Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vattenkylning (noob) tacksam för tips & hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte köpa någon annan pump än en D5 iaf, dom är värd pengarna.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Skrivet av CooingPendulum:

Okej då ska jag glömma bort tanken på tanken lite tack för tipset! T-kopplingen ska jag ej glömma!

Hittade denna guide: http://support.fractal-design.com/support/solutions/articles/...
Verkar som att jag kan ha en 360 i fronten men då så sitter ej alla skruvar i radiatorn? Får även ta bort all HDD och burarna för optisk läsare osv. Men D5 pumpen lutar det stenhårt mot just nu I toppen verkar det gå med 360 också men som du säger så måste den vara av det smalare slaget.

Har du ett tips på chassi istället för min R5 ex?

Ser inget direkt fel på R5. Se bara till att du skaffar en tunnare radiator i toppen (30-40mm) så ska det gå bra.

Men om du verkligen är sugen på ett nytt chassi gillar jag personligen Q600, Enthoo Pro m, Define S, och Enthoo Primo för vattenkylning. Bara för att nämna några. Men det är verkligen inget fel på R5, jag hade behållit den.

Om du köper från aquatuning kan jag tipsa om att dom har sjukt billiga "high flow" anslutningar och klämmor. Du får en nippel + klämma för typ 9 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Åh det missade jag, 25mm läste jag att det var? Räcker väl gott och väl då, fläktarna bygger på utöver det gissar jag? Tappar jag dock mycket kylförmåga mot en tjock typ 45mm?

Edit: Iofs så kan man väl kanske köra en slim 360 i toppen som du gav exempel på sen även en 240 thick i fronten om det skulle behöva utökas av någon anledning...

Dock blev man rejält sugen på det där H440 med pwm hub och windowed chassi samt att hue+ led skiten ingår Även gött att den isolerar PSU:n... Så jäkla synd att inte deras Manta version finns till ATX moderkort

https://www.inet.se/produkt/6912120/nzxt-manta-svart-fonster/...

ja en 360slim i toppen o en 240mm rad i fronten lär funka bra en fläkt brukar vara ca 25mm så de blir ändå ca 50 mm tjockt define s är rätt trevligt o ha vattenkylning i också men då ingår de ju ingen hue+

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Jag kör på en 240mm's rad i fronten samt en 360mm i toppen vilket jag tycker fungerar alldeles utmärkt! Om du är nöjd med chassit än så länge och efter skiss inte tycker att det verkar som att det kommer blir för trångt tycker jag att du skall fortsätta med det.
I värsta fall kan du byta i efter hand. Med kopplingar kan det nog bli lite tajt med 2 stycken 360mm's radiatorer. Själv skulle jag skissa på det innan jag beställer delarna. Alltid lika surt att upptäcka att man inte kommer få plats med något. Precis som du säger pluggar man endast in pumpen och strömsätter alltså inga andra komponenter. Du behöver inte heller nödvändigtvis få panik om det läcker (så länga det inte är ström i komponenterna). Du får helt enkelt vänta något dygn innan du strömsätter dom så att vätskan hinner torka och inga kortslutningar uppstår. Att tjuvkoppla ett nätaggregat är inte direkt något man behöver gå en kurs i. Det involverar bokstavligen bara att trycka in ett gem mellan två stift i 24-pins ATX-kontakten på nätaggregatet.

Storleken på reservoaren (annat än att den är direkt relaterad till storleken på din e-penis) spelar ingen större roll. Reservoaren är där som en buffert, men jag har aldrig under mina år av vattenkylning märkt av att mängden vätska i systemet har minskat.

Edit: Likt @Jygge kan jag rekommendera AquaTuning. Om jag inte minns fel tog det 3 dagar att få mitt paket därifrån (skickat från Tyskland). Dessutom har de ett väldigt bra utbud och bra priser.

Mvh
Hugo

Åh fan och du kör R5 också? Kan ju börja bygga i det och känna på det såklart, samt skissa och ge det en chans åtminstone innan man lägger några lappar till på det hehe. Något som är lite kasst är ju att man får ta bort ljuddämpningen i toppen om man placerar radiatorn där och där finns det inte fläktfilter heller, riskerar väl att bli lite dammigt men det har man väl ej dött av. Förövrigt grymt att storleken på reservoaren ej har så stor betydelse, då skulle jag kunna gå för en i mindre/lagom storlek, gissar att det blir enklare att fylla om inte toppen på reservoaren slår i toppen på chassit . Köpte du allt från Aquatuning eller bara vissa specifika? Hittade ej några EK saker där bara Alphacool :o....

Skrivet av Citrona:

Jag skulle inte köpa någon annan pump än en D5 iaf, dom är värd pengarna.

Blir nog en D5

Skrivet av Fönstrputtsaren:

Ser inget direkt fel på R5. Se bara till att du skaffar en tunnare radiator i toppen (30-40mm) så ska det gå bra.

Men om du verkligen är sugen på ett nytt chassi gillar jag personligen Q600, Enthoo Pro m, Define S, och Enthoo Primo för vattenkylning. Bara för att nämna några. Men det är verkligen inget fel på R5, jag hade behållit den.

Om du köper från aquatuning kan jag tipsa om att dom har sjukt billiga "high flow" anslutningar och klämmor. Du får en nippel + klämma för typ 9 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske räcker gott och väl med en tunnare i toppen 360 och/eller en tjock 240 i fronten till att kyla ner en CPU + 1-2GPUs för att få bra temps? Sega är ju att R5an inte har fläktfiltret osv där som jag skrev ^ och man får ta bort ljuddämpningen i toppen. Men sparar man inte lite pengar på att testa så varför inte, går väl att tömma och byta chassi med :). Kanske borde beställa vissa delar från Aquatuning då för att spara en peng? Är det samma kvalité som EK förövrigt? Hittade dock inga andra EK delar där utan bara andra märken tex Alphacool, och fått ett skeptiskt inttryck till dem. Fråga mig ej varför

Förövrigt så funderar jag på slangarna, tycker det ser så tråkigt ut med sånna flexibla slangar som går snett överallt? Men är det svårt att böja dem stela själv på egen hand vid första bygget? Vet inte vad dem olika heter..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

ja en 360slim i toppen o en 240mm rad i fronten lär funka bra en fläkt brukar vara ca 25mm så de blir ändå ca 50 mm tjockt define s är rätt trevligt o ha vattenkylning i också men då ingår de ju ingen hue+

Frågan är vilken som presterar bäst, borde väl ändå vara en tunn 360 över än tjock 240? Ja såg en review av Jaytwocents på Youtube om Define S och den verkar riktig trevlig att arbeta inom, speciellt för vattenkylning! Jaa nackdelen är hue+

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Frågan är vilken som presterar bäst, borde väl ändå vara en tunn 360 över än tjock 240? Ja såg en review av Jaytwocents på Youtube om Define S och den verkar riktig trevlig att arbeta inom, speciellt för vattenkylning! Jaa nackdelen är hue+

skiljer en del men du kommer fortfarande få bra temps med två slim som totalt blir 560mm

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Inaktiv

@CooingPendulum: Räkna med ett du behöver minst 2 st. 360-radiatorer (3x120) om du ska kyla 2 GPU och en CPU på hög belastning nån längre tid och vill undvika att ha höga varv på fläktarna, vitsen med vattenkylning är ju att man både kan få en ganska tyst och sval dator. Ska du ha en någorlunda tyst dator måste du också tänka på att nätaggregatet måste vara hyffsat tyst vid den belastning det ska ligga under, kolla på Reviews för nätaggregat och vilket ljud de har under den maxbelastning du kan komma att ligga på.

Permalänk
Skrivet av CooingPendulum:

Kanske räcker gott och väl med en tunnare i toppen 360 och/eller en tjock 240 i fronten till att kyla ner en CPU + 1-2GPUs för att få bra temps? Sega är ju att R5an inte har fläktfiltret osv där som jag skrev ^ och man får ta bort ljuddämpningen i toppen. Men sparar man inte lite pengar på att testa så varför inte, går väl att tömma och byta chassi med :). Kanske borde beställa vissa delar från Aquatuning då för att spara en peng? Är det samma kvalité som EK förövrigt? Hittade dock inga andra EK delar där utan bara andra märken tex Alphacool, och fått ett skeptiskt inttryck till dem. Fråga mig ej varför

Förövrigt så funderar jag på slangarna, tycker det ser så tråkigt ut med sånna flexibla slangar som går snett överallt? Men är det svårt att böja dem stela själv på egen hand vid första bygget? Vet inte vad dem olika heter..

Det kan vara en viss skillnad på finnish men annars presterar Alphacools produkter bra. Det är inte heller något fel på de billiga anslutningarna jag skrev om, kör dom själv i mitt system. Dessa alltså: http://www.aquatuning.se/vattenkylning/anslutningar/slangsock... med dessa klämnor: http://www.aquatuning.se/vattenkylning/slang/slangklamp/3696/...

Den här sidan har väldigt bra tester på vattenkylningskomponenter: http://www.xtremerigs.net/categories/reviews/water-cooling/

Dom verkar ha testat i princip alla 360-radiatorer på marknaden; det kan vara värt att kolla igenom.

Personligen hade jag kört en ST30 i toppen och en XT45 xflow (gör tömning lättare) i fronten. En CPU och en GPU kommer du kunna kyla riktigt tyst med 240 + 360. Du lär nog inte behöva köra fläktarna över 800rpm.

Fkäktfilter kan du alltid skaffa separat. Kostar typ 40kr per fläkt på Inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

skiljer en del men du kommer fortfarande få bra temps med två slim som totalt blir 560mm

Vad tror du man kan räkna med för temp drop? Kör ju en NH-D15 nu, överklockad CPU. Ligger väl på en 35~ i idle, kanske uppemot 50+ i spel. i7 5820k på 4.25ghz atm.

Skrivet av anon999:

@DanKar1994: Räkna med ett du behöver minst 2 st. 360-radiatorer (3x120) om du ska kyla 2 GPU och en CPU på hög belastning nån längre tid och vill undvika att ha höga varv på fläktarna, vitsen med vattenkylning är ju att man både kan få en ganska tyst och sval dator. Ska du ha en någorlunda tyst dator måste du också tänka på att nätaggregatet måste vara hyffsat tyst vid den belastning det ska ligga under, kolla på Reviews för nätaggregat och vilket ljud de har under den maxbelastning du kan komma att ligga på.

Hm, okej det är såppas ändå. Frågan är om man får plats med 2st 360 radiatorer i R5an, dem krockar väl i skarven även om man tar bort buren för optiska läsaren inklusive alla HDD burar gissar jag på... Nätaggregatet kan man ta sen efterhand, får väl känna på det men helt klart en faktor att ta in om det är tystnad man är ute efter!

Skrivet av Fönstrputtsaren:

Det kan vara en viss skillnad på finnish men annars presterar Alphacools produkter bra. Det är inte heller något fel på de billiga anslutningarna jag skrev om, kör dom själv i mitt system. Dessa alltså: http://www.aquatuning.se/vattenkylning/anslutningar/slangsock... med dessa klämnor: http://www.aquatuning.se/vattenkylning/slang/slangklamp/3696/...

Den här sidan har väldigt bra tester på vattenkylningskomponenter: http://www.xtremerigs.net/categories/reviews/water-cooling/

Dom verkar ha testat i princip alla 360-radiatorer på marknaden; det kan vara värt att kolla igenom.

Personligen hade jag kört en ST30 i toppen och en XT45 xflow (gör tömning lättare) i fronten. En CPU och en GPU kommer du kunna kyla riktigt tyst med 240 + 360. Du lär nog inte behöva köra fläktarna över 800rpm.

Fkäktfilter kan du alltid skaffa separat. Kostar typ 40kr per fläkt på Inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha okej, det är ju rätt nice att man kan komma ner lite i pris men ändå ha tillräckligt bra komponenter såklart. Det som är svårt är att jag förstår ju tex att jag behöver en radiator, pump, reservoar etc... Men jag vet liksom inte hur mycket av det andra man ska ha, tex slang & andra typer av anslutningar. Sökte på ST30 och XT45, vet inte riktigt vad det innebär mer än att det var radiatorer som jag hittade på aquatunings hemsida.

Är fläktfiltret från Inet något att ha? Sitter det magnetiskt tro? Hm!

Permalänk
Medlem

@CooingPendulum Om du väljer att byta chassi så har du en bygglogg på en H440 nedan. Iofs ett show-bygge men visar ganska bra vad som ryms i chassit. Verkar som det går in 2 st 360 radiatorer i alla fall

Beställde mina komponenter direkt från EK, gick mycket smidigt. Och en sak till; måste varna för att man kan få blodad tand när man väl börjat med vattenkylning, det kan bli dyrt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Vad tror du man kan räkna med för temp drop? Kör ju en NH-D15 nu, överklockad CPU. Ligger väl på en 35~ i idle, kanske uppemot 50+ i spel. i7 5820k på 4.25ghz atm.

Hm, okej det är såppas ändå. Frågan är om man får plats med 2st 360 radiatorer i R5an, dem krockar väl i skarven även om man tar bort buren för optiska läsaren inklusive alla HDD burar gissar jag på... Nätaggregatet kan man ta sen efterhand, får väl känna på det men helt klart en faktor att ta in om det är tystnad man är ute efter!

Jaha okej, det är ju rätt nice att man kan komma ner lite i pris men ändå ha tillräckligt bra komponenter såklart. Det som är svårt är att jag förstår ju tex att jag behöver en radiator, pump, reservoar etc... Men jag vet liksom inte hur mycket av det andra man ska ha, tex slang & andra typer av anslutningar. Sökte på ST30 och XT45, vet inte riktigt vad det innebär mer än att det var radiatorer som jag hittade på aquatunings hemsida.

Är fläktfiltret från Inet något att ha? Sitter det magnetiskt tro? Hm!

jag har en 360x45mm rad och en 240x45mm, nu är de varmt som fan i rummet ca 28c, idlar 35 och ligger runt 45-53 i load i spel samma temp på både gpu och cpu

lägger till bild för skoj skull så han vet hur det kan se ut :)
Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

@DanKar1994 Om du väljer att byta chassi så har du en bygglogg på en H440 nedan. Iofs ett show-bygge men visar ganska bra vad som ryms i chassit. Verkar som det går in 2 st 360 radiatorer i alla fall
9bv_Afthmw8

Beställde mina komponenter direkt från EK, gick mycket smidigt. Och en sak till; måste varna för att man kan få blodad tand när man väl börjat med vattenkylning, det kan bli dyrt

Blir ju alltmer sugen haha, snyggt bygge! På håret att HDDn får plats hah!

Skrivet av Adnerhill:

jag har en 360x45mm rad och en 240x45mm, nu är de varmt som fan i rummet ca 28c, idlar 35 och ligger runt 45-53 i load i spel samma temp på både gpu och cpu

http://i.imgur.com/TByuVy7.jpg

Låter nice! Hade varit grymt om man kunde smacka i 2x 360. Dock blir ju den i toppen slim i mitt fall

Är det ditt bygge på bilden? Riktigt neat det med fan! Litet och gött med :D? Gillar verkligen den "hårda" varianten av slang/tub eller vad det nu är, blir så mycket snyggare! Vad är det för chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Blir ju alltmer sugen haha, snyggt bygge! På håret att HDDn får plats hah!

Låter nice! Hade varit grymt om man kunde smacka i 2x 360. Dock blir ju den i toppen slim i mitt fall

Är det ditt bygge på bilden? Riktigt neat det med fan! Litet och gött med :D? Gillar verkligen den "hårda" varianten av slang/tub eller vad det nu är, blir så mycket snyggare! Vad är det för chassi?

ja de e mitt asså de är ett matx men de e rätt stort för o vara matx, hexgear r40 heter det ^^ relativt ovanligt tyvärr! men asså har du en 240slim och en 360slim så får du fortfarande bra temps

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

ja de e mitt asså de är ett matx men de e rätt stort för o vara matx, hexgear r40 heter det ^^ relativt ovanligt tyvärr! men asså har du en 240slim och en 360slim så får du fortfarande bra temps

Tror du man hade kunnat få plats med 2st 360 radiatorer i ditt chassi? Om man flyttar på PSU:n och använder sig utav en liten reservoar? Haha, men den rymmer ej ATX moderkort eller ;)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Tror du man hade kunnat få plats med 2st 360 radiatorer i ditt chassi? Om man flyttar på PSU:n och använder sig utav en liten reservoar? Haha, men den rymmer ej ATX moderkort eller ;)?

hade inte gått tyvärr nä bara matx, dock ska dom släppa ett atx snart som heter r80

