Är Iphone värd sitt pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Förutom att jag ställde en fråga, den andra du citerade kastade pajen

Jag menade inte er två, utan generelt, det flammar upp små brasor lite var stans här

Skrivet av PowerNet:

Ja, för att de har inte 7000 kr i vionst om man räknar bort övriga kostnader du inte tar upp.....
Det var det du sade, att varför köpa en iOS enhet och köpa appar när man på android kan ldda ner appar gratis (dvs olagligt).

Du är en polis anmällan som bara väntar på att hända. Det du vräker ur dej är rent förtal! ***bort/mod*** För om du drar paraleller med Gratis och Olagligt så är du bannemej inte på samma bana som resten av oss!

Skrivet av PowerNet:

"Jag har genomlidit nästan alla uppgraderingarna. Det har tagit massor med tid, dsär telefonen är oandvändbar, det kostar företaget pengar. Ta det gånger alla anstälda i världen med iPhones, det kommer upp i katastrofala summor."
Skitsnack, det är inget att "genomlida", och det kostar inte företaget ett enda öre att uppdatera, att uppdatera en iOS enhet tar inte så lång tid, det går smidigt, det kostar 0 kr. Så gå tillbaka till verkligheten.

Halå! Vart tog du vägen? Halå! ... Så du tror på fullaste allvar att en paus på 20 minuter per telefon världen över inte kostar pengar? Ett företag med 120 iPhones där alla telefoner pausar 20 minuter för uppgradering, det blir 40 timmar, x1,125 = 45 timmar. Jag tyckte du sa att du inte jobbar gratis. Men vi är alla tvingade till det av ständiga uppdateringar från Apple och du begiper ingenting?

Skrivet av PowerNet:

Nej, iPhone har inga fel, men jag sade att oavsett hur mycket man lägger på utveckling (kodande) så kan buggar smyga sig ut...

Bestäm dig! är det fel på iPhone, eller inte? Du emotsade dej i en och samma mening där kompis!

Skrivet av PowerNet:

...jag sade att uppdateringar till androidtelefoner tar tid för att tillverkaren ska lägga in sitt gui, och egna appar för att sedan skicka ut till användarna.
Eller har du missat att android uppdateringar går: Google - Samsung/HTC/LG mfl -> tryck in allt onödigt, släng på slött gui mm -> användaren, dvs inte tal alls om något på en lagerhylla.
Nej, jag slarvade inte, jag sade att det var i genomsnitt, inte exakt.

Du säger mycket som INTE är exakt, blandat med lite förtal om pirater... Hur skall vi ta nått du säger på alvar?

***bort/mod***

Skrivet av PowerNet:

Jag yrar inte alls...

Näe, det är klart!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Turbonisse:

*massa svammel*

Halå! Vart tog du vägen? Halå! ... Så du tror på fullaste allvar att en paus på 20 minuter per telefon världen över inte kostar pengar? Ett företag med 120 iPhones där alla telefoner pausar 20 minuter för uppgradering, det blir 40 timmar, x1,125 = 45 timmar. Jag tyckte du sa att du inte jobbar gratis. Men vi är alla tvingade till det av ständiga uppdateringar från Apple och du begiper ingenting?

Eh va? Nej det är inte förtal läs på om hur lagen är formulerad, och vad som räknas in (kan säga dig att jag inte sagt att du laddar ner olagligt, utan det jag sade var att ladda ner appar "gratis" via piratsidor inte kan ställas mot köpe i Google Play/appstore).
Du var du som skrev det:
"Om man bortser från själva inköpet, så kanske jag tycker att jag inte vill lägga ytterligare ett gäng pengar på appar som motståndarlaget har gratis. Jag kanske bara försöker vara lite smart? Betala av på lägenheten, eller spara till ny bil, istället för att betala för nått jag kan ladda ner gratis. Gör det Android köparna dumma i huvet?"

Läs ditt egna: "gäng pengar på appar som motståndarlaget har gratis"
och:
"istället för att betala för nått jag kan ladda ner gratis. "
Kan inte tolkas på annat vis än att du menar via rootad telefon, och via piratsida.

Om du tycker det har tolkats fel så är det för att du skrev på fel sätt, så det kan misstolkas, och då får du gärna förklara/skriva vad du menade, så det kommer fram vad du menar, om du menar "likvärdig" app (inte samma app?), eller vad det är för någon app på Google Play som är att ladda ner som kostar på iOS och är samma app.

