Nya gränser för lagring (OneDrive)

Permalänk
Hedersmedlem

Nya gränser för lagring (OneDrive)

Då ändras deras policy om detta igen.

Ändringar av OneDrive

Vi vill meddela dig om kommande ändringar av OneDrive. 2016-07-27 ändras mängden kostnadsfritt lagringsutrymme som ingår i OneDrive från 15 GB till 5 GB. Även bonuslagringen av kamerabilder på 15 GB kommer att upphöra. Du kan läsa mer i Vanliga frågor och svar.
Även om du inte påverkas nu vill vi hålla dig informerad om alla viktiga ändringar av OneDrive. Om du vill kontrollera ditt konto kan du göra det på sidan Lagring.
Vi förstår att det här innebär stora förändringar av en tjänst du använder. Vi ber om ursäkt om det här innebär problem för dig. Det var ett svårt beslut att fatta, men vi gjorde det för att säkerställa att OneDrive ska vara hållbart att använda på lång sikt.

Tack för att du använder OneDrive.

– OneDrive-teamet

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Haha! Alltså. Deras ändringar är ju bara skrattretande Speciellt den här! Snacka om att nästan tvinga deras användare, till att köpa månadsbetalning för molntjänsten. Först Windows 10, och nu detta.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Tror att väldigt många kommer sluta använda Onedrive nu när det här händer, finns väl en uppsjö med andra leverantörer att vända sig till redan.

Permalänk
Medlem

Ja har 10Tb, o kommer inte påverkas av detta enligt mailet ja fick..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Det där har vi vetat sedan 2015.

"Free OneDrive storage will decrease from 15 GB to 5 GB for all users, current and new. The 15 GB camera roll storage bonus will also be discontinued. These changes will start rolling out in early 2016."

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Man brukar ge sina användare mer data med tiden, inte ta bort 66% utav befintlig mängd...

Jag skrattade när jag läste nyheten tidigare i veckan

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag fick detta mail;
"Som du vet ändras mängden lagringsutrymme som ingår i de flesta OneDrive-konton från 15 GB till 5 GB. Du har meddelat oss att du vill behålla dina 15 GB kostnadsfritt lagringsutrymme (och bonusen på 15 GB för kamerabilder om du har den).* Därför kommer ditt konto inte att påverkas av dessa ändringar."

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av ronz:

Jag fick detta mail;
"Som du vet ändras mängden lagringsutrymme som ingår i de flesta OneDrive-konton från 15 GB till 5 GB. Du har meddelat oss att du vill behålla dina 15 GB kostnadsfritt lagringsutrymme (och bonusen på 15 GB för kamerabilder om du har den).* Därför kommer ditt konto inte att påverkas av dessa ändringar."

Jaha bara så?
Gratis 15gb.

Hur har du "meddelat detta" ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jaha bara så?
Gratis 15gb.

Hur har du "meddelat detta" ?

Jag har för mig att man kunde göra detta för några månader sedan, kanske ännu längre sedan. Antar att jag gjorde det

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Då ändras deras policy om detta igen.

Ändringar av OneDrive

Vi vill meddela dig om kommande ändringar av OneDrive. 2016-07-27 ändras mängden kostnadsfritt lagringsutrymme som ingår i OneDrive från 15 GB till 5 GB. Även bonuslagringen av kamerabilder på 15 GB kommer att upphöra. Du kan läsa mer i Vanliga frågor och svar.
Även om du inte påverkas nu vill vi hålla dig informerad om alla viktiga ändringar av OneDrive. Om du vill kontrollera ditt konto kan du göra det på sidan Lagring.
Vi förstår att det här innebär stora förändringar av en tjänst du använder. Vi ber om ursäkt om det här innebär problem för dig. Det var ett svårt beslut att fatta, men vi gjorde det för att säkerställa att OneDrive ska vara hållbart att använda på lång sikt.

Tack för att du använder OneDrive.

– OneDrive-teamet

Haha tur att man inte kör onedrive utan dropbox 50gb:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jonas1972:

Haha tur att man inte kör onedrive utan dropbox 50gb:-)

Hur då? (Gratis).
Enligt deras hemsida så är det ju futtiga 2GB som gäller: https://www.dropbox.com/business/plans-comparison

Det blir nog att prova Google Drive nu, jag har inte mycket data som verkligen är viktig att göra regelbundna backups på men över 5GB har jag i alla fall.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Vill man ha mer utrymme så kan det vara idé att titta på Office 365. I Home så ingår en TB per användare för upp till fem användare. Det kostar 899 per år från MS men brukar gå att hitta billigare på reor och så. Delar man på det med fyra andra så blir det mindre än 200 per år och det är väldigt billigt bara för lagringen., sen får man ju Office också vilket kanske inte är så viktigt idag men se det som en bonus i så fall liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Vill man ha mer utrymme så kan det vara idé att titta på Office 365. I Home så ingår en TB per användare för upp till fem användare. Det kostar 899 per år från MS men brukar gå att hitta billigare på reor och så. Delar man på det med fyra andra så blir det mindre än 200 per år och det är väldigt billigt bara för lagringen., sen får man ju Office också vilket kanske inte är så viktigt idag men se det som en bonus i så fall liksom.

Haha, satt precis nyvaken och orolig - varför har inte jag fått något mail!?!!? Men jag har ju Office 365 delat med familjen med 1TB lagring.

Som du säger - grymt erbjudande med hela officepaketet, skypeminuter (60/månad?) och 1TB lagring för 18kr per månad och användare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiczor:

Haha, satt precis nyvaken och orolig - varför har inte jag fått något mail!?!!? Men jag har ju Office 365 delat med familjen med 1TB lagring.

Som du säger - grymt erbjudande med hela officepaketet, skypeminuter (60/månad?) och 1TB lagring för 18kr per månad och användare.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, det är billigt och bra. Brukar inte vara några problem att övertala exempelvis lite äldre släktingar eller så att köpa detta för att bland annat få automatisk backup på alla bilder och filmer på deras telefoner och liknande, så då kanske man inte behöver betala något alls själv.

Permalänk
Medlem

Betalar man för lagring så påverkas man inte av ändringen, då får man även fortsatt 15 GB kostnadsfritt.

Själv betalar jag 4 kr/mån för 20 GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Hur då? (Gratis).
Enligt deras hemsida så är det ju futtiga 2GB som gäller: https://www.dropbox.com/business/plans-comparison

Utöver bonusutrymme från att bjuda in folk, har de haft flertalet drives genom åren:
Space Race
Campus Cup
Dropquest
etc...

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Avstängd

@Sisyfos: Värvar du en annan person till dropbox så får du gratis 50gb. Jag värvade min bror och han är nöjd:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift