Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Skrivet av kdk_warhead:

Tack för tipset. Beställde en lika dan till mig själv. Har haft en tidigare men den gav jag bort..

Jag fick hem en sådan igår. Nollställde en felkod utan problem med en gratisapp.

Permalänk
Skrivet av danielsan123:

Jag fick hem en sådan igår. Nollställde en felkod utan problem med en gratisapp.

Hoppas du fixade vad felkoden sa var fel också

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Muxfire:
Jag handlar en del kläder och MC-delar.
Kläder är väldigt billiga från Kina, likaså skor.
MC-delar har jag hittat bäst pris/kvalitét/märke från USA, en del smågrejer från England också.
England är bra för det tillkommer ingen tull då.
De grejer jag beställt från USA och tullat för är ändå ca 35% billigare än om jag skulle köpt hos en svensk återförsäljare.
Blir mycket pengar på t.ex. ett Raceavgassystem, även om frakt och tull kostar.
sparade många tusenlappar.

Skor har jag beställt nu ifrån Kina, snygga skor till kostym, kostar under 300SEK inkl frakt.
I Sverige kostar de 1500SEK

\\Rhames

Permalänk
Skrivet av beyondthemind:

Hoppas du fixade vad felkoden sa var fel också

Mja. Försöker men den är som ett spöke. Inget problem ur säkerhetsaspekt men bilprovningen gillar inte att lampan lyser i samband med besiktning. Köper mig tid för att kunna åtgärda problemet. Har tidigare nollställt med VAGCOM. OBD2-kabel och programvara kostar till den ca 4500 kr. Naturligtvis har den långt många fler funktioner än den app jag testade men för en sjugolapp är jag imponerad av den. Bilverkstäder brukar villa ha 400-500 för att läsa av felkoder.

Permalänk
Medlem

Funderar på att försöka köpa en i7-3770K på eBay. De 3770K som säljs här hemma tycks gå åt som smör på heta stenar om de inte är för högt prissatta.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Nästan allt som jag inte behöver på en gång köper jag från ebay/ali. Några exemple på saker jag köpt i år, frässatts till dremel, kostar 269kr hos clas ohlson, jag betalade 45kr inkl frakt.
aux -> 3,5mm kabel, kostade 6kr inkl frakt, billigast i Sverige var runt 60-70kr plus frakt.
Led strip för 40kr inkl frakt, när jag köpte den så fanns det en svensk butik som reade ut exakt samma led stripe för 350kr plus frakt.
1200w borrhammare för 700kr inkl frakt, clas olshon har en 710w för 900kr plus frakt.
Snail horn till cykeln för 26kr, lokala cykelbutiken vill ha 109kr för exakt samma sak.
wallet case till mobilen 40kr... i Sverige 250-300kr
Väggfäste till skärmar för 70kr, billigast i Sverige tror jag är diskatonce och dom tar 189kr plus frakt
Jag behövde ett halsbandslås (Lobster Claw Clasps) Hittade en svensk butik som sålde ett 5pack för 25kr men då ville dom ha 60kr i frakt, jag mailade dom och frågade om dom kunde lägga dom i ett vanligt kuvert med ett frimärke, men det vägrade dom så jag köpte ett 5pack från ali för $3 inkl frakt.
Sen kläder.. man får 5 par jeans för vad ett par kostar i Sverige...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Sen kläder.. man får 5 par jeans för vad ett par kostar i Sverige...

Det stämmer väl ändå inte?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Det stämmer väl ändå inte?

Dom finns från $20 och uppåt, ett par levis kostar runt $30.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muxfire:

Precis som rubriken säger,
vad handlar ni på Ebay?

Jag har handlat allt från högtalare till bilen till ficklampor.

Vad har ni för tips? Vad är värt att köpa på Ebay?

Läkemedel som ej är receptbelagda i andra eu-länder och extremt mycket billigare från Ebay. Kan vara bra att ha ett lager av t.ex alvedon och allergimediciner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Dom finns från $20 och uppåt, ett par levis kostar runt $30.

Det finns jeans att köpa för 150kr i Sverige också.
Sen tror jag du förstår att det mesta är piratkopior vilket inte är jämförbart.

Permalänk
Medlem

Ni som köpt en OBD2 scanner via Ebay - vad kör ni med för mjukvara?
Eftersom jag använder mig av Äpple-produkter (iPhone o iPad) så valde jag följande scanner:
http://www.ebay.ca/itm/252163954407?euid=57ecdba44d0a42369f91...
Men har du inte en jail-breakad iOS produkt så får du vackert köpa mjukvaran...
=(
Frågan är VILKEN app som ska inhandlas?
Tacksam för input!

Permalänk
Medlem

Köpte en dashcam på skoj för ett tag sedan.
GT300 verkade vara populär.
Det lilla jag testat verkar den vara okey med tanke på att den
bara kostar 170kr.

Köpte min via Ali. (Ali är alltid bra att kolla på då det finns recensioner)
http://www.aliexpress.com/item/Original-Car-Video-Recorder-G1...

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=GT300+Dashcam&_sop=15&LH...

Permalänk
Medlem

Grejer till min ormar bl.a. termostaten STC-1000 är kanonbra för sitt pris. Jag har köpt lite andra smågrejer också, dimmers, projektlåda, lupp och magneter. Allt ifrån Kina.

Nästa beställning lär bli på lite lampor. Det är ju helt omöjligt att hitta 4000K och uppåt till ett vettigt pris i Sverige!

Farsan handlar en del (använder då Wish, men är ju samma butiker), leksaker och framförallt Quadcoptrar. Förvånansvärt bra kvalité på vissa saker.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Läkemedel som ej är receptbelagda i andra eu-länder och extremt mycket billigare från Ebay. Kan vara bra att ha ett lager av t.ex alvedon och allergimediciner.

Verkar lite riskfyllt... Hur vet du att du inte får kinesiska piratkopior? I bästa fall "sockerpiller" och i sämsta fall... ...ja.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Ni som köpt en OBD2 scanner via Ebay - vad kör ni med för mjukvara?
Eftersom jag använder mig av Äpple-produkter (iPhone o iPad) så valde jag följande scanner:
http://www.ebay.ca/itm/252163954407?euid=57ecdba44d0a42369f91...
Men har du inte en jail-breakad iOS produkt så får du vackert köpa mjukvaran...
=(
Frågan är VILKEN app som ska inhandlas?
Tacksam för input!

Har samma OBD2 och köpte DashCommand. Fast skall du bara kolla och släcka felkoder finns det massa gratis appar som duger lika bra.

Permalänk
Medlem

Ingen som har tips på något hemmabio/hifi relaterat?

Ni med OBD-läsare, rekommenderar Torque till Android och som ovan, Dashcommand på iOS

Ett tips är K+Dcan kabel till datorn, kallas ofta Inpa eller VagCom kabel. Funkar fint att bara kolla koder eller ändra saker på BMW och VAG bilar!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Ingen som har tips på något hemmabio/hifi relaterat?

Ni med OBD-läsare, rekommenderar Torque till Android och som ovan, Dashcommand på iOS

Ett tips är K+Dcan kabel till datorn, kallas ofta Inpa eller VagCom kabel. Funkar fint att bara kolla koder eller ändra saker på BMW och VAG bilar!

Jodå sitter själv och funderar på att köpa TPA 2.1 2x50w + 100w Bluetooth amplifier alternativt pcb versionen utan bluetooth för ca 100kr. Har testat den billigaste versionen utan låda tidigare och funkade bra och lät bra (den lät iallafall inte dåligt ). Ska dock tilläggas att det inte ingår någon ström adapter och att det exemplar jag testade inte startade på 12v trots att de skall drivas med 12-24v.

Har även gått och köpt ett par 100w LED med olika färgtemperatur då jag funderar på att bygga ett en egen blixt till kameran med hjälp av några 18650 celler, en arduino och en intel stock kylare. Men vi får se när jag fur tummen ur att faktiskt bygga en.

Slutligen skulle jag vilja ha lite input från er om någon har några erfarenheter eller bara goda råd angående att köpa ett ONDA 1155 m-ATX moderkort, har en i5 3450 liggandes så tänkte bygga en surf dator men alla 1155 moder kort går åt direkt på marknaden och säljs ganska dyrt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Paracord, mobilskal, skärmskydd, spionkameror mm.

Har du något tips på bra spionkamera? Letar typ efter som är en väckarklocka eller liknande sak som smälter in i en hemma miljö.
Pris spelar ingen större roll så länge det är bra kvalité på inspelningen och man kan se några meter.
Sett allt från 100kr till 1000kr på ebay & aliexpress.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Har du något tips på bra spionkamera? Letar typ efter som är en väckarklocka eller liknande sak som smälter in i en hemma miljö.
Pris spelar ingen större roll så länge det är bra kvalité på inspelningen och man kan se några meter.
Sett allt från 100kr till 1000kr på ebay & aliexpress.

Inte direkt, jag har köpt sådana som maskerade till pennor eller bilnycklar. Bildkvaliten är helt OK med tanke på att de är sjukt billiga. Nackdelen med sådana är att de inte är vidvinkel, vilket gör att du lätt missar "målet". Har även köpt några med vidvinkel-lins, och de är betydligt lättare att hantera.

Denna är maskerad till väckarklocka och har vidvinkel, men får ganska dåligt omdöme på nätet:

http://www.ebay.com/itm/160-Wide-Angle-WIFI-720P-HD-Spy-Clock...

Recensionen: https://www.youtube.com/watch?v=zQSTgg3eIMw

Min poäng är att du kan hitta tester och provfilmer på nästan alla spionkameror på youtube, så innan du köper någon så kolla youtube så att du om den kommer att funka för dig.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Skrivet av ASUSG15:

Ingen som har tips på något hemmabio/hifi relaterat?

Ni med OBD-läsare, rekommenderar Torque till Android och som ovan, Dashcommand på iOS

Ett tips är K+Dcan kabel till datorn, kallas ofta Inpa eller VagCom kabel. Funkar fint att bara kolla koder eller ändra saker på BMW och VAG bilar!

Kör också Torque. Bara gratisversionen men den räcker gott så länge. Släcker felkoder.
Har också en VAGCOM-kabel som jag kör med VAGCOM-programvara på PC. Ändrat en massa inställningar utöver släcka koder. Bl.a språk (tyskimport), tagit bort slitagevarning för bromsbelägg etc.

Permalänk
Medlem

Dashcommand it is!
Stort tack till @Kryll och @ASUSG15 - uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Inte direkt, jag har köpt sådana som maskerade till pennor eller bilnycklar. Bildkvaliten är helt OK med tanke på att de är sjukt billiga. Nackdelen med sådana är att de inte är vidvinkel, vilket gör att du lätt missar "målet". Har även köpt några med vidvinkel-lins, och de är betydligt lättare att hantera.

Denna är maskerad till väckarklocka och har vidvinkel, men får ganska dåligt omdöme på nätet:

http://www.ebay.com/itm/160-Wide-Angle-WIFI-720P-HD-Spy-Clock...

Recensionen: https://www.youtube.com/watch?v=zQSTgg3eIMw

Min poäng är att du kan hitta tester och provfilmer på nästan alla spionkameror på youtube, så innan du köper någon så kolla youtube så att du om den kommer att funka för dig.

Tackar för tipset!
Tydligen verkar de inte vara något vidare, om man inte har de en bit bort typ en hylla eller liknande...

Roligt att motsvarande kameror i svenska butiker kostar flera tusen
http://www.prylstaden.se/spionkameror/alarmklocka-med-dold-ka...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

@Brainsplitter:

Den här är rätt bra, jag har den - tar helt OK bilder, liten och smidig - men tyvärr inte maskerad.

http://www.ebay.com/itm/Full-HD-1080P-170-Ultra-Wide-Angle-Mi...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Verkar lite riskfyllt... Hur vet du att du inte får kinesiska piratkopior? I bästa fall "sockerpiller" och i sämsta fall... ...ja.

Jo det är inget jag sysslat med själv så visst finns det risker, men det är fortfarande ett OK tips tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Jo det är inget jag sysslat med själv så visst finns det risker, men det är fortfarande ett OK tips tycker jag.

Ok, så du har inte köpt läkemedel på Ebay själv men tycker det är ett bra tips i tråden där TS skriver:
"Precis som rubriken säger, vad handlar ni på Ebay?"

Känns mer som ett ganska oansvarigt tips...

OT, är lite lätt beroende av Blistex Lip Medex. Det enda "läppsmörjmedel" värt att använda imho. Köpte min första burk i USA men det säljs inte i Sverige och då är Ebay räddningen.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Beställde hem en: http://www.ebay.com/itm/8BITDO-Bluetooth-Wireless-Controller-....

Mycket trevligt måste jag säga, den fungerar som den ska och det kan vara roligt att köra lite gamla spel på sin lur ifall man skulle få för sig detta någon gång! Jättesmidigt att ta med sig, beställde enbart för en rolig grej och den fungerar faktiskt bra!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Någon som har beställt laserpatroner till skrivare på ebay? Funderar på köpa http://www.ebay.com/itm/2x-Laser-Toner-Super-XL-EcoSerie-fur-... då en patron som klarar 2600-ark kostar ca 499kr i Sverige.. Köpt massa annat på ebay men inte just detta.. Tips? Är en Brother Hl2140

Permalänk

Vill inte gå igenom någon orderhistorik men samlat från Ali, dx, ft, eBay osv har det blivit mycket kloclarmband, ficklampor, e-cigaretter och tillbehör, kabelklämmor, fiskeprylar och en jävla massa andra småsaker.

Var tvungen att beställa en såndär dropp vattnade jag såg lite längre bak i tråden så hittade lite annat krafs och saker som låg i min varukorg så slutade på en 200ing tillslut.

Blir till att göra några paracord armband!