Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sjuka FPS-drops i GTA V

Permalänk

Sjuka FPS-drops i GTA V

Tjena!

Började för någon vecka sedan lira GTA V igen. När jag spelade det tidigare satt jag på ett GTX 770 och det fungerade utan problem. Nu spelar jag på en dator med 4670K, R9 380 och 8 GB RAM (1600 mhz). Jag ligger på runt 130 fps med de flesta inställningar på "normal" samt några på "high", men får rätt ofta sjuka FPS-drops ned mot 10-15 fps, helt ospelbart det viss säga.

Jag har redan uppdaterat till senaste drivrutinerna till min GPU, samt kollat temperaturerna på grafikkort och processor utan att hitta något onormalt. Har någon en aning om vad det kan bero på?

Är väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd

Jag har läst att det kan vara den senaste patchen som orsakar detta, jag kan ha fel.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Skrivet av Oringen:

Jag har läst att det kan vara den senaste patchen som orsakar detta, jag kan ha fel.

Kanske är så. De verkar vara nån uppdatering på gång nu eftersom servrarna ligger nere, får se om det blir bättre efter det.

Permalänk
Avstängd

Hoppas de bannar _Alla_ som moddar sitt spel online.

Spelet MP förstörs pga moddare som tror att de är roliga.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.