Permalänk
Medlem

Redox - by August

Detta projekt är nu till salu!
Sweclockers Marknad

Tjenare! Det länge väntade slutbilderna är nu här och det är dags för att skapa ett galleri
Som start vill jag tacka alla som har följt bygget, har verkligen uppskattat all feedback.
Sen vill jag även ge ett stort tack till mina kära sponsorer som hjälpte mig genomföra detta projekt, det hade helt enkelt inte varit möjlig på en studiebidragsbudget att genomföra projektet i tid, stort tack till InWin, EKWB, Gigabyte och BeQuiet!

Här är hela byggets komponenter:

CPU: Intel i7 5820k
GPU: EVGA SC ACX 2.0 GTX 970
GPU: EVGA SC ACX 2.0 GTX 970
MOBO: Gigabyte GA-X99-UD3
RAM: Crucial DDR4 2133MHz 32GB (4x8GB)
SSD: Intel 730 240GB
SSD: Intel 730 240GB
PSU: BeQuiet Pure Power 9 700W
FANS: Noiseblocker E-loops

Vattenkylning:
Radiator: EKWB CoolStream PE 240 (x2)
Pump: DDC (EKWB top & heatsink)
CPU block: EKWB Supremacy EVO
GPU block: EKWB GTX 970 EVGA block (x2)
Fittings: EKWB
Reservoir: EKWB X3 250 Res

Nu vidare till bilderna!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

BIG LIKE!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av facit:

BIG LIKE!

Tack!

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt bygge 5/5

Permalänk
Medlem

Lite bilder utan det konstiga sepia-filtret vore fräsigt.

5/5 osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Lite bilder utan det konstiga sepia-filtret vore fräsigt.

5/5 osv

Kanske tar några studiobilder framöver!

Permalänk
Medlem

Jäklar va snyggt det blev. Bra jobbat!

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem

Verkligen sällan jag får komplett WOW-känsla när jag ser ett bygge men detta tog verkligen priset! Bra jobbat, hoppas man får se mer av dig i framtiden!

Mvh
Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampeuss:

Grymt snyggt bygge 5/5

Tack!

Skrivet av MurrGutt:

Jäklar va snyggt det blev. Bra jobbat!

tack så hemskt mycket

Skrivet av Gyhlen:

Verkligen sällan jag får komplett WOW-känsla när jag ser ett bygge men detta tog verkligen priset! Bra jobbat, hoppas man får se mer av dig i framtiden!

Mvh
Marcus

Det värmer! Kul att du gillar det

Permalänk
Medlem

Lite Fallout känsla över det hela. 5/5

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Lite Fallout känsla över det hela. 5/5

Jo, kanske det! Tack

Permalänk

Även om det kanske inte riktigt är min stil, så går det inte att säga annat än att det är asballt
5/5

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Coolt! Bra jobbat och även bra fotat. Skulle också vilja se lite studiobilder sedan, fast känslan är ju perfekt fångad i dessa.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Även om det kanske inte riktigt är min stil, så går det inte att säga annat än att det är asballt
5/5

Det uppskattas!

Skrivet av Henrik-W:

Coolt! Bra jobbat och även bra fotat. Skulle också vilja se lite studiobilder sedan, fast känslan är ju perfekt fångad i dessa.

Tack! Jo, studiobilder är definitivt något som kommer att komma så småningom, fokuset med denna photoshoot var med att fånga hela atmosfären (och känslan) av bygget, vilket tydligen funkade!

Permalänk
Medlem

som sagt, bra jobbat! ser mycket trevligt ut! 5/5

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

som sagt, bra jobbat! ser mycket trevligt ut! 5/5

tackar!

Permalänk
Medlem

Haha snyggt som satan, väldigt unik och fint bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muqp:

Haha snyggt som satan, väldigt unik och fint bygge

Tack!

Permalänk
Avstängd

Detta var ett snyggt bygge måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hokulv:

Detta var ett snyggt bygge måste jag säga.

Det uppskattas! Tack

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra med "åbäket"? Antar att den inte ska stå och rosta ute i trädgården

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt! 5p!
Hur har du fått till effekten, eller färgen på chassit? Det ser ut som det rostat

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Vad ska du göra med "åbäket"? Antar att den inte ska stå och rosta ute i trädgården

Den får stå som min huvuddator för bildredigering och spelande

Skrivet av RVX:

Otroligt snyggt! 5p!
Hur har du fått till effekten, eller färgen på chassit? Det ser ut som det rostat

Det var tanken! Rosten på alla komponenter är handmålad med olika akrylfärger, tidskrävande process

Permalänk
Medlem
Skrivet av August L:

Den får stå som min huvuddator för bildredigering och spelande

Det var tanken! Rosten på alla komponenter är handmålad med olika akrylfärger, tidskrävande process

Onekligen! Hade jag inte vetat bättre hade jag trott du hade det stå ute över vintern eller nåt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tummen upp till bygget!
Hur mycket väger den?

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Onekligen! Hade jag inte vetat bättre hade jag trott du hade det stå ute över vintern eller nåt

Jo men precis! haha

Skrivet av D_River:

Tummen upp till bygget!
Hur mycket väger den?

Tackar! Den väger mer än man tror faktiskt, trots aluminiumchassit så vägde det upp till en hel del, har tyvärr inte vägt bygget än men skulle säga cirkus 15-20kg minst

Permalänk
Medlem

Inte så lättflyttad dator direkt

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem
Skrivet av D_River:

Inte så lättflyttad dator direkt

Nja, vikten hjälper inte direkt, däremot har den ett bärhandtag på toppen vilket underlättar otroligt mycket!

Permalänk
Medlem

Läckert, en av de snyggaste jag sett på länge. Stilen tilltalar mig 100%

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Läckert, en av de snyggaste jag sett på länge. Stilen tilltalar mig 100%

Tack!