The Division låter dig välja mellan grafik och högre bildfrekvens på konsolerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

För att tjäna pengar på konsolerna så säljer de dem så billigt som möjligt så att så många som möjligt köper dem. Sen tar de hem vinsterna på att ha höga marginaler på tillbehör och spel. Dosorna kostar inte direkt 600kr+ för att de är dyra att massproducera.

Jag hade siffror på det där förut. Om jag inte missminner mig så vill konsoltillverkare ha runt 20% av kakan som "licensavgift" medans steam och likande vill ha runt 10%. Sen ska butiker som gamestop ha lite de med men deras marginaler är otroligt låga så de tar igen på begagnade spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter vettigt, helt klart.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Alltså vafan Sweclockers!?!?!

Jag tippsade om denna nyhet runt kl 10.00 (inte fick jag något tipstack heller ) och lyfte verkligen fram det negativa svaret som utvecklaren gav på frågan hurvida PC versionen hade hållts tillbaka på grund av konsoller:

“One good thing about The Division is we’ve always considered the PC as a separate platform. We do have to keep it in check with the consoles; it would be kind of unfair to push it so far away from them”

I stället lyfter ni fram det som en positiv nyhet och baserar nyheten kring hurvida ubisoft gett konsollerna möjligheten att sänka vissa inställningar för högre FPS som nämns senare i videon. Sedan lindar ni in själva "PC hålls tillbaka av konsoller" biten i BOMULL och tolkar om det till: "Under intervjun får utvecklarna också frågan om PC-versionen har hämmats av konsolversionerna, något som inte ska ha varit fallet"

"Han nämner dock att versionerna för konsol och PC ändå håller sig relativt nära varandra för att de inte ska skilja sig åt allt för mycket"

Feltolkning av svaret på engelska Sweclockers! Riktig översättning: Vi måste hålla PC utgåvan snarlik konsollutgåvan, det vore orättvist att pusha den (PC utgåvan) för långt ifrån de (konsoll versionerna)

Vadfan har hänt? Hur kan ni inte blir berörda av det hemska avslöjandet!?!? Det bittra faktum att äckelkonsollerna håller tillbaka utvecklingen?

Jag menar, ska en rutten gammal konsoll med en grafikkrets motsvarande en 6 år gammal mellanklass GPU stå som måttstock och sätta gränsen för hur avancerad/högt ställd grafiken skall vara??? För annars är det ju såååå orättvist?

År 2021-2022 när konsollerna är inne på sina 7 respektive 8 år (vilket de mycket väl kan vara då PS3 och 360 levde så länge) ska vi då ha samma visa igen? Fast denna gången ska 11 år gamla skitkretsar hålla tillbaka moderna snabba PC system?

Denna logik gör mig matt och hopplös!

Dold text

Bra inlägg Gréven, jag hade gärna gett dig ett glas cola som uppskattning men du tål inte det

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Xaves:

Alltså vafan Sweclockers!?!?!

Jag tippsade om denna nyhet runt kl 10.00 (inte fick jag något tipstack heller ) och lyfte verkligen fram det negativa svaret som utvecklaren gav på frågan hurvida PC versionen hade hållts tillbaka på grund av konsoller:

“One good thing about The Division is we’ve always considered the PC as a separate platform. We do have to keep it in check with the consoles; it would be kind of unfair to push it so far away from them”

I stället lyfter ni fram det som en positiv nyhet och baserar nyheten kring hurvida ubisoft gett konsollerna möjligheten att sänka vissa inställningar för högre FPS som nämns senare i videon. Sedan lindar ni in själva "PC hålls tillbaka av konsoller" biten i BOMULL och tolkar om det till: "Under intervjun får utvecklarna också frågan om PC-versionen har hämmats av konsolversionerna, något som inte ska ha varit fallet"

"Han nämner dock att versionerna för konsol och PC ändå håller sig relativt nära varandra för att de inte ska skilja sig åt allt för mycket"

Feltolkning av svaret på engelska Sweclockers! Riktig översättning: Vi måste hålla PC utgåvan snarlik konsollutgåvan, det vore orättvist att pusha den (PC utgåvan) för långt ifrån de (konsoll versionerna)

Vadfan har hänt? Hur kan ni inte blir berörda av det hemska avslöjandet!?!? Det bittra faktum att äckelkonsollerna håller tillbaka utvecklingen?

Jag menar, ska en rutten gammal konsoll med en grafikkrets motsvarande en 6 år gammal mellanklass GPU stå som måttstock och sätta gränsen för hur avancerad/högt ställd grafiken skall vara??? För annars är det ju såååå orättvist?

År 2021-2022 när konsollerna är inne på sina 7 respektive 8 år (vilket de mycket väl kan vara då PS3 och 360 levde så länge) ska vi då ha samma visa igen? Fast denna gången ska 11 år gamla skitkretsar hålla tillbaka moderna snabba PC system?

Denna logik gör mig matt och hopplös!

Klart det är åt helvete men vad ska man göra, marknaden styrs av lättlurade casuals som inte orkar eller ens bryr sig om hur industrin fungerar. De vill komma hem och lira sina spel och skiter i resten. Jag kan inte klandra dem, visst borde vi upplysa dem och göra så att de blir upplysta konsumenter men teknik är ett svårt ämne för många så vad ska man göra.

Såklart alla i industrin ljuger, det är en massiv marknad där bara spelen går på miljardbelopp att utveckla sen är det en hel del annat. När kundbasen inte är insatta så kommer de lätt undan med det. Everbody lies.

Sen är ju detta en positiv och negativ nyhet som tyvärr har blivit "sugar coated" i just denna artikel även nu här på Sweclockers vilket är tråkigt men förväntat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ja men vadfalls! Jag blir förbannad! Har Sweclockers blivit sponsrade av Ubisoft? Sony/Microsoft? Blivit konsollmjukisar eller vad i HÅVE är det så försigår!?

Hur kan någon som älskar datorer och är djupintresserad av hårdvara och fläskiga värsting PC's inte tycka att detta är förjää...öönigt!?

har ni glömt.... har ni verkligen glömt?

att vi sitter på tronen...

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Bra inlägg Gréven, jag hade gärna gett dig ett glas cola som uppskattning men du tål inte det

Det var väl den hemska julmusten? Kanske går att chansa med lite cola iaf?

Skämt åsido. Håller med om att det var ett bra inlägg. Trist när konsolerna drar i nödbromsen hela tiden. Var ju kaos när de precis släpptes då utvecklare och utgivare uppenbarligen utgick från att hoppet skulle bli större och som konsekvens fick de nedgradera spelen till konsol. Tja, och då även PC versionen pga allas trista vision att alla versioner ska vara hyfsat lika.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasted Hobbit:

Klart det är åt helvete men vad ska man göra, marknaden styrs av lättlurade casuals som inte orkar eller ens bryr sig om hur industrin fungerar. De vill komma hem och lira sina spel och skiter i resten. Jag kan inte klandra dem, visst borde vi upplysa dem och göra så att de blir upplysta konsumenter men teknik är ett svårt ämne för många så vad ska man göra.

Såklart alla i industrin ljuger, det är en massiv marknad där bara spelen går på miljardbelopp att utveckla sen är det en hel del annat. När kundbasen inte är insatta så kommer de lätt undan med det. Everbody lies.

Sen är ju detta en positiv och negativ nyhet som tyvärr har blivit "sugar coated" i just denna nyhet vilket är tråkigt men förväntat.

Skickades från m.sweclockers.com

Jamen jag blir mest förbannad på nyhetsskribentens beteende, agerande och engagerande. Hur kan han socker-doppa detta helsikke? Lyfta fram det minst relevanta och sedan tolka om det förbjäbbade till något helt annat! Vad har nyhetsskribent rökt? Eller är han kanske en konsollpeasant?

EDIT: Andreas Eklöv! Om du läser detta! Snälla ändra nyheten, eller åtmindstone rubriken! Jag skakar av ilska här! Varför sockerdoppade du mitt nyhetstipps? Jag och mitt 980ti G1 Gaming känner oss kränkta!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Det känns som att dessa bolag bara blir sämre och sämre på att ljuga när det gäller portade versioner. ...

Reaktionen från spelare skulle nog vara mycket bättre om de bara var ärliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Läste du verkligen rätt nu?

"Han nämner dock att versionerna för konsol och PC ändå håller sig relativt nära varandra för att de inte ska skilja sig åt allt för mycket."

Ja jag läste rätt eller hur menar du? Får ursäkta mig för att jag skrev i talspråk.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd

Aaah. Hittade härliga Joakim Bennets nyhet om detta bizarra avslöjande på FZ... Den mannen vet allt hur man skriver nyhetsinlägg!

Eller vad sägs om denna läckra och sanna rubrik:

Ubisoft-anställd om The Division: "Orättvist" mot konsoler att inte "hålla tillbaka" pc-versionen

Han tolkar Engelska perfekt, han upplever samma ilska och besvikelse att konsollerna förstör för gaming industrin och bromsar utvecklingen. Han är vältalig, rättvis och har klar uppfattning saker och ting.

Se och lär Andreas Eklöv!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Varför inte utveckla ALLA spel till PC först...å SEDAN 'krympa' ner det till dom olika konsollerna??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Då kanske du som konsument med enbart en konsol skulle ta och verklighetsanpassa din uppfattning av hur klen din konsol faktiskt är i jämförelse med en PC och acceptera din situation, köpa spelet till din konsol och vara nöjd eller istället köpa en PC och därefter köpa spelet till en PC.

Att bojkotta ett spel till din klenare plattform utan uppgraderingspotential och i sammanhanget klenare hårdvara, för att andra plattformars spel är snyggare är som att dyka upp på en banträff med en go-cart och gnälla över att sportbilarna är snabbare. Du kräver alltså en hastighetsgräns på banan för att du inte ska känna dig orättvist behandlad och åka hem ist?

Först och främst, varför angriper du mig? Jag har en utmärkt dator och en PS4 och spelar precis som jag vill på vilken plattform jag vill. I vilken värld får du till att jag enbart har en konsol och saknar dator? Jag gav en analys över Ubisoft:s agerande till någon som "inte kunde förstå varför man skulle göra något sådant" (hur man väljer att begränsa PC-versionen för att den ej ska vara allt för överlägsen konsolversionerna, dvs) och hur vissa som har konsoler resonerar.

Du har uppenbarligen kass business-känsla med den inställningen om du är villig att göra en version så mycket mer överlägsen över den andra och tror att den andra delen av marknaden bara kommer sitta att gilla den totalt underlägsna och grovt märkbara versionen och inte tala med plånböckerna - och den marknaden är större än PC-marknaden i inkomst.

Varför gråter du när PC-versionen inte maxas? Du kanske ska ta och verklighetsanpassa dig och inse att dina PC-spel är halvdana konsolportar med extrema begränsningar? Majoriteten av pengarna finns på konsolerna och det där är krutet läggs - logiskt och simpelt.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Men sen säger utvecklaren något mer kontroversiellt: "Vi måste typ hålla tillbaka den [pc-versionen] för det skulle vara orättvist om vi pushade den för långt."

WTF! usch vad irriterad man blir..

Skrivet av Marticus:

Utvecklaren säger ju mer eller mindre att konsollerna begränsar PC-versionen ändå. Helt sjukt, fattar inte varför det ska va så.

Skrivet av RekiN:

En i utvecklingsteamet sa att de får inte pusha den allt för långt från konsolerna, så konsolerna begränsar PC-utgåvan ändå, fast på ett annat sätt bara.

Kan bekräfta att detta är sant. Lite förvånad att det sägs såpass öppet - vet var NDA på den information, förr i alla fall (har de verkligen ändrat kontrakten?).

På frågan om varför är det väldigt, väldigt enkelt: kontraktet i fråga är rättigheter med respektive konsoltillverkare (MS/Sony) om samarbete för släpp av spelet till tillverkarens konsol / plattform. I kontraktet finns denna begränsning införd: Det får inte släppas några andra versioner av spelet (inom en viss tid) som är signifikant bättre än konsolversionen.

Att många populära spel ger en likvärdig upplevelse på en konsol - som är mycket billigare (och kräver mindre underhåll) än en PC är ett starkt säljargument för konsoler. Annars får de sålt färre konsoler.

Vissa studios tar sig runt begränsningarna genom att lite senare släppa HiRes-patchar eller liknande till PC-versionen. Men intresset för detta är inte jätte högt eftersom det sällan får mycket uppmärksamhet eller ökar försäljningen speciellt mycket av ett redan släppt spel.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Kan bekräfta att detta är sant. Lite förvånad att det sägs såpass öppet - vet var NDA på den information, förr i alla fall (har de verkligen ändrat kontrakten?).

På frågan om varför är det väldigt, väldigt enkelt: kontraktet i fråga är rättigheter med respektive konsoltillverkare (MS/Sony) om samarbete för släpp av spelet till tillverkarens konsol / plattform. I kontraktet finns denna begränsning införd: Det får inte släppas några andra versioner av spelet (inom en viss tid) som är signifikant bättre än konsolversionen.

Att många populära spel ger en likvärdig upplevelse på en konsol - som är mycket billigare (och kräver mindre underhåll) än en PC är ett starkt säljargument för konsoler. Annars får de sålt färre konsoler.

Vissa studios tar sig runt begränsningarna genom att lite senare släppa HiRes-patchar eller liknande till PC-versionen. Men intresset för detta är inte jätte högt eftersom det sällan får mycket uppmärksamhet eller ökar försäljningen speciellt mycket av ett redan släppt spel.

Precis, nu kanske äntligen Marticus kan förstå.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Först och främst, varför angriper du mig? Jag har en utmärkt dator och en PS4 och spelar precis som jag vill på vilken plattform jag vill. I vilken värld får du till att jag enbart har en konsol och saknar dator? Jag gav en analys över Ubisoft:s agerande till någon som "inte kunde förstå varför man skulle göra något sådant" (hur man väljer att begränsa PC-versionen för att den ej ska vara allt för överlägsen konsolversionerna, dvs) och hur vissa som har konsoler resonerar.

Du har uppenbarligen kass business-känsla med den inställningen om du är villig att göra en version så mycket mer överlägsen över den andra och tror att den andra delen av marknaden bara kommer sitta att gilla den totalt underlägsna och grovt märkbara versionen och inte tala med plånböckerna - och den marknaden är större än PC-marknaden i inkomst.

Varför gråter du när PC-versionen inte maxas? Du kanske ska ta och verklighetsanpassa dig och inse att dina PC-spel är halvdana konsolportar med extrema begränsningar? Majoriteten av pengarna finns på konsolerna och det där är krutet läggs - logiskt och simpelt.

Jag angrep inte dig, jag angrep den fiktiva personen du gav som exempel i din tidigare kommentar till mig. Klart allt handlar om pengar, men om det är någon sida som ska klaga p.g.a orättvist agerande så är det verkligen inte dom som bara lagt ut 3papp på en konsol, utan dom som lagt ut det 3-dubbla och mer, utan att få ut max för vad dom kan.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Precis, nu kanske äntligen Marticus kan förstå.

men lugna ner dig gubben

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Jag angrep inte dig, jag angrep den fiktiva personen du gav som exempel i din tidigare kommentar till mig. Klart allt handlar om pengar, men om det är någon sida som ska klaga p.g.a orättvist agerande så är det verkligen inte dom som bara lagt ut 3papp på en konsol, utan dom som lagt ut det 3-dubbla och mer, utan att få ut max för vad dom kan.

OK, we cool bro.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Skrivet av whoomer:

Varför inte utveckla ALLA spel till PC först...å SEDAN 'krympa' ner det till dom olika konsollerna??

Jag har för mig att det är rätt struligt på rätt många nivåer. Saker som funkar på PC kanske inte funkar alls på konsol vilket kan påverka gameplay. Egentligen är det bättre att använda samma grund och utveckla dem på sidan av varandra.

Nu gör de tvärtom för allt som kan göras på konsol kan göras på PC. Sen har de en vana att inte lägga lika mycket resurser på PC vilket inte gör saken bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

OK, we cool bro.

we cool mate.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dpom86:

Kan bekräfta att detta är sant. Lite förvånad att det sägs såpass öppet - vet var NDA på den information, förr i alla fall (har de verkligen ändrat kontrakten?).

Åh fy f-n! Du visste alltså om detta? Jobbar du hos Massive eller har kontakter där? Hur kunde du sitta på denna informationen om jag får fråga?

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

"Enligt Ubisoft Massives representant har de behandlat PC-versionen som ett separat projekt, och inte en portning av konsolversionerna vilket oftast är fallet."

Har någon från ett spelbolag någonsin erkänt att PC-versionen hämmats av konsolversionen?

exakt, tror inte ett ord på det där. det vore ju knappast ekonomiskt hållbart. där emot är vissa portar bra och andra är sämre. med den nuvarande gen konsoler verkar det vara lättare att porta över till pc.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

På frågan om varför är det väldigt, väldigt enkelt: kontraktet i fråga är rättigheter med respektive konsoltillverkare (MS/Sony) om samarbete för släpp av spelet till tillverkarens konsol / plattform. I kontraktet finns denna begränsning införd: Det får inte släppas några andra versioner av spelet (inom en viss tid) som är signifikant bättre än konsolversionen.

Typisk, så bara för att Sony/Microsoft inte kan bygga en låda med dagsaktuell hårdvara så måste resten av oss lida? D:

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Xaves: Jag har ändrat slutklämmen på artikeln nu, när jag lyssnade igenom intervjun fångade jag helt enkelt inte upp biten om att hålla tillbaks pc-versionen, mitt misstag som jag kan erkänna och korrigera. De återkommande kommentarerna om "Sweclockers är köpta" eller sponsrade är bara onödiga, såvida det inte dyker upp nyheter som är märkta som annonser har vi inte fått några pengar eller sponsringar. Vi har heller inga intressen att att framhålla konsoler över pc, eller vice versa. Jag missade en detalj i intervjun och åtgärdade det, konstigare än så är det inte.

Angående rubriken så stämmer den fortfarande, de tar upp det i intervjun. Jag valde att fokusera på möjligheten att välja mellan visuell kvalitet och bilduppdatering istället eftersom det inte tillhör det vanliga på konsol, men självklart har du all rätt att tycka att vi borde fokuserat på hur pc-versionen förhåller sig till konsolversionen.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Skrivet av Hoster:

Typisk, så bara för att Sony/Microsoft inte kan bygga en låda med dagsaktuell hårdvara så måste resten av oss lida? D:

Förstå priest om det satt en 7970/290/670/770 i den och vill inte ens tänka på om det satt en high end i3 eller low end i5. Visst kan man drömma. Jag hade definitivt betalat för den men skulle nog vara rätt ensam om det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla utvecklare som hämmar PC versionen av sina spel pga konsolversionen borde bojkottas. Punkt slut!
Vad är det för mening med att uppgradera en dator med grafikkort som kostar mer än den dyraste konsolen bara för att köra med samma grafikinställningar som en konsol? Det finns ingen logik i det och jag köper inte utvecklarnas förklaring att då kanske konsolspelarna blir ledsna. Det är fritt fram att välja konsol eller PC och då borde man få stå ut med sämre grafik om man väljer just en konsol.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - ASUS Z97 Pro WiFi AC - Intel Core i7 4970K 4.0 GHz - Corsair 16GB CL9 1866MHz VENGEANCE PRO Red - Gigabyte RTX 2060 Super - Corsair RM800W 80+ Gold - Corsair H80i - Samsung SSD EVO 970-Series 2TB - Win 10 Pro -64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Xaves: Jag har ändrat slutklämmen på artikeln nu, när jag lyssnade igenom intervjun fångade jag helt enkelt inte upp biten om att hålla tillbaks pc-versionen, mitt misstag som jag kan erkänna och korrigera. De återkommande kommentarerna om "Sweclockers är köpta" eller sponsrade är bara onödiga, såvida det inte dyker upp nyheter som är märkta som annonser har vi inte fått några pengar eller sponsringar. Vi har heller inga intressen att att framhålla konsoler över pc, eller vice versa. Jag missade en detalj i intervjun och åtgärdade det, konstigare än så är det inte.

Angående rubriken så stämmer den fortfarande, de tar upp det i intervjun. Jag valde att fokusera på möjligheten att välja mellan visuell kvalitet och bilduppdatering istället eftersom det inte tillhör det vanliga på konsol, men självklart har du all rätt att tycka att vi borde fokuserat på hur pc-versionen förhåller sig till konsolversionen.

Tipstack då?? Visste ni om detta och höll på med inlägget när Xaves tipsade er?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Man kan endast använda tangentbordet i menyn inne i spelet (inventoryn o det), vilket är problemet.

Påminner om Need for Speed, man får rysningar.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SCORPIUS:

Tipstack då?? Visste ni om detta och höll på med inlägget när Xaves tipsade er?

Om vi nu ska gå in på detaljnivå såg vi inte Xaves tips förrän efter publicering av nyheten. Sedan uppskattar vi givetvis alla tips vi får in, men skulle vi tacka alla skulle det bli en lång rad namn att lyfta fram i så gott som allt vi publicerar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Förstå priest om det satt en 7970/290/670/770 i den och vill inte ens tänka på om det satt en high end i3 eller low end i5. Visst kan man drömma. Jag hade definitivt betalat för den men skulle nog vara rätt ensam om det

Tja.. Om jag inte räknar fel kan du få en dator+grafik med 2x prestandan men lägre strömbudget för runt 4500kr. gtx960 (2.3 vs 1.3Tflops) + i3 (ungefär 2x snabbare, 6x snabbare på enkeltrådat) + 2x8 Gb RAM + något moderkort.

Att dubbla konsollprestandan borde hjälpa lite för spelen vi får till PC iaf.

Permalänk
Medlem

"men att det också vore orättvist mot konsolversionen att göra PC-versionen allt för överlägsen"

Vem bryr sig ffs.

Permalänk
Skrivet av cardeci:

Tja.. Om jag inte räknar fel kan du få en dator+grafik med 2x prestandan men lägre strömbudget för runt 4500kr. gtx960 (2.3 vs 1.3Tflops) + i3 (ungefär 2x snabbare, 6x snabbare på enkeltrådat) + 2x8 Gb RAM + något moderkort.

Att dubbla konsollprestandan borde hjälpa lite för spelen vi får till PC iaf.

Sen måste man tänka på att konsolerna släpptes 2013 och var nog rätt spikade 2012. Man får hoppas på att Nintendos nya konsol har zen och polaris för Intel lär det ju knappast vara och Nvidia är rätt ute där med då AMD har både CPU och GPU inhouse och är billigast med bäst villkor. Dagens konsoler hade lite otur att allt AMD hade att erbjuda var 7000 serien och FX cmt design eller Jaguar.

Skickades från m.sweclockers.com