Permalänk
Medlem

Södertälje broskada

Hej

Någon som bor i Södertälje?
Jag måste till Trelleborg i morgon, och som alla andra måste förbi Södertälje.

Någon som vet om det är mycket trafik på Turingegatan och den lilla bron som ligger i Centrum?
Tänkte svänga av vid Salem och köra gamla vägen ned mot Weda, sen via centrum ut på E4 igen.

Köra via Enköping och Strängnes känns jätte jobbigt när man har 60 mil till Trelleborg oavsett.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Hej

Någon som bor i Södertälje?
Jag måste till Trelleborg i morgon, och som alla andra måste förbi Södertälje.

Någon som vet om det är mycket trafik på Turingegatan och den lilla bron som ligger i Centrum?
Tänkte svänga av vid Salem och köra gamla vägen ned mot Weda, sen via centrum ut på E4 igen.

Köra via Enköping och Strängnes känns jätte jobbigt när man har 60 mil till Trelleborg oavsett.

Jo tjena jag bor i Södertälje då och från weda och till bron som ligger bredvid centrum är det trafik eller åtminstone var, satt fast där i ca 1 timme när jag skulle hem från jobbet runt 2 tiden på tisdag och efter den dagen börja jag pendla istället.
Hörde även lite skräck historier från kollegor som slutar 4 och enligt dem så började kön redan ute vid hallunda.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Hej

Någon som bor i Södertälje?
Jag måste till Trelleborg i morgon, och som alla andra måste förbi Södertälje.

Någon som vet om det är mycket trafik på Turingegatan och den lilla bron som ligger i Centrum?
Tänkte svänga av vid Salem och köra gamla vägen ned mot Weda, sen via centrum ut på E4 igen.

Köra via Enköping och Strängnes känns jätte jobbigt när man har 60 mil till Trelleborg oavsett.

Kolla webkameran på Södertäljevägen innan du åker bara...
https://trafiken.nu/stockholm/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag jobbar i Södertälje och bor i Stockholm, liksom många av mina kollegor. Enligt dem flöt det på väldigt bra imorse då den nya omledningen till parallell bro har breddats till två filer samtidigt som anslutningen tillbaka till E4 har gjorts enkelriktat södergående. Tog 25 min från Fruängen till jobbet imorse. Se till att åka tidigt bara, desto mer innan 7 som du kan passera Södertälje desto bättre. Undvik att åka genom centrum, den lilla bron görs det underhåll på så det är totalt igenkorkat. Det som funkar bäst just nu är att ligga kvar på E4 och följa omledningen.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Hej

Någon som bor i Södertälje?
Jag måste till Trelleborg i morgon, och som alla andra måste förbi Södertälje.

Någon som vet om det är mycket trafik på Turingegatan och den lilla bron som ligger i Centrum?
Tänkte svänga av vid Salem och köra gamla vägen ned mot Weda, sen via centrum ut på E4 igen.

Köra via Enköping och Strängnes känns jätte jobbigt när man har 60 mil till Trelleborg oavsett.

Vad jag har läst så är det inte så extrema köer, nu när dom har gjort om så att bron precis bredvid E4 är enkelriktad för att man bli omledd dit från E4

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tack killar.
Det verkar vara lugnt. Vi åker ca kl 13.00.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Tack killar.
Det verkar vara lugnt. Vi åker ca kl 13.00.

Lycka till hehe, fick höra att det har varit mycket lugnare idag så det bör gå smidigare.