Och nej, en uppdatering som tar 20 min tar 20 min oavsett om det är 1 eller 100 telefoner, och den kan ex göras nattetid av systemet, eller där det inte är arbetstid (raster) så det inte påverkar arbetet.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Jo, men du ignorerade också allt annat jag skrev.

Säg att jag har bilder på 30gb på min dator som jag vill föra över. Hur gör jag och vad är en beräknad uppskattad tid som det kommer ta? Det beror på min uppladdningshastighet eftersom jag måste ladda upp till icloud, och sen från molnet ner till min telefon, visst? Säg att jag har musik som ligger på 90gb, det är samma sak där? För mig låter det som att det kommer ta 100 år, ungefär. Och ja för mig personligen händer det rätt ofta att jag vill ha större mängd bilder och annat på min telefon. Jag tycker det är extremt onödigt krångligt.

Vad anser du, är det jämt upp att kunna koppla in sin telefon som extern hdd eller behöva ladda upp till molnet, ner till telefonen? Är det inte bra mycket smidigare att bara föra över valfria filer till telefonen direkt. Du kan sitta och föra över till moln på android också om det är vad jag vill göra.

Varför gör Apple sig beroende av det här, varför kan inte Apple bara köra en extern hdd-lösning som "alla andra"?

Vi har uppenbarligen helt olika sätt att använda våra mobiler. Varför i hela fridens namn skulle jag behöva ladda upp 30gb bilder till telefonen? Alla mina bilder ligger redan i "molnet", jag kan titta på dem på alla mina Mac/iOS-enheter (oavsett med vilken enhet jag tagit bilden) och jag kan ladda ner bilderna om jag skulle behöva originalen. Allt sker automatiskt, behöver inte göra något aktivt, otroligt smidigt.

Som sagt för mig är lokal lagring en föråldrad teknik. Jag och många med mig behöver det inte längre, allt är så smidigt med molntjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Koppla in till ett usb-uttag då menar du? Jag har ingen aning om huruvida det är tex spotify som isf gör att det inte fungerar eller android eller bilstereorna. Lite sökning på nätet skvallrar om att det kan ha att göra med licensgrejer. Sen kan man ju alltid koppla in via aux eller via blåtand då det är år 2016 och inte 1998.
Har man något annat än en originalstereo, dvs ett par slutsteg, delningsfilter osv så är det kanske en fördel med usbsladd. Annars lär man knappast märka någon direkt skillnad på ljudkvalitet, speciellt den dåliga kvaliten spotify/apple music osv levererar.
Om du kallar detta för totalt skräp så är det upp till dig, jag håller iaf inte med.

De har 15% och du jämför ändå med windows som har 85%? Bra jämförelse. Så du menar alltså att Apple har fångat den intressanta marknaden och därför tar 92% av all vinst som mobilmarknaden ger fast de bara har 15% av marknaden? Eller pratar du endast om appar nu? Då det finns mer gratisalternativ på Android är det ju inte konstigt att folk väljer dessa. Finns ju dock många appar som utvecklarna drar in mer pengar på Android än iOS. Pocket Casts som är en populär app till båda är väl ett exempel. Synd att man inte kan se antal installationer på App Store som på Play Store.
Sen verkar du leva i 2007 där en Iphone "just works" och Android = Samsung och att det inte köps några appar på Play Store.

Ja, koppla till USB.
Aux/blåtand ger sämre ljud och aux kan man inte använda rattkontrollerna (och det kanske funkar via blåtand med android).
Sen kan man titta på stödet för carplay kontra android auto.

Ja, jag gör den jämförelsen pga vinsten och app-stödet. Att det finns massa gratis-appar som gör samma sak till android spelar ingen roll, det viktiga är stödet för tjänster och även om android oftast stöds så är det först till iOS och ibland inte alls till android.
Android har helt enkelt aldrig klarat leva upp till samma nivå förutom lite teknik-specifika appar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Vi har uppenbarligen helt olika sätt att använda våra mobiler. Varför i hela fridens namn skulle jag behöva ladda upp 30gb bilder till telefonen? Alla mina bilder ligger redan i "molnet", jag kan titta på dem på alla mina Mac/iOS-enheter (oavsett med vilken enhet jag tagit bilden) och jag kan ladda ner bilderna om jag skulle behöva originalen. Allt sker automatiskt, behöver inte göra något aktivt, otroligt smidigt.

Som sagt för mig är lokal lagring en föråldrad teknik. Jag och många med mig behöver det inte längre, allt är så smidigt med molntjänster.

