Forza Motorsport 6 och Gears of War 4 sägs vara på väg till Windows 10

Permalänk
Inaktiv

Som Xbox One ägare och som dessutom föredrar denna konsoll bland de tre idag så tycker jag detta är riktigt bra, speciellt om det blir stöd för bägge plattformarna med samma licens/kostnad.

Sedan undrar jag om det inte kan innebära att vi får Xbox 360-spel på PC denna vägen. Det som för att det fungerar på Xbox One bör fungera med Windows 10/Windows Store. Red Dead Redemption på PC inom en snar framtid kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack microsoft för att ni fick mig köpa en xbox one helt i onödan. om ändå alla exklusiva spel kommer till pc ändå.........

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Men ge mig Halo!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Om det ändå krävs att man köper Xbox One versionen för att få PC versionen vad är då meningen med det? Eller har jag fått fel för mig när det gäller detta?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Forza till PC? Nu snackar vi! Något jag verkligen hoppas blir verklighet! Vill ha ett mer casual bilspel där man kan trimma och mixtra lite osv men som fortfarande har en del realism, älskade just Forza för detta på 360 och har saknat spelen sedan jag bytte till PC.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Om det ändå krävs att man köper Xbox One versionen för att få PC versionen vad är då meningen med det? Eller har jag fått fel för mig när det gäller detta?

Köper du Xbox versionen får du spelet på PC gratis, köper du på PC får du inte Xbox versionen.

Permalänk
Entusiast

Ja vad ska man göra annat än att bocka och ta emot?

Med den här jargongen så försvann ju i stort sett all anledning att köpa ett Xbox One för mig, i så fall blir det ett PS4.
Jag förstår bara inte hur Microsoft har tänkt sig få ihop det här som tidigare nämnts... Visst finns det de som köper Xbox One för att de gillar konsolen men jag tror i alla fall att det är ruskigt många som köper den för spelen också och även om många konsoler redan har sålts så kan ju det i så fall gå ut på nästa generations Xbox.

Aja, hoppas bara att ryktet är sant också.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Köper du Xbox versionen får du spelet på PC gratis, köper du på PC får du inte Xbox versionen.

Tack för förklaringen! Frågan är om det kommer skada Xbox One försäljningen för om tex Forza kommer till PC så lär nog många enbart köpa PC versionen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Tack microsoft för att ni fick mig köpa en xbox one helt i onödan. om ändå alla exklusiva spel kommer till pc ändå.........

Nu kan du spela spelen i soffan och vid datorn men du tycker att det är sämre än att bara kunna spela dem i soffan?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleeee:

" we care about pc gamers" tog dom bara ett par år (om nu detta stämmer vill säga)

Det är en asterisk bakom "we care about gamers" och den står för att få folk att använda Windows Store där dessa spel kommer vara exklusiva. Lite som att nya PC-spel från EA bara finns på Origin. Med andra ord så är det lite hävstång för att få igång store.

Jag har kört Win10 sen release och inte laddat ner en enda app från deras store. Mest pga att de är kassa (enligt mig).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Det är en asterisk bakom "we care about gamers" och den står för att få folk att använda Windows Store där dessa spel kommer vara exklusiva. Lite som att nya PC-spel från EA bara finns på Origin. Med andra ord så är det lite hävstång för att få igång store.

Jag har kört Win10 sen release och inte laddat ner en enda app från deras store. Mest pga att de är kassa (enligt mig).

Säger du inte emot dig själv lite nu? Du har inte laddat hem en enda app och samtidigt vet du att de är kassa?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Nu kan du spela spelen i soffan och vid datorn men du tycker att det är sämre än att bara kunna spela dem i soffan?

Visst, Men det skulle jag kunna göra ändå. Eftersom jag äger windows 10 och finns trådlös xbox one adapter för kontrollen.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av strejf:

Nu kan du spela spelen i soffan och vid datorn men du tycker att det är sämre än att bara kunna spela dem i soffan?

För man kan ju inte dra en HDMI-kabel från en dator till en TV och spela i soffan som jag ofta gör?
Jag förstår Kevlarheart, Xbox One blir ju bara mer och mer irrelevant.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Ja vad ska man göra annat än att bocka och ta emot?

Med den här jargongen så försvann ju i stort sett all anledning att köpa ett Xbox One för mig, i så fall blir det ett PS4.
Jag förstår bara inte hur Microsoft har tänkt sig få ihop det här som tidigare nämnts... Visst finns det de som köper Xbox One för att de gillar konsolen men jag tror i alla fall att det är ruskigt många som köper den för spelen också och även om många konsoler redan har sålts så kan ju det i så fall gå ut på nästa generations Xbox.

Aja, hoppas bara att ryktet är sant också.

Samtidigt är det ju många som köper exempelvis PS4 där säkert 95%, kanske mer ändå, av spelen finns på andra plattformar.

Nu är jag också osäker på hur detta skulle påverka försäljningen men samtidigt lär det påverka marknaden relativt lite. Spela på konsoll är fortfarande relativt billigt och framförallt enklare att komma igång med och vad se flesta spelare troligen är ute efter.

Andelen av marknaden som spelar på konsoller är gigantisk.

Sedan förmodar jag att Microsoft i fortsättningen skulle lägga mest resurser på Xbox. Kan MS stärka sin ställning med att släppa spel i deras egna Windows Store, ställer som krav att kunden kör Win10 och DX12 kompatibelt system finns nog mycket att vinna. Xboxen ser fortsatt ut att få sen bättre dealen med spelet för båda plattformarna.

Också bra att främst Valve med deras Steam bör kunna få konkurrens från Microsoft.

Edit: Denuvos succe har nog gjort MS mer intresserade av släpp på PC. Känns som detta hör ihop med hur Denuvo förändrat piratscenen också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Buio:

Det är en asterisk bakom "we care about gamers" och den står för att få folk att använda Windows Store där dessa spel kommer vara exklusiva. Lite som att nya PC-spel från EA bara finns på Origin. Med andra ord så är det lite hävstång för att få igång store.

Jag har kört Win10 sen release och inte laddat ner en enda app från deras store. Mest pga att de är kassa (enligt mig).

jo jag vet. men är det det som krävs för att få forza till pc är jag med på det. använde store när jag uppgraderade från win 8 till till 8,1 annars har jag inte rört det

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Hjälpsam

Tack så mycket MS, mer DX12 spel till folket!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Forza 6 och Horizon 3 till Pc= jag har något att göra innan Star Citizen kommer ut (2020)

När släpps forza 6 till win10?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon5930:

Samtidigt är det ju många som köper exempelvis PS4 där säkert 95%, kanske mer ändå, av spelen finns på andra plattformar.

Jaså? Enligt Wikipedia så har Playstation 4 avsevärt mer exklusiva spel än Xbox One.
Enligt siffrorna så är det alltså ungefär 40% av spelen till Playstation 4 som tillhör Sony's ekosystem på ett eller annat sätt och det är ju ändå ganska många

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_4_games
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_One_games

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Forza kan få mig att uppdatera hemdatorn till W10 men det måste vara bra genomfört. Inte deras store. Den fungerar såååååå dåligt. Kanske steam kan implementera att det bara fungerar på W10 även om det inte riktigt är schysst

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jaså? Enligt Wikipedia så har Playstation 4 avsevärt mer exklusiva spel än Xbox One.
Enligt siffrorna så är det alltså ungefär 40% av spelen till Playstation 4 som tillhör Sony's ekosystem på ett eller annat sätt och det är ju ändå ganska många

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_4_games
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_One_games

Kanske det... men dom har för lite bra exklusiva spel enligt mig för att vara något alternativ..

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av StegeSWE:

Kanske det... men dom har för lite bra exklusiva spel enligt mig för att vara något alternativ..

Ptja, det är väl inte riktigt något jag kan argumentera emot men faktum kvarstår ju ändå att Playstation 4 har betydligt fler spel över lag och särskilt exklusiva sådana.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Jaså? Enligt Wikipedia så har Playstation 4 avsevärt mer exklusiva spel än Xbox One.
Enligt siffrorna så är det alltså ungefär 40% av spelen till Playstation 4 som tillhör Sony's ekosystem på ett eller annat sätt och det är ju ändå ganska många

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_4_games
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_One_games

Mycket av det som anses vara exklusiva PS4-titlar är antingen okända titlar, kinesspel och ej lanserade spel. Av de spel som faktiskt släppts, så är det dessutom ganska få spel som är riktigt bra.

Både PS4 och Xbox One lider av att det remastras för mycket spel.

Själv har jag haft en PS4 i över ett år och i dagsläget står den mest och samlar damm. Var nog i början av november den var igång och användes senast, har inte startats en enda gång i år. Eventuellt kommer den startas när Uncharted 4 släpps och den får bra kritik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Bra! Ju fler anledningar folk har att gå över till Windows 10 desto bättre! Ska bli underbart när man slipper supporta gammal skit som kunden låtit bli att hålla uppdaterat pga okunskap.

Ja, dessvärre ser det ut som att inte ens Sweclockers är befriat från denna okunskap, att döma av vissa inlägg i tråden :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Absolut, så är det, men det går ju åt båda hållen. Hade varenda tänkta spel som skulle varit exklusivt till Xbone förblivit exklusivt livet ut, hade jag med väldigt stor sannolikhet köpt en Xbone nästa år eller så, men nu blir det 100% nej.

Sedan riskerar Microsoft nu att skapa en förväntning inför Xbox 3 att alla deras spel kommer till Windows 10 också, vilket skulle totaltdöda Xbox-varumärket direkt då en hel del som köper Xbox gör det just för exklusiva spelen då de även har bra datorer. Detta kan bli ett farligt företräde för Xbox-namnet. Frågan är om detta inte är vad Microsoft vill, lämna hårdvarubranschen och fokusera enbart på "Games for Windows 10" i framtiden

Kanske det, oavsett vad så är det en intressant väg dom går. Jag kan i alla fall se en väg där Xbox lever kvar och det är att man samkör multiplayer spel på PC och Xbox. Med andra ord, har du en polare på PC och själv spelar på Xbox så skulle ni kunna lira tillsammans, och varför inte?

Men varför då ha kvar Xbox? Jo för den är billig och enkel instegspunkt till spelande, och vill man ha lite värre då köper man en starkare PC. Detta vore HELT underbart och ett steg i rätt riktning, folk skulle ju inte bry sig längre om det är "60 FPS" eller "1080p", då kan man istället köpa en Steambox liknande sak fast med Windows 10 i och få "allt man önskar" lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Ja, dessvärre ser det ut som att inte ens Sweclockers är befriat från denna okunskap, att döma av vissa inlägg i tråden :/

Skickades från m.sweclockers.com

Det är bedrövligt och sorgligt. Till och med de med piratversion kan ju uppgradera (har jag hört), men så tar ändå inte folk chansen att få ett bättre gratis Windows.

Däremot kan jag tycka att Microsoft dabbat sig rejält med kommunikationen rörande "övervakningen", då den mindre kunnige lätt kan få för sig att det skulle vara mer övervakning i Windows, när det i själva verket är så att det är samma men att man i Windows 10 kan slå av vissa delar. Folk tror ju att det är en nyhet med övervakning nu bara för att det finns inställningar för den och jag tror det kan hålla tillbaka en del okunniga personer från att uppgradera.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kommer tredjepartsspel också att släppas i Windows Store? Även t.ex spel som redan har släppts på Steam (och på detta viset konkurrera)?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Bästa jag läst på väldigt länge!!

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Xbox One blir alltså som en kvalitetssäkrad Steam (Microsoft) - machine?

Spelen garanteras fungera på den men vi man fläska på vid stora datorn så kan man.

Alternativt om man inte har råd till att uppgradera en PC så kör man endast One.

Permalänk
Medlem

Forza kan vara kul, många olika bilar att pröva och leka med. Synd bara att det är så troligt arkadigt. Bevisen ligger i fysiken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Det är bedrövligt och sorgligt. Till och med de med piratversion kan ju uppgradera (har jag hört), men så tar ändå inte folk chansen att få ett bättre gratis Windows.

Däremot kan jag tycka att Microsoft dabbat sig rejält med kommunikationen rörande "övervakningen", då den mindre kunnige lätt kan få för sig att det skulle vara mer övervakning i Windows, när det i själva verket är så att det är samma men att man i Windows 10 kan slå av vissa delar. Folk tror ju att det är en nyhet med övervakning nu bara för att det finns inställningar för den och jag tror det kan hålla tillbaka en del okunniga personer från att uppgradera.

Samtidigt delar de med sig allt till Facebook, Google och andra företag som köper och säljer deras data hejvilt och tjänar grova pengar. Extremt skevt.

Skickades från m.sweclockers.com