Permalänk

Mini Update 5.5

Fick äntligen lite grejer från vattenskärningen häromdagen.
Sidopanel, fläktgaller V.2 och en något mindre snöflinga som ska sitta ovanpå nätagget.
Beställde en Corsair Force 480GB på NetonNet, fick hem den idag. Tänkte att jag skulle ha den istället för evo8:an, får plats med några fler spel.
Blev visst en beställning på en backplate till gfx:et från coldzero.eu också. @ggalaxyy

Fläktgaller V.2, vattenskurna obearbetade

Planslipade inför lack

Sidopanel, snowflake ftw

Ät inte snö som är svart?

Unbox Corsair force

Trevlig helg

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, men lite tråkigt att du inte valde att bygga en custom loop istället för den färdiga vattenkylningslösningen.

Permalänk
Skrivet av soulis:

Bra jobbat, men lite tråkigt att du inte valde att bygga en custom loop istället för den färdiga vattenkylningslösningen.

Tack!
Jag vet men jag tycker inte kostnaden överväger fördelarna. Har faktiskt inte vågat mig på att bygga en custom loop än så länge heller för den delen.
Kan ju bli en vidare utveckling av burken lite senare.

Permalänk
Inaktiv

@_neophyte_

Ser riktigt härligt ut Har själv funderat på att köra lite med cablecombs just för att snygga till biten som är synlig igenom chassits ruta. Hur fungerar dom som du använder på 24 ATX sladden? Sätter man dit dom bara, eller måste man ta loss pinsen först och trä igenom kammens hål?

Permalänk

Jag gillar det skarpt!
Dock tycker jag att ditt val av orientering på GPU Kablar blir fel. Du döljer vitt med vitt om du förstår hur jag menar.
Våga visa grafikkortet! Dra Strömsladdarna nedåt

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av KaffeMedKotlett:

@_neophyte_

Ser riktigt härligt ut Har själv funderat på att köra lite med cablecombs just för att snygga till biten som är synlig igenom chassits ruta. Hur fungerar dom som du använder på 24 ATX sladden? Sätter man dit dom bara, eller måste man ta loss pinsen först och trä igenom kammens hål?

Tack!
Man bara sätter dit dom. Dom är dock ganska ömtåliga så man får ta det försiktigt. Jag lyckades bryta av ett par små bitar från mina men syns inte så mycket.

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Jag gillar det skarpt!
Dock tycker jag att ditt val av orientering på GPU Kablar blir fel. Du döljer vitt med vitt om du förstår hur jag menar.
Våga visa grafikkortet! Dra Strömsladdarna nedåt

Tack!
Jo jag förstår vad du menar. Är väl en smaksak egentligen. Hade en tanke från början att pci-e ström skulle gå nedåt men då fanns det ingenstans att gömma kablarna. Vill inte dra bort för mycket fokus från nätagget heller, nätagget ska ha sitt "place to shine". Tror inte jag kommer göra så jättestora förändringar i kabeldragningen men jag ska glo lite på´t.
Kan ju hoppas att det blir bättre när det kommer en backplate på grafikkortet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Neophyte_:

Tack!
Jag vet men jag tycker inte kostnaden överväger fördelarna. Har faktiskt inte vågat mig på att bygga en custom loop än så länge heller för den delen.
Kan ju bli en vidare utveckling av burken lite senare.

Ähh pengar är så som gödsel, inte till någon nytta om man inte sprider dem
Jag hoppas på att få se en sådan utveckling, har själv köpa ett sån chassie och planerar vattenkylningsinköpen. Blir nog ingen projektrråd för min del dock. Nöjer mig med en väldigt tyst pc

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat

Permalänk

Update 6. 95% Färdigt

Projektet närmar sig slutet. Det sista finliret brukar ju dock ta tid. Bör dock vara klar om kanske två veckor och sen har jag tänkt att fotografera och dokumentera projektet och skapa ett galleri.

Den senaste veckan har det varit framsteg och motgångar, fick revidera en idé jag hade och nu när jag gör om hoppas jag det blir bättre än från början. Fortfarande lite hemlighetsfull angående denna idé men jag hoppas det kan bli så som jag tänkt.

Beställde en backplate från Coldzero till mitt 970 turbo, ofyfan så jälla najs.

Kabeltillverkning

Kabel till min stealth switch

Lekte lite med Cam software till Hue +:en, blev nog "rätt" färg nu

Backplate unbox

Fint paketerat och snabbt fraktat

Alone

Marry me?

Skruvar och distanser, jag använde dom korta distanserna

Lets be together

Fixade en distans, placering hemlig

Blev mattsvart lack på den

Permalänk
Medlem

Backplaten på grafikkortet blev så jävla nice!

Permalänk
Avstängd

Det börjar ta sig. Ser (is)coolt ut

Permalänk

Tack! @Tilma

@biorrith Ja den blev jävligt bra, riktigt nöjd.

@xPM Tack, haha

Permalänk

Update 6.5 Sista unboxing

Sista paketet till projektet anlände från Inet häromdagen.
Blev en Seagate SSHD 2TB, hoppas Seagate kan vinna tillbaka lite av mitt förtroende. Har haft ras på två 2TB diskar från dom för ett par år sedan men jag hoppas som sagt att det inte händer igen.
Blev också en Phobya ledstrip UV. Måste komma på hur jag ska montera den för bästa effekt bara.
Väntar på uv-färg som ska komma i veckan, det var visst lång leveranstid på den.

Sista paketet *snyft*

Pingvinstången, halva nöjet med paket från Inet

Steam voucher när man köpte SSHD:n

Monterat gfx med annorlunda kabeldragning, kritik?

Trevlig helg!

Permalänk

Update 7 Dött som i graven?

Ja här var det dött! Väntar fortfarande på UV-färg, lång leveranstid tydligen.
Har ju inte moddat toppen på lådan nånting så jag tänkte att det skulle vara snyggt med ett par special skruvar o brickor till fläkten i toppen. Blev några bilder på pysslet.
Bonus bilder på hur fanguards:en blir lackerade.

Ritning+proof of concept

Indikerar lilla chucken så att den sitter centrerat

M8 ska bli M5

Avstickning på längden

Svarva av toppen för slät yta

Halvvägs

Redo för M5-gänga

Setupen: Insex nyckel i chucken och flytande gängsnitts-hållare

Fyra skruvar färdiga

Brickor

Borrning+försänkning

Avstickning

Färdig svarvat

Köpings svarven som användes

Fanguards

Permalänk

Update 8...Knyta ihop säcken

Projektet stod länge 95% färdigt men hade lovat mig själv att inte ta datorn i bruk förrän 100% var uppnått. Hade en idé om att lacka det vita på fläkt gallerna med uv reaktiv färg och den första färgen jag fick tag på var precis oduglig. Färg nr2 var det flera veckors leveranstid på och där med dog projekttråden ut en smula.
Iallafall så blev det ett par bilder i studiomiljö innan burken började användas som mainrigg 24/7.
Och till slut blev det ett galleri också, ungefär ett år sedan burken började byggas.

http://www.sweclockers.com/galleri/14011-define-s-fractal-des...

Håll utkik efter nästa projekt, det kommer mer...