[BilFörsäkring] 20 000kr/år

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Sedan är det väl generellt sett vanligare andelsmässigt att folk kör galet med en hoj än med en bil.

Ja, herrejösses. Jag hatar majoriteten av motorcyklister. Dessa människor verkar tro att köra hoj ger någon form av rätt att köra dubbla hastighetsbegränsningen.

Om försäkringen kostar lika mycket som själva motorcykeln så är det oftast inte tillräckligt (med reservation för att det såklart fortfarande finns ansvarsfulla motorcyklister)! Hårdare straff på folk som kör för fort på motorcykel borde också införas.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort uppmaning att ljuga (skenförsäkring) i enlighet med §8 i forumreglerna.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Gott, tack!
Det är väl dock endast för båda könen, och om man omräknar detta så får 18-19 35% av skadorna i trafiken, förutsatt att man räknar om det så de får en reell representation, baserat på att de endast utgör 15% av alla bilister. Vet inte om mina siffror var spot on dock, baserat på datan fr. tabellen, s22.

Sedan skall det delas upp för både män samt kvinnor.

Om du eller någon annan vill rätta mig i detta, så gör gärna det. Är genuint intresserad då man hört så mycket siffror, och man är ingen höjdare på att sammanställa siffrorna själv.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU