H264 network dvr och trådlösa kameror

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Vad har en hårddisk ansluten till din router med det här problemet att göra?

Jag har ingen hårddisk.
Det är DVR som visas som hd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av starwolf1:

dvr finner inga kameror

nyinköpt dvr

Enligt bilden som visar info på DVR så står det att den har "Video input 8CH BNC"
https://drive.google.com/file/d/0B8Kk7hw2vCQUSnlzNEdYR1hXLXc/...
Dvs den tar bara emot signal från BNC anslutna kameror.

Och sidan 6 i manualen visar också att den har BNC anslutningar som input.
Så det verkar vara omöjligt att ansluta din nätverksanslutna kamera till den

Jag har en liknande hemma hos föräldrarna och den är rätt begränsad i användningsområdet via internet.
Man kan kolla på en kamera åt gången på den via en websida, men de är alla anslutna via en BNCkabel.
Funderar på att köpa en ny NVR som kan använda nyare kameror som går via nätverket (som tex din DLink kamera)

Ibland kallas de DVR och ibland NVR men båda modeller kan vara antingen av BNC eller nätverks anslutningstyp för kamerorna :/

Permalänk
Skrivet av FaC:

Enligt bilden som visar info på DVR så står det att den har "Video input 8CH BNC"
https://drive.google.com/file/d/0B8Kk7hw2vCQUSnlzNEdYR1hXLXc/...
Dvs den tar bara emot signal från BNC anslutna kameror.

Och sidan 6 i manualen visar också att den har BNC anslutningar som input.
Så det verkar vara omöjligt att ansluta din nätverksanslutna kamera till den

Jag har en liknande hemma hos föräldrarna och den är rätt begränsad i användningsområdet via internet.
Man kan kolla på en kamera åt gången på den via en websida, men de är alla anslutna via en BNCkabel.
Funderar på att köpa en ny NVR som kan använda nyare kameror som går via nätverket (som tex din DLink kamera)

Ibland kallas de DVR och ibland NVR men båda modeller kan vara antingen av BNC eller nätverks anslutningstyp för kamerorna :/

det står också 4 analoga och 4 ip kameror
detta på rad två.
Men jag lägger ner detta.
får leta efter något annat.
tack för inlägg