USB minne på 1 Tb??

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Jag länkade till fel, men priset är rätt. Det är föregående generation av Samsung T1 Portable som jag äger ett antal, men de verkar utgående.
http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbeho...
När jag t.ex. kopierar över windows 7 ison så ligger jag på runt 220-210MB/s enligt windows.
Samma hastighet ligger jag på mitt Sandisk extreme usbminne, men praktisk är detta minne mycket slöare för småfiler. T.ex. att köra en virtuell maskin från SSD går alldeles utmärkt, från usb minnet går det väldigt segt.
Och när usb-minnerna är så dyra är valet för mig givet.

SanDisk Extreme 500 som du tipsade om använder sig (troligen) av komprimering vilket gör att den kan sakta ned när den ska skriva större filer som inte går så bra att komprimera.

Medan Samsung T1 använder sig inte av komprimering och presterar lika bra oavsett om filerna går bra att komprimera eller inte.
Ditt resultat kunde vara lite bättre men det är en rad olika faktorer som påverkar hastigheten när det rör sig om USB3.0.

Men som du säger är SSDer rätt så mycket bättre än USB-minnen när det gäller små filer.

Permalänk
Skrivet av jonash93:

Hej, jag har köpt ett USB minne ifrån wish som skall lagra 1 Tb, och mycket riktigt så finns det 978 Gb, detta låter för bra för att vara sant?!? Men jag har smaskat in över 30 Gb än så länge och det fungerar ju finfint än så länge, men vad är det som kan "gå sönder" osv?? Givetvis kommer jag inte att lagra viktiga saker på den utifall den skulle krascha på något sätt, men jag tycker detta låter alldeles för bra för att vara sant =D =D

Skrivet av m4gnify:

Tror du fortfarande att det är på 1TB?

det finns en 2TB usb-minne också för 116kr.. allvarligt @jonash93 det minne som du har är troligen mellan 2-8GB Dom har skrivit om koden på kontrollerkortet så datorn tror att det är 1TB..
https://www.wish.com/c/568e4e50988f012aa5375a0c?th_s=1&rel_p=...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

TS får acceptera att det bara är 2016 ännu.
Kanske kommer MicroSDXC (eller dess ersättare) med både en och två TB, ganska snart...

Vill man ha ett portabelt minne på 1TB idag, så smidigt och litet minne som möjligt, till lägsta möjliga summa pengar. Så är fortfarande mekaniska 2,5" HDD i USB-kabinett kungar.
Även om SSD:er hela tiden, kommer upp i lagringsstorlek och ner i pris.

Mellan 100-200GB så finns ju microSDXC kort i storlek som en fingernagel och USB-SDXC läsare små som fingerborgar.
Lite större och mer att hålla i (lätthanterligare) så finns fullstora SDXC kort med kompakta USB-läsare

0-100 GB är USB-minnen "billiga" och hållbara, för slit och släng användning.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk

hur gick det funkade det.

en kompis köpte ett sånt här minne och han säger att han får in hur mkt som helst

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Men herregud nej det fungerade inte, hur dumma är människor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

en kompis köpte ett sånt här minne och han säger att han får in hur mkt som helst

Ja, att skriva till sådana här minnen brukar inte vara ett problem. De är som svarta hål. Allt man vill spara får plats.
Det är när man ska läsa det igen som problemen uppstår. Just eftersom det är ett svart hål. Ingenting går att återställa.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

En kollega till mig köpte ett "2 TB" USB-minne samtidigt som jag köpte ett SanDisk USB 128GB 128G Extreme Pro USB3.0 (260 MB/s) tidigare i somras. Man kan väl säga att jag är den mest nöjde köparen av oss två. Trots att hon betalade en fjärdedel för "åtta gånger" mer utrymme... haha

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Svantesson666:

Trots att hon betalade en fjärdedel för "åtta gånger" mer utrymme...

Vilket kap alltså, låter ju inte misstänksamt alls.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av darknessviking:

hur gick det funkade det.

en kompis köpte ett sånt här minne och han säger att han får in hur mkt som helst

Precis som med papperkorgen i windows då?

det får plats hur mycket som helst! det är bara att fortsätta fylla på