Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

DOOM open beta. vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

DOOM open beta. vad tycker ni?

Testade nyss DOOM open beta och tycker det verkar nice. Vad tycker ni?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Kan man lira singelplayer eller är det bara mp i betan?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Folk klagar väldigt mycket på Doom betan, men jag har skit kul rent utsagt

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Testade nyss DOOM open beta och tycker det verkar nice. Vad tycker ni?

Har inte spelat det utan bara sett lite gameplay från multiplayer och det ser rätt bedrövligt ut måste jag säga. Speciellt om man är van vid lite mer snabba spel som quake osv. Det var någon unreal tournament där man kunde dubbelhoppa, såg ungefär ut som det fast man inte kunde dodga och man gick saktare.
I gamla doom och doom 2 sprang man ju iaf runt lite fort, dessa spel där man i princip går omkring klarar jag personligen inte av.

Är det singleplayer i nya doom? Det kanske man kan testa isf.

Permalänk

Lite besviken, men då gick jag även in med förhoppningarna om ett "quake liknande multiplayer".
Känns väldigt konsolanpassat. Förväntade mig ett snabbare spel.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Medlem

jag föredrar battleborn open beta

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Ska ta och testa det då Doom serien ligger varmt om hjärtat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Ska ta och testa det då Doom serien ligger varmt om hjärtat.

Skickades från m.sweclockers.com

tror sista open beta dagen är idag, så du får skynda dig

jag tkr det var ok, gillar dock inte att man har "loadouts" föredrar att man plockar upp vapen ingame

Visa signatur

Asus Z97-A
i5 4690K
MSI GTX 780
Samsung 840Evo

Permalänk
Medlem

Aj fan. Tips på vart jag hittar det
Hade helt missat detta...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Personligen är jag inte direkt impad utav det, tycker MP sög rätt hårt, men kan hända att SP blir okej. Men kommer nog inte lägga mina pengar på detta Doom iaf.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Kört lite, både på xb1 och pc. Det flyter som en dröm på min pc (i5-6600@3,30 gtx960) så det var ju bra Snyggt att döma av de två (?) banor man får köra.
Styrningen kändes lite off i början. Men efter lite tillvänjning så funkar det bra.
Det är bra action för stunden men blir lite enformigt efter ett tag. Men sådan är ju spelformen.
Antingen gillar man det eller så gör man det inte.
Tror att de flesta kommer köra sp.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Aj fan. Tips på vart jag hittar det
Hade helt missat detta...

Skickades från m.sweclockers.com

Gå in på steam och sök på doom beta

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Spelat på ONE.

Grafiken var en besvikelse. Dom två kartorna/banorna som är i betan är inte alls nå vidare. Dock går det inte att komma ifrån att det är rätt kul ändå. Blir lite mer spelande ikväll.

Betan stänger 05.00 Måndag morgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@KingCobra tack, visst inte att det var så enkelt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Geeks Gaming

MP delen är en CoD/Halo klon i Doom miljö.
De är ingen arena shooter som många av oss hoppats på.
Unlocks, perks, klassystem förstör spelet helt. Och när det finns dumma perks som heter Wallhack så avinstallerar man spelet direkt.
Och på de så finns det inga community hostade servrar så "netcoden" är horribel.

Har länge varit för MP delen och den va jätte kul i Alpha stadiet... men nu när de la till allt detta så kommer jag skippa MP delen helt. Är man ute efter MP delen så är detta en titel att skippa.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Tycker spelet i sig är ganska roligt, är halo liknande vilket jag gillar då jag alltid tyckt att halo i multiplayer var mycket underhållande och tyvärr finns ju inte halo direkt på PC.
Utöver det så känns det verkligen inte som ett Doom spel, konstigt att det bär det namn tycker jag.
Som vilket annat spel som helst hade det nog varit helt okej men tycker inte alls att det ska kallas för "Doom".

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv

Mer Halo än Doom. Blev riktigt besviken med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

Lite besviken, men då gick jag även in med förhoppningarna om ett "quake liknande multiplayer".
Känns väldigt konsolanpassat. Förväntade mig ett snabbare spel.

Seriöst? Tempot var ju extremt uppskruvat

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Väldigt blandade känslor, medan jag inte klagar på tempot så känner jag att vissa saker lider av "modern shooter" syndrom om man får säga så. Jag förväntade mig något annat från en title med Doom i namnet och de märks att de är en studio som tidigare sysslat med CoD och Halo som designat MP delen. Loadouts, den stora XP och reward jakten, demon runes. Jag hade önskat lite mer traditionell MP del i still med Quake och UT, där låg mina förväntningar också. Som det ser ut just nu ser jag ingen anledning att köpa Doom för MP-delen.

Med de sagt så ser jag väldigt mycket fram emot spelets SP-kampanj trots betan.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem

Call of Doom skräp.

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Seriöst? Tempot var ju extremt uppskruvat

Nej...

Tror du skulle behöva prova spelet som ka få 13åringar att bli åksjuka även känt som Quake eller "fyra nyanser av brun".

Du kommer inse ganska fort att detta är rena sömntabletten i jämförelse när man snackar tempo.

Blev också ganska besvike när jag såg det första gången hade jag nästan räknat med en revival av quake typ.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Quake 1 har jag lirat en hel del online en oherrans massa år sen och det tempot upplevde jag inte som högre direkt. Men det var ju på dåtidens datorer pentium 75 om jag inte minns fel som var lite av värstingdatorer då.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tycker det var helt ok. Men vart besviken på loadouts. Och announcern "rösten i din suit", var extremt tam. Hade hoppats på något mer old school, med episk entusiasm.

SP blir nog nice dock.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Spelet had varit bra om det inte hade hetat Doom. Men heter det Doom förväntade jag mig en en renodlat arena shooter, istället fick vi loadouts, skins, levels och xp. Dessutom är det alldeless för långsamt, känns som att spela Halo ungefär. De förstörde ju Quake Live för något år sedan också med loadouts, så det var väl väntat det här egentligen

Kommer definitivt inte att köpa.

Som tur är finns det ju några riktiga arena shooters på horisonten, kommer inte ihåg exakt vad det hette, Trixx eller Tokkik eller något liknande.

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på bättre, men det blir köp på rea eftersom jag vill uppleva SP delen iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Quake 1 har jag lirat en hel del online en oherrans massa år sen och det tempot upplevde jag inte som högre direkt. Men det var ju på dåtidens datorer pentium 75 om jag inte minns fel som var lite av värstingdatorer då.

Tempot i Quake är betydligt högre än det i nya Call of Halo.

Permalänk
Avstängd

Kollade mest lite videos på youtube om betan och kan väl inte påstå att jag bryr mig alls i DOOM MP. Vill mest ha en fläskig SP upplevelse.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Jobbig input lag med musen i det spelet, avinstallerat efter första matchen. Så kul är det med input lag tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat speciellt mycket Doom tidigare så jag hade inte direkt några förväntningar, men jag skulle vilja säga att jag blev positivt överraskad. Jag gillade den Halo liknande multiplayern och kände inte av några prestandaproblem. Det kändes som ett spel jag skulle kunna lägga ner väldigt mycket tid på. Därför tyckte jag att det var konstigt att det hade fått så hård kritik, men jag antar att det beror på att känslan i spelet skiljer sig från de tidigare Doom spelen.

Permalänk
Medlem

Sög stenhårt