Min dator startar om i spel...

Permalänk
Medlem

Min dator startar om i spel...

Topic säger det mesta.. Min dator startar ibland om mitt i när man sitter och spelar.. Händer alltid i Warcraft 3 när jag spelar lan.. hände senast idag när jag provade Unreal II...

Dator:
AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz 266 MHz bus
Asus A7V333 Moderkort
DDR-DIMM PC2700 256MB
GeForce3 Ti200 64MB

Kan det vara för att datorn blir för varm? Isf, kan ni tipsa om lite mäktiga fläktar?

till moderator: la tråden här för att problemet rör sig kring spelandet..

Tack på förhand..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

har samma problem fast i Metal Gear Solid:Substance
den starta bara om ibland och när jag komemr till windows efter omstarted får jag ett felmedelande av windows. Mitt problem är alltså inte hårdvara.

Permalänk
Medlem

Om man har överklockat grafikkortet för mycket, särskilt minnet, brukar spelen kunna stänga av sig rätt ofta.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Tjena ZaInt. Läget i HGB? Här i GBG är allt bra.

Till ämnet:
Jo, spel som lägger av mitt i eller efter uppstart. Jag har löst problemet i mit fall, det är möjligt att andra har samma problem:
Det är nätverkskortet som spökar. Provade att dra ur ethernet-kabeln och starta om datorn och Ghost Recon funkar helt utmärkt i alla lägen efter det. Om man vill kan man ju även förfina sin metod genom att blocka internet-åtkomst för spelet (från brandväggen) så kan man ju surfa också, vilket man ju gärna vill.

Funkar bra nu, hoppas det håller i sig.

Visa signatur

AMD X2 4400+ | Gigabyte K8NXP-SLI | WinFast PX7900 GTX Extreme | Corsair TWINX2048-3200C2 | Kab Nexus Breeze 500W | 35 GB Raptor/140 GB Raptor | 3DMark05: 11,600

Permalänk
Medlem

Så det är du som är Perfa, din lille lurk.
Här nere överlever vi

Skönt att du har löst problemet, antar att man aldrig skulle kunna komma på det själv. Jag skulle inte det iallafall.

EDIT: Perfa är min halvbror, om ni undrar

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

ZaInT, har inte överklockat grafikkortet alls så det är inte problemet.. men tack ändå..

Perfa, jag har modem (:() så ja kan inte pilla med brandväggar odyl (förutom xps brandvägg), men jag kan prova ska ur ethernet kabeln.. men det måste väl betyda att jag inte kan lana utan att problemet finns där eller??

tack igen..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
ZaInT, har inte överklockat grafikkortet alls så det är inte problemet.. men tack ändå..

Perfa, jag har modem (:() så ja kan inte pilla med brandväggar odyl (förutom xps brandvägg), men jag kan prova ska ur ethernet kabeln.. men det måste väl betyda att jag inte kan lana utan att problemet finns där eller??

tack igen..

Tja, om det skulle visa sig att det var nått med nätverkskortet som strula så e vi iaf en bit på vägen, första steget till o lösa ett datorproblem e ju o ta reda på var problemet sitter

Antar att du testat med nya drivrutiener till ljud, grafik och moderkort?

En sak för o se om det blir för varmt e o köra med öppen låda. O sen finns ju program för o se hur varm CPUn e, så ett sånt skulle du kunna testa oxå.

Permalänk
Medlem

Re: Min dator startar om i spel...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Topic säger det mesta.. Min dator startar ibland om mitt i när man sitter och spelar.. Händer alltid i Warcraft 3 när jag spelar lan.. hände senast idag när jag provade Unreal II...

Dator:
AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz 266 MHz bus
Asus A7V333 Moderkort
DDR-DIMM PC2700 256MB
GeForce3 Ti200 64MB

Kan det vara för att datorn blir för varm? Isf, kan ni tipsa om lite mäktiga fläktar?

till moderator: la tråden här för att problemet rör sig kring spelandet..

Tack på förhand..

Det gjorde för mig med tills jag bockade av omstarten vi systemfel i XP då blev den pigg å nu gör han inge det alls

Lycka till !