Jag tycker molntjänsterna är bra, för vissa ändamål. Oftast är de dock rent ut sagt horribla på grund av överföringshastigheterna i relation till lokal lagring, på t.ex. minneskort.

Finns bara 4G tillgängligt så ser jag lokal lagring som enda alternativet. För även om det i teorin ska vara snabbt med 4G så är det aldrig det i praktiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Vi har uppenbarligen helt olika sätt att använda våra mobiler. Varför i hela fridens namn skulle jag behöva ladda upp 30gb bilder till telefonen? Alla mina bilder ligger redan i "molnet", jag kan titta på dem på alla mina Mac/iOS-enheter (oavsett med vilken enhet jag tagit bilden) och jag kan ladda ner bilderna om jag skulle behöva originalen. Allt sker automatiskt, behöver inte göra något aktivt, otroligt smidigt.

Som sagt för mig är lokal lagring en föråldrad teknik. Jag och många med mig behöver det inte längre, allt är så smidigt med molntjänster.

Större delen av min musik t ex finns inte på Spotify eller andra tjänster, det är en anledning till att jag behöver saker sparat lokalt och en anledning till att jag inte kan eller vill använda iphone.

Jag tycker det är larvigt att inte iphone kan användas som en lagringsenhet i vilket fall, även om det går att använda moln.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Eh va? Nej det är inte förtal läs på om hur lagen är formulerad, och vad som räknas in (kan säga dig att jag inte sagt att du laddar ner olagligt, utan det jag sade var att ladda ner appar "gratis" via piratsidor inte kan ställas mot köpe i Google Play/appstore).
Du var du som skrev det:
"Om man bortser från själva inköpet, så kanske jag tycker att jag inte vill lägga ytterligare ett gäng pengar på appar som motståndarlaget har gratis. Jag kanske bara försöker vara lite smart? Betala av på lägenheten, eller spara till ny bil, istället för att betala för nått jag kan ladda ner gratis. Gör det Android köparna dumma i huvet?"

Varför skall jag läsa på om hur lagen är formulerad? Det finns mängder med gratis appar på Androids butik, hur du får ihop mina inlägg till pirat nedladdningar kan jag bara spekulera om. (Min mor lärde mej att "man tror om andra vad man är kapabel till själv", det har stämt rätt så bra hitintills.)

Skrivet av PowerNet:

Läs ditt egna: "gäng pengar på appar som motståndarlaget har gratis"
och: "istället för att betala för nått jag kan ladda ner gratis. "
Kan inte tolkas på annat vis än att du menar via rootad telefon, och via piratsida.

Det där får stå för dej. Åter igen, det finns många fler appar som är gratis i Androids butik, än i appstore.
Efter som du är så inbiten iOS fan, så formulerade jag "Android" som "motståndar laget". Jag tyckte det var passande. Hur du sedan vränger till det, till att jag skulle ha en rootad Android lur, kan vi ju bara spekulera i. Speciellt som jag mer än en gång skrivit att jag själv sitter med en iPhone 5s ! Och NEJ! Den är inte jailbreakad! De kriminella tankarna och handlingarna lämnar jag till dej.

Skrivet av PowerNet:

Om du tycker det har tolkats fel så är det för att du skrev på fel sätt, så det kan misstolkas...

Med ditt "mind set" så kan det mesta misstolkas! Se förklaring ovan.

Skrivet av PowerNet:

Och nej, en uppdatering som tar 20 min tar 20 min oavsett om det är 1 eller 100 telefoner, och den kan ex göras nattetid av systemet, eller där det inte är arbetstid (raster) så det inte påverkar arbetet.

Kan systemet uppdatera min iPhone?

De flesta iPhone blir inte uppdaterade på nätterna av några system. Miljoner mobiler skall hålla på att uppdateras 1,125 gånger i månaden, det spelar ingen roll hur du vänder på det, brukarna måste göra det och sedan kan de inte ringa medans telefonen håller på. Om du tror att det inte kostar pengar för alla samhällen där iPhone finns, så säger det en del om dej.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Större delen av min musik t ex finns inte på Spotify eller andra tjänster, det är en anledning till att jag behöver saker sparat lokalt och en anledning till att jag inte kan eller vill använda iphone.

