Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Apple TV3+NAS, Ipad lsluter streama

Permalänk
Medlem

Apple TV3+NAS, Ipad lsluter streama

1. Finns det ens någon jailbreak för Apple TV 3?

2. Finns det något vettigt sätt att streama från sin usb hdd som sitter i min Asus RT-AC66U?, vill inte strema från någon dator, då jag kör laptop och vill inte behöva starta den varje gång. Jag använder min USB hdd i min router till min samsung tv och det fungerar bra. Men nu vill jag gärna strema från den hdd också till min Apple TV 3, så går det ens?

3. Varför slutar min Ipad strema till min Apple TV via airplay när jag låser den? Känns som sjukt jobbigt att behöva ändra detta i inställningarna varje gång.

Tacksam för svar!

Permalänk

1. Nej
2. Tror Infuse skulle vara något för dig. Osäker på om den behöver en riktig NAS eller om det funkar med nätverksansluten HDD men det bör du kunna kolla upp.
3. Så ska det inte vara, har själv märkt att airplayen buggar lite ibland. Omstart av aktuell app/ipad brukar lösa detta.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

1. Finns det ens någon jailbreak för Apple TV 3?

2. Finns det något vettigt sätt att streama från sin usb hdd som sitter i min Asus RT-AC66U?, vill inte strema från någon dator, då jag kör laptop och vill inte behöva starta den varje gång. Jag använder min USB hdd i min router till min samsung tv och det fungerar bra. Men nu vill jag gärna strema från den hdd också till min Apple TV 3, så går det ens?

3. Varför slutar min Ipad strema till min Apple TV via airplay när jag låser den? Känns som sjukt jobbigt att behöva ändra detta i inställningarna varje gång.

Tacksam för svar!

Finns inget vettigt sätt att streama direkt från en router till en Apple TV 3 vad jag vet. Det finns PlexConnect till Apple TV 3 men det kräver att du har en Plex server igång, vilket Asus-routers inte stöder, utan kräver en riktig dator/NAS.

Edit: Och nej, finns ingen Jailbreak till Apple TV 3.

Skrivet av magkliarn:

1. Nej
2. Tror Infuse skulle vara något för dig. Osäker på om den behöver en riktig NAS eller om det funkar med nätverksansluten HDD men det bör du kunna kolla upp.
3. Så ska det inte vara, har själv märkt att airplayen buggar lite ibland. Omstart av aktuell app/ipad brukar lösa detta.

Detta handlar om Apple TV 3, där Infuse inte existerar.

Permalänk

@tudz: Man får köra Infuse på telefon/padda och airplaya över till TV:n. Kanske inte roligaste lösningen men TS verkade inte ha något emot att airplaya saker .

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för svar. Skulle helst streama från min hdd på Asus routern, men verkar ej gå.

Angående störningar med Airplay så har jag prövat starta om alla enheter/appar hur många ggr somhelst.

VEM kan lösa det? Streamningen av airplay bryts när jag låser min padda! ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Hej!

Tack för svar. Skulle helst streama från min hdd på Asus routern, men verkar ej gå.

Angående störningar med Airplay så har jag prövat starta om alla enheter/appar hur många ggr somhelst.

VEM kan lösa det? Streamningen av airplay bryts när jag låser min padda! ???

Har du testat med Infuse som föreslogs?

Permalänk
Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket