Permalänk
Medlem

Fick min lur igår och de kommer ta ett tag innan man vänjer sig vid android igen.
Men telefonen verkar vara rapp och fingeravtrycksläsarn fungerar bra.

Vissa funktioner jag inte riktigt fått bra koll på än. Exempelvis hur silent switchen fungerar.
Men men får pilla runt och se efter ett par veckor. Gillar att den både är kortare och tunnare än min gamla 6+.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

Efter uppdateringen så kan jag ej höja volymen på spotify när AUX är ansluten. Skärmen bara slocknar och kräver pin för att öppna istället för fingeravtryck. Funkar utan bekymmer så fort AUX är bortkopplad.

Någon som har samma problem?

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Efter uppdateringen så kan jag ej höja volymen på spotify när AUX är ansluten. Skärmen bara slocknar och kräver pin för att öppna istället för fingeravtryck. Funkar utan bekymmer så fort AUX är bortkopplad.

Någon som har samma problem?

Jag läste något om de på Oneplus forum så går du inte där och kollar så kanske någon har kommit fram till en lösning. Läste inte så mycket om de för jag har inte själv känt av de. Kör med blåtandslurar.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk

Okejdå grabbar, ett par veckor efter releasen nu. Hur fungerar era telefoner? Pros and cons? Hur nöjd är ni på en skala 1-10?

Funderar nämligen på att beställa vid 12 slaget ikväll när lönen kommer.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med min telefon. Hade en oneplus one innan och det är stor skillnad.
Nåt som jag inte brydde mig alls över men som är en riktigt skön grejj är snabbladdningen.
Det som är lite sisådär det är väl upplösningen och ljusstyrkan på skärmen.
8 av 10

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PierreB:

Jag är nöjd med min telefon. Hade en oneplus one innan och det är stor skillnad.
Nåt som jag inte brydde mig alls över men som är en riktigt skön grejj är snabbladdningen.
Det som är lite sisådär det är väl upplösningen och ljusstyrkan på skärmen.
8 av 10

Jag håller med.
Men faktumet att batteritiden är så bra som den är väger upp den lite lägre ljusstyrkan tycker jag, då har man i stort sett alltid "råd" att ha ljusstyrkan på max vilket jag gillar

Jag provade att se på en Youtube-video med lägsta ljusstyrkan och nattläget på igår (Dock inte i strömsparläge) och den gick från 100% till 95% på 30 minuter, det är nästan lika mycket som min gamla Nexus 5 drog i standby haha!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscargrundstrom:

Okejdå grabbar, ett par veckor efter releasen nu. Hur fungerar era telefoner? Pros and cons? Hur nöjd är ni på en skala 1-10?

Funderar nämligen på att beställa vid 12 slaget ikväll när lönen kommer.

Jag är riktigt nöjd, och har ingenting att klaga på mer än notifikationsbuggen.

10/10 i prisvärdhet, 8/10 överlag (vill ha ännu bättre batteri för högre poäng).

Permalänk

Härligt, då blir det att beställa nu!

Permalänk
Medlem

Det var ett tag sedan det postades här!

Har löst problemet angående AUX för ett bra tag sedan, dock glömt bort att skriva. Det var att "Överlagringar på andra appar" var avaktiverat för spotify (tror jag) jag satt alla på JA så fungerar det klockrent.

Angående glaset till kameran där bak så har jag läst att galaxy S7 glaset fungerar lika bra.
Hittade en tråd om detta på reddit
samt ett youtubeklipp som visa hela processen https://www.youtube.com/watch?v=5-V_GqYhHSw hoppas detta är till hjälp för någon.

Ska byta mitt glas så fort jag är på hemmaplan igen, för övrigt så är jag fortfarande helnöjd med telefonen.

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk

efter en vild natt på krogen så är nu min skärm spräckt, någon som vet en vettig sida med reservdelar eller är det kört?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscargrundstrom:

efter en vild natt på krogen så är nu min skärm spräckt, någon som vet en vettig sida med reservdelar eller är det kört?

Finns en hel del ute på Ebay men går runt 1-1,5k.

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Skrivet av heeet:

Finns en hel del ute på Ebay men går runt 1-1,5k.

Ahh, då jag inte orkar vänta så vart det att köpa en "ny" telefon av polaren

Permalänk
Medlem

Vilken tar bäst bilder? OnePlus3 vs Samsung Galaxy S7