Visa signatur

Intel Core 2 Quad 2.8 GHz• 6144 Mb Ram •2x 8800 GT 512(NYA)•OS HD 60GB SSD•1TB HD •Gigabyte GA-P35-DS4• Windows 7 64-bitars •Iphone 4 16GB• Desert CombatBattle Field 1942

Permalänk
Medlem

vb, kör för tillfället på det inbyggda ljudkortet som sitter på moderkortet. Uppdaterar detonator så fort det kommer nytt, men jag har inte provat moderkortets drivrutiner.. får ta och göra det..

leinad76.. vart kan jag bocka bort det? har letat ett tag nu och jag har inte hittat det än.. du eller nån annan kanske vill tipsa..

edit: nu har jag uppdaterat mitt moderkort med nya fräscha drivisar, tror jag..
den betedde sig lite skumt först men jag tror allt är klart nu.. men ni får gärna fortsätta komma med tips..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Paa, omstarten finns under Egenskaper på Den här datorn -> Avancerat -> Inställningar på Start och återställning -> Klicka bort Starta om automatiskt

Permalänk
Medlem

Har samma problem: att datorn startar om spontant när man spelar, i mitt fall är det Battlefield 1942 som råkar illa ut. För övrigt startar min dator om, efter ett par minuter, om den är helt nybootad (varit avstängd innan). Helskumt, jag misstänker dock att det är drivrutinerna som spökar.

Installerade nvidia detonator 43.45 idag, får se hur det går med dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atomizer
Har samma problem: att datorn startar om spontant när man spelar, i mitt fall är det Battlefield 1942 som råkar illa ut. För övrigt startar min dator om, efter ett par minuter, om den är helt nybootad (varit avstängd innan). Helskumt, jag misstänker dock att det är drivrutinerna som spökar.

Installerade nvidia detonator 43.45 idag, får se hur det går med dem.

Vad har du för system ?? så kan den det vara lättare för oss att se problemet .

Kör du detonator 43.45 och directX 9 eller ??

Visa signatur

Intel Core 2 Quad 2.8 GHz• 6144 Mb Ram •2x 8800 GT 512(NYA)•OS HD 60GB SSD•1TB HD •Gigabyte GA-P35-DS4• Windows 7 64-bitars •Iphone 4 16GB• Desert CombatBattle Field 1942

Permalänk
Medlem

Hittade det vb, tack..
jag har inte laddat hem directx9.. ska man göra det eller? det kanske fungerar då..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

En kompis har ett liknande problem på LAN. hans dator startar om sig ifall man byter bana :D, typ i Battlefield.
Han har bytit operativsystem och formaterat om den men det hjälper inte... Ska be honom prova det där med starta om automatiskt vid systemfel. Annars har jag ingen aning vad det kan vara...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leinad76
Vad har du för system ?? så kan den det vara lättare för oss att se problemet .

Kör du detonator 43.45 och directX 9 eller ??

Mitt system finns i profilen: XP1900+, EPoX 8K3A, 512 DDR PC2700, PoV Geforce 3 Ti200 64MB

Japp, kör detonator 43.45 och DirectX 9.0

Permalänk
Medlem

Har ett annat problem som jag kan ta upp här medans vi håller på..
Sedan jag formaterade min dator hittar jag inte spelservrar som använder tcp/ip.. fungerar fint med ipx baserade spel men med tcp/ip hittar jag ingenting.. Har inte en blekaste aning varför.. har alla inställningar precis som jag hade innan jag formaterade så det borde inte vara något problem..
någon som haft liknande problem, eller vet vad felet kan vara?

Edit: Jag tror det fungerade med att ta bort Starta om grejen.. Provade i BG2 där jag vet att det startar om i en viss scen, den gjorde inte det nu.. tjoho.. tack alla..

Nu kanske ni kan fokusera er på min senaste fråga.. Vore toppen..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon aning om ovanstående problem?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Ta bort det där så snabbt du kan annars blir tråden stängd pga. bumping

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

jag har ett ord att säga.
VIA-DRIVRUTINER.
tack för mig

\\Lena

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk

haha....min brorsa har precis samma system...fast med mitt GF4 ti4200 tills jag fick min nya låda i veckan
Precis samma problem i alla nyare spel...jag har för mig att det är moderkortet som är mysko....har läst innan för ett tag sen att dom där A7 S333 eller vad det var är väldigt instabila....vettefan hur man fixar det, men nya drivisar till allt som sitter på mobot borde väl fixa, annars skulle jag köpa mig ett nytt mobo...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ok, låter bra..
grejen är ju den att jag uppdaterade med nya drivisar för bara några dagar sen... Får prova ladda hem VIA drivrutiner då.. tror inte att min updater installerar dem också..

Det konstigaste är ju att det inte vart så förut, och spelen jag alltid kunnat spela helt plötlisgt är ospelbara i nätverk..

edit: är ju inte så grym på sånt här men, Underbarnet, du menar alltså att VIA drivrutiner fungerar på mitt moderkort?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Har ett annat problem som jag kan ta upp här medans vi håller på..
Sedan jag formaterade min dator hittar jag inte spelservrar som använder tcp/ip.. fungerar fint med ipx baserade spel men med tcp/ip hittar jag ingenting.. Har inte en blekaste aning varför.. har alla inställningar precis som jag hade innan jag formaterade så det borde inte vara något problem..
någon som haft liknande problem, eller vet vad felet kan vara?

Edit: Jag tror det fungerade med att ta bort Starta om grejen.. Provade i BG2 där jag vet att det startar om i en viss scen, den gjorde inte det nu.. tjoho.. tack alla..

Nu kanske ni kan fokusera er på min senaste fråga.. Vore toppen..

Har du brandvägg (hårdvara eller mjukvara) eller antivirus program så i bakgrunden ??

Visa signatur

Intel Core 2 Quad 2.8 GHz• 6144 Mb Ram •2x 8800 GT 512(NYA)•OS HD 60GB SSD•1TB HD •Gigabyte GA-P35-DS4• Windows 7 64-bitars •Iphone 4 16GB• Desert CombatBattle Field 1942

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atomizer
Mitt system finns i profilen: XP1900+, EPoX 8K3A, 512 DDR PC2700, PoV Geforce 3 Ti200 64MB

Japp, kör detonator 43.45 och DirectX 9.0

Har du provat med det här ??

Det gjorde för mig med tills jag bockade av omstarten vi systemfel i XP då blev den pigg å nu gör han inge det alls

Lycka till !

Visa signatur

Intel Core 2 Quad 2.8 GHz• 6144 Mb Ram •2x 8800 GT 512(NYA)•OS HD 60GB SSD•1TB HD •Gigabyte GA-P35-DS4• Windows 7 64-bitars •Iphone 4 16GB• Desert CombatBattle Field 1942

Permalänk
Medlem

Omstartnings problemet är avklarat.. räckte att bocka bort systemgrejen i egenskaper för den här datorn..
tror jag har listat ut problemet med nätverket också, så tråden kan tas bort..

för er nyfikna så tror jag att nätverksproblemet har med en fuffens version av xp att göra..
man känner sig nästan dum..

tack för allt..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Min dator startar också om..:(
Tankade ner VIA drivrutin..Funkade inte..
Testade och ta ut båda RAM minnena (inte samtidigt)..Och datorn startade om för båda..
Men jag har aldrig hört att det kan vara nätverkskortet eller moderkortet som är problemet..
Och det där med att bocka av omstart vid systemfel funkade inte heller..Då fick jag bara bluescreen lika ofta som omstart..
Tempen i burken är på 61 º (men jag har AMD?).
Måste ha hjälp! Beskrivning av min dator står i signaturen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leinad76
Har du provat med det här ??

Det gjorde för mig med tills jag bockade av omstarten vi systemfel i XP då blev den pigg å nu gör han inge det alls

Lycka till !

Nja, då blir det blåskärmen istället. Står nåt om nån slags error i filen nv4_disp.dll
nv = nvidia?

Permalänk
Medlem

norado, kan inte tempen ha nått med saken att göra då? 61 grader är ganska varmt.. min ligger ibland runt 50.. du kanske vill köpa några fläktar och prova om det blir bättre..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Ingen som har någon aning om ovanstående problem?

Bumpning

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst* - Bumpning är som sagt inte tillåten i forumet. Alla trådar som bumpas stängs och den som bumpat förlorar möjligheten till att få hjälp i forumet. Se http://forum.sweclockers.com/regler.html#4

*Tråd låst*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Ta bort det där så snabbt du kan annars blir tråden stängd pga. bumping

Jasså, du vill inte vara kvar i forumet så länge till alltså...

Visa signatur