Trump vill flytta Apples tillverkning till USA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vesh:

Åh herregud, visar väl bara på att Trump inte bara är grovt olämplig i allmänhet utan även ganska kass på dethär med hur man tjänar pengar. Kan ju vara värt att nämna att han hade varit rikare om han investerat sina pengar i indexfonder än de aktiva val han gjort... http://finance.yahoo.com/news/why-probably-better-investing-d...

Mm han är skitdålig på att tjäna pengar. Hur många miljarder har du?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

I ljuset av Trumps uttalande kanske det vore klädsamt om han flyttade tillverkningen av sin egna skjortkollektion till USA först...

Permalänk
Inaktiv

Uttalandet är ytterliggare ett bevis på att han är en usel affärsman och allmänt olämplig att ha någon slags maktposition. Och då är denna människa tänkt som en seriös kandidat som president över världens mäktigaste land? Världen är körd om denna människa får en sådan position. Men en dag ska väl även det amerikanska imperiet falla...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Lol, Trump på Sweclockers? Har nog aldrig varit med om maken till Clickbait material från den där killen.

Och ontopic, han kan ju börja med att flytta produktionen i sina egna företag till USA isåfall kanske...

Skrivet av CFSsss:

Snälla Sweclockers. Ingen politik.

Det här är INTE en tekniknyhet. Det är clickbait och propaganda.

Skrivet av SummitSub:

Inget sånt här på sweclockers tack

Skrivet av Dr.Mabuse:

Klickade jag på Aftonbladet...?

Skrivet av adzer:

Nej sweclockers, bara nej.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ser helst inte att Sweclockers sänker sig till Aftonbladet-nivå i nyhetsflödet. Usch.

Skrivet av Lifooz:

Hahah, tänkte precis samma sak.

/Lifooz

"Lol, Trump på Sweclockers?"

Ja det är verkligen en bra förstapost!!

Detta är första gången jag tycker att Sweclockers nyhetsflöde "AftonbladsR*nkar" grovt!

Och det youtube klippet ? Över 2 timmar långt.....vad händer?

Nä fan. Gör om, gör rätt! Ta bort skiten!

Det är min åsikt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Storage Jar:

Mm han är skitdålig på att tjäna pengar. Hur många miljarder har du?

Nu började inte denna person på noll utan hade _mycket_ pengar att börja med.
Hade han växt upp med mer normala förutsättningar så hade han troligen varit hemlös, inspärrad på mentalsjukhus/fängelse eller död.

Enda anledningen att han syns är för att han har just mycket pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag myser... Själva ansiktet för kapitalismens fula tryne vill ha reglerad marknad

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Sweclockers! Skeppet sjunker! Gör något!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trump:

we’re gonna get Apple to start building their damn computers and thingsin this country

telefoner trump, apple är en av världens största tillverkare av mobiltelefoner.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Stupid is what stupid does.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Helt rätt, Trump!

Permalänk
Medlem

Idéen är väl bra i sig men problemet är att ingen är redo att betala den extrasumman för vad det kostar för rediga löner och schysta avtal för tillverkarna. Var redo på minst 3000-4000kr extra för en Apple-produkt om det här händer.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Trump = pajas

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Tyvärr, trump är efter väljare
först av allt 60% av tillverkningskostnaden får till Tyskland, patent osv, tillverkning är bara liten del av iphone but lets say something better than nothing

men för att nyttja Apple dominans på marknaden, så att det lönar sig för USA är väl att ändra skattesystem, Apple som de flesta stora bolag skickar inkomst till lågbeskattade länder som Irland, pengar sitter offshore och arbetar inte för USA, det är alltså den kapital från vinst som skulle vara positivt för USA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

LOL

Edit: Som affärsman bör han väl fatta vilka förluster det skulle innebära för Apple? Jäklar vilka dumma idéer snubben verkar få nu för tiden..

Nja det beror på, han kan ju påverka genom att sänka skatterna för storföretag och sänka minimilönen till Kinanivå.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Lol, Trump på Sweclockers? Har nog aldrig varit med om maken till Clickbait material från den där killen.

Och ontopic, han kan ju börja med att flytta produktionen i sina egna företag till USA isåfall kanske...

Man kan undra hur någon som är så blåst lyckats bli så rik. Hur tänkte han att apple sen skulle konkurrera när den redan höga kostnaden går upp med typ 100%? haha...skön snubbe.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Wiggin:

Donald Trump, mannen som säger vad alla ignoranta, fördomsfulla och opålästa Amerikaner tänker.

Precis, tack för att du satte så bra ord på det!
Man blir mörkrädd när man ser hur många ignoranta, fördomsfulla och opålästa amerikaner det faktiskt finns som röstar på honom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Man kan undra hur någon som är så blåst lyckats bli så rik. Hur tänkte han att apple sen skulle konkurrera när den redan höga kostnaden går upp med typ 100%? haha...skön snubbe.

Genom ha en rik farsgubbe

Permalänk
Avstängd

Då apple tar dubbla priset för ungefär samma hårdvara så kanske det skulle funka att flytta även fast man sänker vinstmarginalen lite

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Jag hoppas att han vinner president valet.

Därför att då blir det prima underhållning.

Permalänk

@varendajäkelsomgnällerpåattsweclockerstaruppdetta

Varför skulle inte detta rapporteras? Det berör
1. Teknik
2. Något väldigt populärt på forumet: Donald Trump (jag har sett b.l.a. tråden om han kan vinna valet rätt ofta på nytt i forumet)
Alltså har det relevans för forumet.
Sen att det har lika stor chans att förverkligas som förslaget från en arbetsgrupp från miljöpartiet om bredbandsskatt blir inte lika noga om det har relevans.
Forumet har plats även för spekulationer om saker som aldrig lär hända så länge det inte tar över och börjar störa ut reella tekniknyheter!
Dessutom tar jag inget för givet längre, bara för att jag är 100% säker på att detta aldrig skulle kunna hända behöver det inte vara så...

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Säga vad man vill om Trump, men tjäna pengar kan han.
Vore kul om han tar hem valet

Av detta utspel verkar han dock ha mindre koll på ekonomi än vad man kunde tro
Tror snarare han förlorar röster på utspel som dessa.

Permalänk
Hjälpsam

Donald Trump som liten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EverGrowingNoob:

@varendajäkelsomgnällerpåattsweclockerstaruppdetta

Varför skulle inte detta rapporteras? Det berör
1. Teknik
2. Något väldigt populärt på forumet: Donald Trump (jag har sett b.l.a. tråden om han kan vinna valet rätt ofta på nytt i forumet)
Alltså har det relevans för forumet.
Sen att det har lika stor chans att förverkligas som förslaget från en arbetsgrupp från miljöpartiet om bredbandsskatt blir inte lika noga om det har relevans.
Forumet har plats även för spekulationer om saker som aldrig lär hända så länge det inte tar över och börjar störa ut reella tekniknyheter!
Dessutom tar jag inget för givet längre, bara för att jag är 100% säker på att detta aldrig skulle kunna hända behöver det inte vara så...

Jag skulle inte säga att detta berör teknik. Om det vore så att det redan var bestämt att produktionen skulle flyttas till USA, då hade det varit intressant. Nu är det bara en galning som står och snackar om vad han vill ska hända.
Jag besöker inte Sweclockers för att läsa om politik, det finns gott om andra tidningar/sidor som rapporterar om den typen av nyheter.
Är väl dock ingen mening att plocka ner denna artikeln, men skulle helst se att de håller sig borta från denna typ av rapportering i framtiden.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Skrivet av hakan78:

Folk kommer handla dessa ändå. Även om de skulle kosta en månadslön. En Appleprodukt är status för många.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur sjutton kan det vara det när var och varannan person har en Iphone sen flera år tillbaks? Logiken uteblir.

Jag tror det där med Apple-produkter och status är en myt. I alla fall i större utsträckning än vad många på detta forum tror.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Säga vad man vill om Trump, men tjäna pengar kan han.
Vore kul om han tar hem valet

Skrivet av Storage Jar:

Mm han är skitdålig på att tjäna pengar. Hur många miljarder har du?

Kopierar min kommentar från "Trumptråden":

Trump är korkad och de som vill rösta på honom är också korkade.

Här är en länk.

Från länken:

Trump ärvde en massa pengar 1987, närmare sagt 4 miljarder dollar.
Hans förmögenhet har sedan dess växt med 300%.
S&P 500, ett amerikanskt aktieindex över de 500 största företagen, har på samma tid växt med 1336%.
Bill Gates har under samma tid ökat sin förmögenhet med 7173%.
Warren Buffets förmögenhet har under samma tid ökat med 2616%.

Gates och Buffet gjorde ifrån sig bättre än aktieindexet.
Trump, å andra sidan, är en idiot.

Väljarna stödjer honom för att han öppnar munnen och säger idiotiska saker som de håller med om. Att Trump leder det republikanska fältet säger en hel del om republikanska väljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Hur sjutton kan det vara det när var och varannan person har en Iphone sen flera år tillbaks? Logiken uteblir.

Det hjälper att se Apple som en religiös sekt. Det förklarar en hel del.

Idoldyrkan av Jobs, Ives, etc.
Viljan att betala mer.
Glädjen över att Apple rakar in pengar, även från de som inte äger aktier i företaget.
Och mycket annat.

Permalänk
Medlem

Om han blir president kommer han skrika "Your fired" titt som tätt. Och skriva TRUMP stort på Vita Huset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Av detta utspel verkar han dock ha mindre koll på ekonomi än vad man kunde tro
Tror snarare han förlorar röster på utspel som dessa.

Att han på något sätt skulle anse sina utalanden som realistiska tror jag är att underskatta honom.
Det har ju visat sig gång pågång att han kan säga helt bizarra grejor utan verklighetsanknytning eller lägga fram förslag som är helt ogenomförbara och detta leder till att han pollar bättre.
Vilket är hela poängen med alla hans kampanjutalanden, det är ju inte någon slags genomtänkt långsiktig politisk platform/kampanj som presenteras, utan det handlar enbart om att lura till sig röster för att vinna republikanska nomineringen.

Permalänk
Medlem

Haha men sweclockers då... fastnade och såg hela klippet^^ Ärligt talat så är det faktiskt lite omväxling att han kan tala fritt utan att vara så mediarädd, och att han finansierar sin egen kampanj. Visst är det lite svart och vitt ibland, men det verkar iallafall vara hans egna åsikter. Svårt att se att det kan gå så mkt sämre för jänkarna än att rösta in en bakbunden president. Mest intressant är väl ändå att han direkt från näringslivets topp inte vill se frihandelsavtalet Att ha trump som högsta befäl i det militära känns ju som lite utav en katastrof dock

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Hahah, tänkte precis samma sak.

/Lifooz

Jag försöker komplettera med IDG så mycket det går då SweC allt oftare väljer nyheter som mer påminner om branding än omvärldsbevakning. T.ex. inte ett ord, vad jag kan se, om Junipers bakdörrar i VPN. Det vore väl mer intressant och relevant än politisk retorik om var Apple ska tillverka sina statusprylar som knappt fungerar utanför sin bubbla?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net