Att idag säga att "större delen av ens musik" inte finns på streaming-tjänster betyder att man lyssnar på något rätt nischat Själv har jag en bred musiksmak och lyssnar på allt från black metal till diverse elektronisk musik och det mesta där emellan. Har inga problem med att musiken inte finns där längre, för några år sedan kanske men inte längre. Så otur för dig helt enkelt men för mig och den stora majoriteten av människor så fungerar dess tjänster utmärkt.

Skrivet av lossah:

Jag tycker det är larvigt att inte iphone kan användas som en lagringsenhet i vilket fall, även om det går att använda moln.

Det är helt ok att du tycker det och iPhone är inte för dig låter det som Och jag vidhåller att jag tycker "USB-minne/telefon" är en föråldrad teknik som jag är glad att slippa

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Att idag säga att "större delen av ens musik" inte finns på streaming-tjänster betyder att man lyssnar på något rätt nischat Själv har jag en bred musiksmak och lyssnar på allt från black metal till diverse elektronisk musik och det mesta där emellan. Har inga problem med att musiken inte finns där längre, för några år sedan kanske men inte längre. Så otur för dig helt enkelt men för mig och den stora majoriteten av människor så fungerar dess tjänster utmärkt.

Det är helt ok att du tycker det och iPhone är inte för dig låter det som Och jag vidhåller att jag tycker "USB-minne/telefon" är en föråldrad teknik som jag är glad att slippa

Väldigt mycket saknas på Spotify. Tyvärr. Jag betalar ju dessutom fortfarande för det också. Då är det extra tråkigt att så mycket av det man vill lyssna på inte finns där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Väldigt mycket saknas på Spotify. Tyvärr. Jag betalar ju dessutom fortfarande för det också. Då är det extra tråkigt att så mycket av det man vill lyssna på inte finns där.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller inte alls med. Jag lyssnar som sagt hel del icke-mainstream genre också men har inte längre problem att hitta även mindre aktörer där. Saknas just din musik på streamingtjänsterna är det ju trist för dig men återigen för den stora skaran finns "all musik" där och gör lokal lagring av musik helt meningslös.

Permalänk

Bra telefon? Ja självklart.
Värt sitt pris? Absolut inte, finns bättre alternativ med lägre prislapp.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Håller inte alls med. Jag lyssnar som sagt hel del icke-mainstream genre också men har inte längre problem att hitta även mindre aktörer där. Saknas just din musik på streamingtjänsterna är det ju trist för dig men återigen för den stora skaran finns "all musik" där och gör lokal lagring av musik helt meningslös.

Förutom om man vill ha bättre ljudkvalitet än ganska kass då förstås.

Jag lyssnar också främst på Spotify men skillnaden mot en lokal fil av bra kvalitet är märkbar även med exempelvis ganska billiga lurar eller i bilstereon. För mig är smidigheten och bredden på utbudet jag "har med mig" värt den sämre ljudkvaliteten men det gäller förstås inte alla.

Molnlagring har inte så mycket med diskussionen i göra i övrigt, förutom då att det inte är lika smidigt att använda lokala filer på Iphone bland annat för att den är så nerlåst men också för att den inte stöder minneskort, men båda systemen stöder förstås molnlagring av diverse slag med automatisk uppladdning av foton osv. likväl som de flesta streamingtjänster så ni kan väl släppa den delen av diskussionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Förutom om man vill ha bättre ljudkvalitet än ganska kass då förstås.

Jag lyssnar också främst på Spotify men skillnaden mot en lokal fil av bra kvalitet är märkbar även med exempelvis ganska billiga lurar eller i bilstereon. För mig är smidigheten och bredden på utbudet jag "har med mig" värt den sämre ljudkvaliteten men det gäller förstås inte alla.

Molnlagring har inte så mycket med diskussionen i göra i övrigt, förutom då att det inte är lika smidigt att använda lokala filer på Iphone bland annat för att den är så nerlåst men också för att den inte stöder minneskort, men båda systemen stöder förstås molnlagring av diverse slag med automatisk uppladdning av foton osv. likväl som de flesta streamingtjänster så ni kan väl släppa den delen av diskussionen.

Vad gäller ljudkvalité så har jag inte märkt någon skillnad, och då använder jag ändå studiohörlurar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genx031:

jag kan ju välja att ha tyst ljud, men ha igång ljud för notiser ex. men jag kan inte välja ljudlöst på det sättet som du försökte förklara på.

Tydligen så tog de bort funktionen i en uppdatering men la tillbaka den i nästa så uppdatera telefonen så funkar det som det ska.

