Permalänk
Medlem

Msping lagg

Tjena,

Har haft ett problem nu ett tag med ingame med pingen och det gäller bara när jag bor hos pappa. Hemma hos mor min så fungerar allt perfekt pingen är inget problem överhuvudtaget och allt flyter på bra, men så fort jag ska lira hos far så har jag alltid problem med min ping, kan gå från 90ms till 450ms i ett helt game medan hemma hos mor så ligger jag på 20-40ms. Skall tillägga att jag har inga problem hos farsan övrigt med internet flyter på bra utan gäller endast när jag lirar CS. Använder inte kabel och har tyvärr inte tillgång till det heller.

Hoppas ni kan hjälpa till, Lukas

Permalänk
Medlem

samma nätverksleverantör?
samma dator?
samma avstånd till routern?
samma router?
samma byggnadsmaterial i husen?
samma våning som routern?
bor dom i ungefär samma stadsdel?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

skulle tippa på att det är variationer i hårdvaran eller mer störningar hos din far på vägen om det handlar om samma dator på bägge ställena.

det är aldrig bättre än sin svagaste punkt och trådlösa anslutningar är speciellt känsligt då det kan störas ut av i princip all möjlig elektrisk utrustning allt från dammsugare till som hos mina päron cirkulationspumpen till solvärmen i huset.

skulle specifikt tippa på störningar antingen i wifisändningen eller på internetlinan om du har så stora variationer som mellan ~25-400+ ms

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det handlar om samma dator och de bor cirka 1km ifrån varandra, allt är i princip samma förutom routern och leverantören.