Någon mer som fått sitt GTX 1070?

Permalänk
Medlem

Seg väntan på Strixen från Proshop. Beräknas. Lev in till dom idag antar jag att texten som står vid min beställning betyder. #villhaNu

Permalänk
Medlem

Beställde ett MSI från inet igår och fick mejl idag om att min order plockas. Så jag hoppas att jag får kortet innan helgen.

Permalänk
Medlem

Hade beställt en ny dator med evga kortet, frågade inet om jag fick byta till ett 1070 de hade i lager. Dom bytte till Msi gaming x☺ så nu är det bara att vänta på att bygget blir klart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde MSI gaming X från Webhallen igår på kvällen, står nu att den har packats och skickats så antar att den kommer imorgon

Permalänk
Medlem

Beställde igår vid 23:00 tror ni man hittar ett msi gaming x i brevlådan imöra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mitt Gaming X från Webhallen skickades igår och nu sitter det i datorn. Ligger på 71 grader som högst i load. Installerade nvidias 368.51 driver för att fixa flicker i windows.

Permalänk
Skrivet av R-A:

Okej, mitt blev skickad idag tydligen så det känns ju härligt
Hoppas du hinner få ditt denna vecka med.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo mitt är skickat från Sollentuna så kanske har det ikväll, bor ju rätt nära.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av of-doom:

Beställde igår vid 23:00 tror ni man hittar ett msi gaming x i brevlådan imöra?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja om det är packat idag.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av dracu:

Mitt Gaming X från Webhallen skickades igår och nu sitter det i datorn. Ligger på 71 grader som högst i load. Installerade nvidias 368.51 driver för att fixa flicker i windows.

Står att jag har 368.39 och ingen ny version hittades i nvidia experience, skumt.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Ja om det är packat idag.

Vad bra! 😀 Jo det är packat å posten har fått in att det ska hämtas på inet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Står att jag har 368.39 och ingen ny version hittades i nvidia experience, skumt.

Ja jag sökte efter 368.51 på google och den finns att ladda ner på nvidias hemsida.

Permalänk
Medlem

Webhallen hade 50+ igår kl 17.. Vid 21, 14st. Imorse kl 05.34 va det 1 kvar. Den norpade man:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Skrivet av Ink7:

Webhallen hade 50+ igår kl 17.. Vid 21, 14st. Imorse kl 05.34 va det 1 kvar. Den norpade man:)

Skickades från m.sweclockers.com

Inet måste ju ha typ 300 inne atm.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Mitt strix är skickat från inet nu. Hoppas man får det imorgon annars får man vänta hela helgen =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Inet måste ju ha typ 300 inne atm.

Möjligt. Men den jvla 100lappen till dem vill ha för det ska dem inte få!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Skrivet av Ink7:

Möjligt. Men den jvla 100lappen till dem vill ha för det ska dem inte få!

Skickades från m.sweclockers.com

Alla blir typ tvungna att köpa därifrån snart anyway.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av dracu:

Ja jag sökte efter 368.51 på google och den finns att ladda ner på nvidias hemsida.

Ja jäkla skumt att nvidia experience inte hittar den.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Alla blir typ tvungna att köpa därifrån snart anyway.

Utan jag som skuttar glatt med min sparade hundralapp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ink7:

Utan jag som skuttar glatt med min sparade hundralapp

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag kan se så kostar både Strix och Gaming X exakt samma vare sig man handlar på Inet eller Webhallen...

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Avstängd

Jag är mycket nöjd. Enda minus med kortet är att det lider av "coil whine". Dock endast när man kommer upp i ca. 1800+ bilder per sekund och hur ofta gör man det vid normal användning liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilrat:

Vad jag kan se så kostar både Strix och Gaming X exakt samma vare sig man handlar på Inet eller Webhallen...

Japp! När dem tog slut idag höjde dem. Fortfarande för dyrt med 5190 egentligen. Hade gärna väntat till blackfriday eller liknande. Men har redan sålt av mitt gamla gfx så gillar inte att det ekar tomt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Jag trodde att priset sakta men säkert skulle leta sig nedåt på 1070, men först höjde Inet med 100kr och nu har Webhallen följt efter.
Undrar om det kommer kosta bortåt 6 tusen efter sommaren, för som det är nu har ett redan dyrt kort blivit dyrare :/

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Jag är mycket nöjd. Enda minus med kortet är att det lider av "coil whine". Dock endast när man kommer upp i ca. 1800+ bilder per sekund och hur ofta gör man det vid normal användning liksom.

Sitter du på ett MSI GTX 1070 Founders Edition så är det inte så konstigt det lider av coil whine
MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X ska naturligtvis inte lida av detta, och har bättre kylning och tystare än referens.

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Får man fråga varför du lämnar Gigabyte för EVGA? Betvivlar att Netonnet har en susning om när EVGA korten kommer i lager ens.
Såg att Gigabyte 1070 G1 Gaming gick att köpa häromdagen från Inet bland annat..

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Knep också ett. Jag hoppas att det kommer nästa vecka.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anti1oop:

Knep också ett. Jag hoppas att det kommer nästa vecka.

Vad grundar du hoppet på? EVGA och Asus är de som verkar ha svårast att leverera.
Fick följande svar av Inet: "Det kommer in småskvättar av Gaming X och G1 men täcker som regel bara de som lagt order, så tips är att ha en order. STRIX och EVGA verkar dock svårast att få tag på."

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilrat:

Får man fråga varför du lämnar Gigabyte för EVGA? Betvivlar att Netonnet har en susning om när EVGA korten kommer i lager ens.
Såg att Gigabyte 1070 G1 Gaming gick att köpa häromdagen från Inet bland annat..

Det var de som fanns i lager hos Netonnet annars hade jag tänkt att köpa Gigabyte igen. Men med lite eftertanke så kommer jag kanske avbeställa och invänta tills Gigabyte finns hos återförsäljare igen.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Vacker syn alla bilder.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Det var de som fanns i lager hos Netonnet annars hade jag tänkt att köpa Gigabyte igen. Men med lite eftertanke så kommer jag kanske avbeställa och invänta tills Gigabyte finns hos återförsäljare igen.

Du skrev att du precis beställde ditt EVGA hos netonnet, jag har inte sett att dessa någonsin funnits i lager där. Varken tidigare eller nu under veckan. Står bara att man kan förhandsboka :-/. Missförstå mig inte, men att lägga en förhandsbokning känns ju kan jag tycka väldigt osäkert då inget leveransdatum framgår. Har tidigare både haft EVGA och nu senast Gigabyte, båda tillverkarnas kort har jag varit nöjd med.

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|