Skrivet av Galvanizer:

Vad gäller ljudkvalité så har jag inte märkt någon skillnad, och då använder jag ändå studiohörlurar.

Hör du inte skillnad på Spotify och ett format utan förstörande komprimering så vet jag inte vad jag ska säga riktigt, mer än att dina studiolurar nog var pengar i sjön liksom. Å andra sidan är ju inte första fokus för studiolurar ljudkvalitet utan ljudisolering, att inte färga ljudet och framför allt hållbarhet.

Permalänk
Skrivet av lossah:

Större delen av min musik t ex finns inte på Spotify eller andra tjänster, det är en anledning till att jag behöver saker sparat lokalt och en anledning till att jag inte kan eller vill använda iphone.

Jag tycker det är larvigt att inte iphone kan användas som en lagringsenhet i vilket fall, även om det går att använda moln.

Klart iPhone kan användas som lagringsenhet även om den inte dyker upp som usb-minne i datorn när du kopplar in den. Finns lösningar på det mesta som alla tycker "inte går" i den här tråden (inte allt såklart, då iOS ÄR mer låst än Android, vilket har andra fördelar). Bara för att det inte går på exakt samma sätt som ni är vana vid betyder det inte att det "inte går" eller att det är värdelöst. Även då det kräver något extra steg jämfört med hur ni är vana vid att det görs.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Turbonisse:

Kan systemet uppdatera min iPhone?

De flesta iPhone blir inte uppdaterade på nätterna av några system. Miljoner mobiler skall hålla på att uppdateras 1,125 gånger i månaden, det spelar ingen roll hur du vänder på det, brukarna måste göra det och sedan kan de inte ringa medans telefonen håller på. Om du tror att det inte kostar pengar för alla samhällen där iPhone finns, så säger det en del om dej.

Jo det blir det, administratören kan styra det hela. Och även iOS i "standard" läge kan uppdateras nattetid (ex så kommer frågan upp "vill du uppdatera nu eller senare inatt?) så ja, det kan uppdateras när inget arbete pågår......

Nej, och de behöver inte ringa, eller surfa på skräp när de har rast, och under rasten så kan de uppdateras. Eller under natten när de sover som sagt, så inget som påverkar arbetet alls.

"Om du tror att det inte kostar pengar" Precis vad det inte gör, det kostar inget att uppdatera en iOS enhet för ett företag, blir inget avbrott, personalen kan arbete som de ska osv.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej, och de behöver inte ringa, eller surfa på skräp när de har rast, och under rasten så kan de uppdateras. Eller under natten när de sover som sagt, så inget som påverkar arbetet alls.

Inte utan att man undrar vilken värld du lever i?

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Tydligen så tog de bort funktionen i en uppdatering men la tillbaka den i nästa så uppdatera telefonen så funkar det som det ska.
Hör du inte skillnad på Spotify och ett format utan förstörande komprimering så vet jag inte vad jag ska säga riktigt, mer än att dina studiolurar nog var pengar i sjön liksom. Å andra sidan är ju inte första fokus för studiolurar ljudkvalitet utan ljudisolering, att inte färga ljudet och framför allt hållbarhet.

Det finns väl ett antal blindtester som visar att folk har svårt att höra skillnad på komprimerad musik i hög kvalitet och okomprimerad musik.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Klart iPhone kan användas som lagringsenhet även om den inte dyker upp som usb-minne i datorn när du kopplar in den. Finns lösningar på det mesta som alla tycker "inte går" i den här tråden (inte allt såklart, då iOS ÄR mer låst än Android, vilket har andra fördelar). Bara för att det inte går på exakt samma sätt som ni är vana vid betyder det inte att det "inte går" eller att det är värdelöst. Även då det kräver något extra steg jämfört med hur ni är vana vid att det görs.

Hur för jag över t ex en zip-fil på 30gb smidigast i så fall? Vad krävs?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av lossah:

Hur för jag över t ex en zip-fil på 30gb smidigast i så fall? Vad krävs?

Finns flera olika sätt. Om du använder http://bfy.tw/5viF
så kommer du till t.ex https://itunes.apple.com/us/app/fileapp-file-manager-document...
Du kan föra över filer till appar på flera olika sätt, som tidigare nämnt över nätverk via ftp, http, mfl

Tänket att allt delar på ett filsystem är annorlunda i iOS, där är alla filer kopplade till EN app och alla andra appar kan "accessa" dem därifrån. Dvs det fungerar inte likadant som på t.ex Android, men det fungerar i praktiken bra ändå (numera - förrut var det ett jävla aber när iOS var tvungen att skapa kopior av filerna för att öppna dem i en annan app) och är säkrare på många sätt än ett helt öppet filsystem.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Nej iphone är inte värd sitt pris

Du får en One plus X och ett GTX 1080 för samma pris som en iphone... Och du har tom pengar över för att gå ut på krogen en kväll.

