Beslutsångest Fractal Design vs Phanteks

Permalänk
Medlem

Beslutsångest Fractal Design vs Phanteks

Tja har lite beslutsångest vad man ska köpa. Vill ha min dator så tyst som möjligt dock också så liten som möjlig med bra luftflöde.
Chassit är nog det ända valet som är svårt att välja mellan vet inte om jag ska köpa Fractal's nya Nano S eller Pantheks EVOLV.

Specs:
I5 6600k med Noctua NH-L9i Low profile LGA115x
ASUS Z170I PRO GAMING
EVGA GeForce GTX 960 2GB ACX 2.0+ SSC
Samsung 850-Series EVO 120GB
EVGA Supernova G2 550W
Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz CL16 Vengeance LP

Vad tycker ni skulle vara bättre och varför?

Permalänk
Medlem

Jag hade valt phanteks eftersom deras evolv är både snyggare och består till största delen av aluminium (om jag minns rätt). Byggde nyligen i ett core 500 från fractal och det kändes lite plastigt. Vad jag kan se så har nano s ungefär samma känsla, plast panel osv.

Permalänk
Inaktiv

Nano S ska ju vara ljuddämpad, så vill du ha det så tyst som möjligt är det nog att föredra.

Permalänk
Medlem

Båda ser ju bra ut, men jag skulle nog ha kört på ett nano s utan fönster. Litet och smidigt och billigare.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av arc170:

Jag hade valt phanteks eftersom deras evolv är både snyggare och består till största delen av aluminium (om jag minns rätt). Byggde nyligen i ett core 500 från fractal och det kändes lite plastigt. Vad jag kan se så har nano s ungefär samma känsla, plast panel osv.

Plastigt spelar ingen större roll för mig tho

Skrivet av anon259415:

Nano S ska ju vara ljuddämpad, så vill du ha det så tyst som möjligt är det nog att föredra.

Jo de är ju sant men det jag blev mest orolig för var nog om nätagget kommer få plats eller inte.

Skrivet av Citrona:

Båda ser ju bra ut, men jag skulle nog ha kört på ett nano s utan fönster. Litet och smidigt och billigare.

Okej

Permalänk
Medlem

@Nylund1940

Enligt FDs hemsida så sväljer de nätaggregat upp till 160mm, men helst ska de vara kortare för enklare kabeldragning.

EVGA G2 550w är enligt EVGAs hemsida 165mm. Finns ju andra aggregat i samma w-klass som EVGAt som är mindre annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

@Nylund1940

Enligt FDs hemsida så sväljer de nätaggregat upp till 160mm, men helst ska de vara kortare för enklare kabeldragning.

EVGA G2 550w är enligt EVGAs hemsida 165mm. Finns ju andra aggregat i samma w-klass som EVGAt som är mindre annars.

Valde just EVGA G2 för passvit kylning alltså tyst när man typ spelare league och kollar film

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6900027/fsp-hydro-g-650w#/specs

Det där är semi-passivt och 150mm långt, kanske lite dyrt dock. Vet inte vad G2 550w kostar.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citrona:

http://www.inet.se/produkt/6900027/fsp-hydro-g-650w#/specs

Det där är semi-passivt och 150mm långt, kanske lite dyrt dock. Vet inte vad G2 550w kostar.

ah undra dock om det är värt 300kr mer för lite bättre kabeldragning