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Åh fan och du kör R5 också? Kan ju börja bygga i det och känna på det såklart, samt skissa och ge det en chans åtminstone innan man lägger några lappar till på det hehe. Något som är lite kasst är ju att man får ta bort ljuddämpningen i toppen om man placerar radiatorn där och där finns det inte fläktfilter heller, riskerar väl att bli lite dammigt men det har man väl ej dött av. Förövrigt grymt att storleken på reservoaren ej har så stor betydelse, då skulle jag kunna gå för en i mindre/lagom storlek, gissar att det blir enklare att fylla om inte toppen på reservoaren slår i toppen på chassit . Köpte du allt från Aquatuning eller bara vissa specifika? Hittade ej några EK saker där bara Alphacool :o....

Blir nog en D5

Kanske räcker gott och väl med en tunnare i toppen 360 och/eller en tjock 240 i fronten till att kyla ner en CPU + 1-2GPUs för att få bra temps? Sega är ju att R5an inte har fläktfiltret osv där som jag skrev ^ och man får ta bort ljuddämpningen i toppen. Men sparar man inte lite pengar på att testa så varför inte, går väl att tömma och byta chassi med :). Kanske borde beställa vissa delar från Aquatuning då för att spara en peng? Är det samma kvalité som EK förövrigt? Hittade dock inga andra EK delar där utan bara andra märken tex Alphacool, och fått ett skeptiskt inttryck till dem. Fråga mig ej varför

Förövrigt så funderar jag på slangarna, tycker det ser så tråkigt ut med sånna flexibla slangar som går snett överallt? Men är det svårt att böja dem stela själv på egen hand vid första bygget? Vet inte vad dem olika heter..

Ja, jag kör också på R5'an! Det där med toppen är ju lite av en kompromiss man får göra, men jag tyckte inte det blev allt för farligt. Du kan ju alltid köpa lösa dammfilter om du vill. Precis som du säger är det vettigt att ha lite marginal för reservoaren. Alla saker man kan göra som gör underhåll lite lättare är värda att överväga då ett vid första anblick litet jobb kan bli väldigt stort om man måste flytta på en massa saker för att komma åt. Vattenblocket till grafikkortet (EKWB) köpte jag på Inet, en av radiatorerna köpte jag av en medlem här på forumet. I övrigt köpte jag allt från Aquatuning. I övrigt är min pump en Alphacool D5'a och den är jag minst sagt nöjd med!

Edit: Många vattenkylningsbyggen som läggs upp på galleriet här på forumet, YouTube etc ser väldigt professionella ut vilket ofta en byggares första bygge inte gör. Se till att inte ha allt för höga förväntningar bara, men ditt bygge kommer säkert bli jättebra!

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Skrivet av CooingPendulum:

Vad tror du man kan räkna med för temp drop? Kör ju en NH-D15 nu, överklockad CPU. Ligger väl på en 35~ i idle, kanske uppemot 50+ i spel. i7 5820k på 4.25ghz atm.

Hm, okej det är såppas ändå. Frågan är om man får plats med 2st 360 radiatorer i R5an, dem krockar väl i skarven även om man tar bort buren för optiska läsaren inklusive alla HDD burar gissar jag på... Nätaggregatet kan man ta sen efterhand, får väl känna på det men helt klart en faktor att ta in om det är tystnad man är ute efter!

Jaha okej, det är ju rätt nice att man kan komma ner lite i pris men ändå ha tillräckligt bra komponenter såklart. Det som är svårt är att jag förstår ju tex att jag behöver en radiator, pump, reservoar etc... Men jag vet liksom inte hur mycket av det andra man ska ha, tex slang & andra typer av anslutningar. Sökte på ST30 och XT45, vet inte riktigt vad det innebär mer än att det var radiatorer som jag hittade på aquatunings hemsida.

Är fläktfiltret från Inet något att ha? Sitter det magnetiskt tro? Hm!

Precis ST30 och XT45 är radiatorserier från Alphacool. Sen finns dom även i X-Flow versioner där vattnet går från ena kortsidan till den andra istället för att gå i en U-formad kanal. Vanlig XT45 240mm och samma radiator i X-flow version. Här går dom snabbt igenom vad fördelarna är.

