Slutna lurar i klass med Fidelio X2

Permalänk
Medlem

Slutna lurar i klass med Fidelio X2

Tjena!

Är ute efter ett par slutna over ear lurar som har ljud i klass med Fidelio X2. Jag skulle dock önska att de hade lite lite mer bas än fidelion. tanken är att använda dessa parallellt med fidelion så en lur med 3.5mm uttag på själva luren är ett måste.
Använder en Geek Out 450 DAC/AMP.
Har läst en del om Beyerdynamic DT770 80 eller 250 ohm men de har bara en effekt tålighet på 100mW och min AMP pressar ju ut 450mW. Även om det bara är på högre volymer och inte konstant kan väl luren ta skada av såpass mycket mer än den är ratad för?
Så har ni nån annan lur att rekommendera eller kan jag köra på beyerdynamic?
Budget är väl ganska fri men helst under 2500

Permalänk
Medlem

Har själv både X2 och DT770 80ohm.

Jag upplever X2an som överlägsen. Förutom ljudet är komforten även den mycket bättre.
X2 ger mig också mer samt bättre bas än DT770.

Vad gäller det andra så kan jag tyvärr inte säga något vettigt om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

Har själv både X2 och DT770 80ohm.

Jag upplever X2an som överlägsen. Förutom ljudet är komforten även den mycket bättre.
X2 ger mig också mer samt bättre bas än DT770.

Vad gäller det andra så kan jag tyvärr inte säga något vettigt om det.

Jaha där ser man, antar att man får leta efter andra i lite högre prisklass har du några bra att tipsa om?

Permalänk
Medlem

Du kan ju försöka hitta ett par begagnade Denon D5000 eller JVC SZ2000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Du kan ju försöka hitta ett par begagnade Denon D5000 eller JVC SZ2000.

Tack för tipset men höjer hellre budgeten än köper begagnat

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Dr.Peppar:

Tjena!

Är ute efter ett par slutna over ear lurar som har ljud i klass med Fidelio X2. Jag skulle dock önska att de hade lite lite mer bas än fidelion. tanken är att använda dessa parallellt med fidelion så en lur med 3.5mm uttag på själva luren är ett måste.
Använder en Geek Out 450 DAC/AMP.
Har läst en del om Beyerdynamic DT770 80 eller 250 ohm men de har bara en effekt tålighet på 100mW och min AMP pressar ju ut 450mW. Även om det bara är på högre volymer och inte konstant kan väl luren ta skada av såpass mycket mer än den är ratad för?
Så har ni nån annan lur att rekommendera eller kan jag köra på beyerdynamic?
Budget är väl ganska fri men helst under 2500

Hej du kommer inte skada dina Beyer med en Geek Out 450. Oroa dig inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Hej du kommer inte skada dina Beyer med en Geek Out 450. Oroa dig inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur kan du vara säker på det? På fidelio står det att de ska tåla 500mW medans det står 100mW på beyer. Men det kanske bara är riktlinjer precis som bäst före datum på matvaror?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Dr.Peppar:

Hur kan du vara säker på det? På fidelio står det att de ska tåla 500mW medans det står 100mW på beyer. Men det kanske bara är riktlinjer precis som bäst före datum på matvaror?

Ja nåt sånt. Kört mina x2 med Geek Out 1000mw och trumhinnan ryker innan lurarna gör det. Dock är GO1000 för kraftfull för x2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ja nåt sånt. Kört mina x2 med Geek Out 1000mw och trumhinnan ryker innan lurarna gör det. Dock är GO1000 för kraftfull för x2.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det har man känt på när man råka trycka på den knappen på GO450 lurarna flög av pga reflex haha.
hur står sig exempelvis beyerdynamics custom one pro mot x2 och dt770?