Uppgraderingsdags (Game/Work/Musikproduktion), Budget 10000

Permalänk
Medlem

Uppgraderingsdags (Game/Work/Musikproduktion), Budget 10000

Hej!

Det är uppgraderingsdags och jag sitter och knåpar ihop delar tillsammans med lite polare, men vill gärna köra en sväng förbi forumet också utifall det är något jag missat/inte tänkt på. Budgeten är cirka 10000, men jag sparar gärna pengar om det är möjligt.

Jag uppgraderar från följande specar:
Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K 3,4GHz, Socket LGA1155 (Kylare: Cooler Master Seidon 120M)
ASUS Sabertooth P67, Socket-1155 ATX, P67
Crucial DDR3 BallistiX Sport 24GB
Sapphire Radeon HD 6850 1GB GDDR5
Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W
Antec Three Hundred

Från denna hade jag tänkt spara diskarna(sex stycken) och nätagget.

Maskinen ska användas till en del spel. CS:GO, StarCraft II, Dota 2, Rocket League, Star Wars Battlefront är vanligt förekommande.
För musikproduktion vill jag ha en tyst CPU och ljuddämpande låda där diskarna monteras från sidan (såsom på Fractal Design Define R4 eller Chieftec Aegis.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9135794/newrig

Jag har fått ihop detta så här långt och de enda funderingarna jag har är om det är något jag missat samt om grafikkortet får plats med alla diskarna. Kortet är 295 mm och lådan ska klara precis 295 mm utan att ta bort hårddiskburen. Jag är osäker på om det är så på millimetern eller om det kommer funka smärtfritt.

Permalänk
Medlem

absolut minst i7 6700k om du ska uppgradera från en 2600k tycker jag. egentligen tycker jag nog att det får vara en 5820k för att det ska vara vettigt. vad är det som inte duger med 2600k? har du överklockat den? kan dra upp sådana rätt högt generellt.

jag tycker att du köper ett ljuddämpat chassi, ett semi-passivt nätaggregat, ett nytt (och semi-passivt) grafikkort och en nh-d15 och nöjer dig med det. osäker på om just xfx r9 390 är semi-passivt men det är nog inte svårt att leta upp, annars sapphire r9 390 eller något gtx 970. gällande chassi skulle jag nog kika på något som define r5 om du vill ha det ljuddämpat med plats för många diskar. nätagg kanske ett corsair rmx.

sedan är hårddiskar generellt högljudda bara så du tänker på det. bäst egentligen att ha dem i en nas i ett annat rum om du behöver stora mängder lagring.