Det pratas väldigt mycket om radiatortjocklek här i tråden men det har ofta väldigt liten påverkan under 1000rpm. Även i högra varvtal skiljer det oftast inte mer än ~20%.

2m slang räcker oftast gott, 10/16 eller 13/19 tjocklek är vad jag rekommenderar. Anslutningar har ingen påverkan på prestandan utan det viktiga är mest att välja några som passar slangarna. Sen om man tycker estetik är viktigt kanske man vill välja några man tycker ser snygga ut också. Valet av slangar är dock lite krångligare då majoriteten är skit som avger massa plasticizer.

Filtren skruvas fast, det är bara att dammsuga dom när dom blir dammiga.

Skrivet av maniac:

@CooingPendulum Om du väljer att byta chassi så har du en bygglogg på en H440 nedan. Iofs ett show-bygge men visar ganska bra vad som ryms i chassit. Verkar som det går in 2 st 360 radiatorer i alla fall
9bv_Afthmw8

Panelerna på H440 är väldigt restriktiva. Är dom något lika de som sitter i mitt H630 så halverar dom i princip luftflödet. Snyggt är det dock!

Permalänk
Medlem

Någon som är duktigt med vattenkylning och har hanterat/kunnig om hard tubing? Tänkte köra på det nu ändå, rädd för att ångra mig annars. Hur som helst så hade jag behövt hjälp utav någon att bekräfta kundvagnen att allting stämmer/ifall att jag behöver beställa något utöver detta som ligger här nu. Hjälp tack (A) Sugen på att beställa ASAP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

http://i.imgur.com/2OrTyWx.png

Någon som är duktigt med vattenkylning och har hanterat/kunnig om hard tubing? Tänkte köra på det nu ändå, rädd för att ångra mig annars. Hur som helst så hade jag behövt hjälp utav någon att bekräfta kundvagnen att allting stämmer/ifall att jag behöver beställa något utöver detta som ligger här nu. Hjälp tack (A) Sugen på att beställa ASAP.

Sorry, jag kan inget om hard tubing (föutom att PETG är bättre än Acrylic i de flästa områdena, det kanske du måste fundera på) MEN jag tycker att du gör ett bra val. Jag köpte mit X360 kit för att det såg snyggt ut och att jag ville ha vattenkylning. Jag köpte det för 2 månader sedan och jag har redan börjat göra planer på hur jag ska sätta i hard tubing. Om man ska ha case med fönster så ser hard tubing mycket, mycket snyggare ut om man gör det rätt. Kolla på den här videon av JayzTwoCents, den verkar bra.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Sorry, jag kan inget om hard tubing (föutom att PETG är bättre än Acrylic i de flästa områdena, det kanske du måste fundera på) MEN jag tycker att du gör ett bra val. Jag köpte mit X360 kit för att det såg snyggt ut och att jag ville ha vattenkylning. Jag köpte det för 2 månader sedan och jag har redan börjat göra planer på hur jag ska sätta i hard tubing. Om man ska ha case med fönster så ser hard tubing mycket, mycket snyggare ut om man gör det rätt. Kolla på den här videon av JayzTwoCents, den verkar bra.

Okej grymt! Men det är väl PETG jag valt? Jag har köpt det Fractal Design S (Windowed) så jag hoppas verkligen det blir lyckat & snyggt! Men jag behöver verkligen någon som kan bekräfta kundvagnen jag lagt in med delar med hjälp av andra så att allting verkligen passar och så att jag ej behöver något mer utöver dessa delar Vill så gärna beställa direkt ^^

Edit: Nej det var ej PETG jag hade valt lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Okej grymt! Men det är väl PETG jag valt? Jag har köpt det Fractal Design S (Windowed) så jag hoppas verkligen det blir lyckat & snyggt! Men jag behöver verkligen någon som kan bekräfta kundvagnen jag lagt in med delar med hjälp av andra så att allting verkligen passar och så att jag ej behöver något mer utöver dessa delar Vill så gärna beställa direkt ^^

Edit: Nej det var ej PETG jag hade valt lol.

Sa ju det Jag har min kylning i en Fractal Design Define R5 (Windowed) och jag har bara en negativ sak, och det är att det är ett stort hål bakom HDD cagesarna. Inget annat faktiskt.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy