalänk
Medlem

Har du Corsair Vengeance minnen så finns det en risk att det inte passar. För höga minnen helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Hej Superlight,
Tack för infon, ska kolla höjden. Får väl i så fall bli några lågprofilminnen.
Om jag bara använder två slots kan det fungera då även med mina vengeance minnen? Slotten närmst kylaren är tom.

Skrivet av Superlight:

Har du Corsair Vengeance minnen så finns det en risk att det inte passar. För höga minnen helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U