Hehe..Gå ut på krogen en kväll kostar nästan lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Finns flera olika sätt. Om du använder http://bfy.tw/5viF
så kommer du till t.ex https://itunes.apple.com/us/app/fileapp-file-manager-document...
Du kan föra över filer till appar på flera olika sätt, som tidigare nämnt över nätverk via ftp, http, mfl

Tänket att allt delar på ett filsystem är annorlunda i iOS, där är alla filer kopplade till EN app och alla andra appar kan "accessa" dem därifrån. Dvs det fungerar inte likadant som på t.ex Android, men det fungerar i praktiken bra ändå (numera - förrut var det ett jävla aber när iOS var tvungen att skapa kopior av filerna för att öppna dem i en annan app) och är säkrare på många sätt än ett helt öppet filsystem.

Låter rätt omständigt tbh om jag bara vill ha en zip-fil på 30gb över till en annan dator. Min dator -> telefonens lagringsutrymme -> fil till annan dator.

Jag förstår inte varför inte bara göra det enkelt (bortsett från moln som tar år att ladda upp för så stora filer). Varför hålla på med speciella appar etc.

Har ju iofs aldrig förstått poängen med itunes överhuvudtaget (även om det som påpekats inte används nu tydligen).

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av lossah:

Låter rätt omständigt tbh om jag bara vill ha en zip-fil på 30gb över till en annan dator. Min dator -> telefonens lagringsutrymme -> fil till annan dator.

Jag förstår inte varför inte bara göra det enkelt (bortsett från moln som tar år att ladda upp för så stora filer). Varför hålla på med speciella appar etc.

Har ju iofs aldrig förstått poängen med itunes överhuvudtaget (även om det som påpekats inte används nu tydligen).

Mycket pga säkerheten som sagt. Google har fått omarbeta hur Android hanterar filsystemet ganska massivt senaste åren pga stora säkerhetsbrister. Det gick länge inte alls att lagra filer på sd-kort som var tillgängliga för alla appar just pga säkerhetshålen som det innebär.

Det låter omständigt för dig eftersom du är van att göra på ett annat sätt. I praktiken är det inte mer omständigt alls:
Min dator -> telefonens app -> fil på annan dator.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Iphone är ett skämt.. Hur kan man betala så mycket pengar för en telefon när det finns andra minst lika bra alternativ.

O N E P L U S !

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Inte alls! jag har haft många iPhones och android telefoner och kan meddela att du får mer telefon för pengarna på det gröna laget. men iPhones har en betydligt bättre kvalitets känsla förutom om du köper en s7 eller liknande, men då är du uppe i samma prisklass som apple. så om du vill ha kvalitet så är det att gå upp i pris precis som med allt annat. med det gröna laget får du fler funktioner så som lättare fil överföring theddering, men jag personligen tycker att os:et i sig är mer komplicerat och riktat mot de riktiga tekniknördarna/kunning medan apple har ett simplare använder gränsnitt men ett os som är mer låst

Permalänk
Avstängd

Man hade nog enkelt kunnat dra av runt 35% av priset...då skulle det varit ok med ett nedlåst OS som IOS är.

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Avstängd

dittan och dattan är bäst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Tydligen så tog de bort funktionen i en uppdatering men la tillbaka den i nästa så uppdatera telefonen så funkar det som det ska.

Yes, såg att den kommit tbx nu. Dock blir d att lära sig lg g5 nu ist. Lär ju dock ha liknande meny.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Turbonisse:

Inte utan att man undrar vilken värld du lever i?

I samma som dig?
En telfon som uppdateras nattetid, eller på rasten påverkar inte alls arbetet.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

I samma som dig?
En telfon som uppdateras nattetid, eller på rasten påverkar inte alls arbetet.

Det känns inte så!
I din värld är iPhone den bästa luren.
I din värld kostar tid ingenting.

I min värld är iPhone inte specielt bra, den måste uppdateras 1.125 gånger i månaden för att täppa säkerhets hål.
I min värld är tid = pengar!

Låter inte som om vi är på samma planet en gång!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!