Permalänk

CPU ström kabel

Hejsan jag köpte slevade kablar men mitt nät agg har CPU kabeln redan inbyggd finns det nån möjlighet på nåt vis att använda min slevade CPU kabel istället ?

Permalänk

Inget enkelt och snabbt som inte kommer voida garantin

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Khermansson:

Hejsan jag köpte slevade kablar men mitt nät agg har CPU kabeln redan inbyggd finns det nån möjlighet på nåt vis att använda min slevade CPU kabel istället ?

Har du köpt kablar som inte tillhör din nätdel eller vad har du köpt ? Det finns ingen standard för hur modulära nätdelar är kopplade så har du köpt nått annat än förlängare så måste du mäta att allt är rättkopplat innan du slår på elen om du inte gör det riskerar du att något går sönder.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

@mrqaffe har ställt den viktiga frågan redan. Vad är det för typ av nätkablar?

Kollar man inte detta så kan det gå bland annat såhär:
#16112357

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Permalänk
Rekordmedlem

Då borde det vara rätt kablage, du får väl leta reda på en förlängare eller sleeva den sista kabeln själv om du inte vill byta nätdel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Khermansson: Köpte du alltså ett sleeving kit dyrare än nätaggregatet som i sig också är ett budgetagg?

Men inte säkert att du kan använda alla kablar pga de är till flera andra modeller också.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2