Återkallad Season Pass för Black Ops III!?

Permalänk
Medlem

Återkallad Season Pass för Black Ops III!?

Jag köpte Season Pass för Black Ops III på Kinguin.se för 2-3 veckor sedan för man spar så mycket slantar att köpa Steam nycklar där istället för 600 Kr vart det 350 Kr. Men nu helt plötsligt (första gången) får jag detta meddelandet, poppade upp på skärmen för mig.

"Den gåva du nyligen fick från "gorev2412" har blivit återkallad på grund av ett problem med att bearbeta betalningen för artikeln. De spel som hör till gåvan kan inte längre spelas som ett resultat av detta. Besök Steam-butiken om du vill köpa denna artikel, annars kan du välja att ta bort det lokala innehållet som hör till gåvan."

Vad innebär det här, mina 350 Kr bortkastade?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag köpte Season Pass för Black Ops III på Kinguin.se för 2-3 veckor sedan för man spar så mycket slantar att köpa Steam nycklar där istället för 600 Kr vart det 350 Kr. Men nu helt plötsligt (första gången) får jag detta meddelandet, poppade upp på skärmen för mig.

"Den gåva du nyligen fick från "gorev2412" har blivit återkallad på grund av ett problem med att bearbeta betalningen för artikeln. De spel som hör till gåvan kan inte längre spelas som ett resultat av detta. Besök Steam-butiken om du vill köpa denna artikel, annars kan du välja att ta bort det lokala innehållet som hör till gåvan."

Vad innebär det här, mina 350 Kr bortkastade?

Kinguin kan säkert hjälpa dig. Steam hjälper dig inte då detta inte var en gåva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

troligen köpte gorev2412 spelet med stulna kreditkort och har nu sålt det på kinguin. pengatvätt med andra ord.

kontakta kinguin och hoppas på det bästa

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Har gjort det, får hoppas på det goda.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag köpte Season Pass för Black Ops III på Kinguin.se för 2-3 veckor sedan för man spar så mycket slantar att köpa Steam nycklar där istället för 600 Kr vart det 350 Kr. Men nu helt plötsligt (första gången) får jag detta meddelandet, poppade upp på skärmen för mig.

"Den gåva du nyligen fick från "gorev2412" har blivit återkallad på grund av ett problem med att bearbeta betalningen för artikeln. De spel som hör till gåvan kan inte längre spelas som ett resultat av detta. Besök Steam-butiken om du vill köpa denna artikel, annars kan du välja att ta bort det lokala innehållet som hör till gåvan."

Vad innebär det här, mina 350 Kr bortkastade?

Det finns en anledning till varför man inte ska köpa nycklar på Kinguin. Det är billigt, men du ska vara väl medveten om riskerna. Jag köper själv mycket från Kinguin. Men främst nycklar, för dem kan inte dras tillbaka av säljaren själv, utan bara Steam.

Steamgifts ska man aldrig heller trade:a, för gåvan i sig kan dras tillbaka men inte föremålet som man bytte mot.

Permalänk
Medlem

Season Pass kostar inte 600 kr på Steam utan 500 kr. Det är alltid förenat med en risk att köpa saker på Kinguin, G2Play osv.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

En av fördelarna med kinguin, g2play osv är ju att dom faktiskt brukar lösa såna här problem när dom inträffar.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

En av fördelarna med kinguin, g2play osv är ju att dom faktiskt brukar lösa såna här problem när dom inträffar.

Du menar gentemot Steamstore som inte löser såna problem eftersom de inte uppstår?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Du menar gentemot Steamstore som inte löser såna problem eftersom de inte uppstår?

nej gentemot mot eventuella andra "gråzons" återförsäljare som står utanför det rådande oligopolet.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Det är uppklarat nu, kinguin är alltid några att lita på.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Det är uppklarat nu, kinguin är alltid några att lita på.

Du menar förutom när de från början säljer nycklar som man inte kan lita på då de säljs olagligt?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell