Permalänk

Hjälp med koppling av internet!

Tjena bor i ett hus där de finns färdiga uttag i varje rum, och då har jag en "central" där man kopplar ut från router till ett utag och sedan går det en sladd från uttaget till rummet där det sedan är en port för att köra in en sladd, men kan kan inte få det och funka, lampan på routern lyser inte ens (den lilla lilla lampan vid routers 4 olika portar, har ni något tips så är jag evigt tacksam för jag vet ej vad jag ska göra!

Mvh

Permalänk
Medlem

Antar att det är 2st uttag brevid varandra i rummet? Prova flytta kabeln till andra uttaget? Annars prova flytta runt kabeln i centralen. Är inte alls ovanligt att uttagen märks fel vid bygget nämligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kega:

Antar att det är 2st uttag brevid varandra i rummet? Prova flytta kabeln till andra uttaget? Annars prova flytta runt kabeln i centralen. Är inte alls ovanligt att uttagen märks fel vid bygget nämligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag testar!!

Permalänk
Skrivet av Kega:

Antar att det är 2st uttag brevid varandra i rummet? Prova flytta kabeln till andra uttaget? Annars prova flytta runt kabeln i centralen. Är inte alls ovanligt att uttagen märks fel vid bygget nämligen.

Skickades från m.sweclockers.
com

Det funkade!!! Tack så jävla mycket nu är helgen räddad Hahaha!!!!