Permalänk

läge köpa xbox one?

såg att siba har xbox one o man får med quantum break till de för 2500 eller vad det var.
vit också.
börjar nästan fundera på att köpa den .. är det ett bra köp? finns ju massa bakåt kompatibla spel som vore kul att spela , eller är det en död fisk som bara kommer stå när man väl spelat de spelen?
läste att win 10 kanske kommer kunna spela xbox spel?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Det ska ju komma en Slim, så det kan ju vara värt att vänta på den om man tycker det är viktigt med en mindre maskin.

Permalänk
Avstängd

@darknessviking: Nya Xbone S Där har du info om den nya. Kommer själv vänta på den. UHD-spelare + HDR.

Permalänk

coolt tack för tipsen!

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChronicPain:

@darknessviking: Nya Xbone S Där har du info om den nya. Kommer själv vänta på den. UHD-spelare + HDR.

Xbox One S - reklam

Trevligt med integrerad nätagg.
Jag har en Xbox 360 Slim.
Själva Xboxen verkar ganska tyst... men den externa nätagget är det inte (fläktkyld av en liten skit fläkt)... så för att testa om Xboxen faktiskt är ganska tyst så skulle jag behöva prova den utan det externa nätagget...

Nu har jag ingen Xbox One, så vet inte hur de är ljudmässigt. Men att slippa ett externt nätagg som låter mer än Xboxen verkar som en bra idé... synd att ingen på Microsoft tänkte redan på den tiden de gjorde Xbox 360.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuessWho:

Xbox One S - reklam

Trevligt med integrerad nätagg.
Jag har en Xbox 360 Slim.
Själva Xboxen verkar ganska tyst... men den externa nätagget är det inte (fläktkyld av en liten skit fläkt)... så för att testa om Xboxen faktiskt är ganska tyst så skulle jag behöva prova den utan det externa nätagget...

Nu har jag ingen Xbox One, så vet inte hur de är ljudmässigt. Men att slippa ett externt nätagg som låter mer än Xboxen verkar som en bra idé... synd att ingen på Microsoft tänkte redan på den tiden de gjorde Xbox 360.

Haha ja det kan jag tänka mig.

Permalänk
Medlem

Alla har olika behov och preferenser. Jag köpte en Xbox 360 och spelade kanske 10ggr på skräpet, pga att grafiken var ett skämt och att jag kan inte spela på en kontroll. Kändes som någon hade smetat vaselin över hela projektorduken, hade till och med svårt att se bollen i Fifa.
Jag kommer iallafall inte göra samma misstag igen, i genomsnitt kostade det mig ett par hundra att bara starta Kryssboxen.

Kan du leva med nackdelarna, varför inte.
-snuskigt dyra spel
-handkontroll
-månadsprenumeration för xbox-live
-sämre grafik
-30fps
-sub 720p, I vissa fall.

Jag gav bort min kryssbox och köpte en trådlös handkontroll istället, så jag kunde spela Fifa på prollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Alla har olika behov och preferenser. Jag köpte en Xbox 360 och spelade kanske 10ggr på skräpet, pga att grafiken var ett skämt och att jag kan inte spela på en kontroll. Kändes som någon hade smetat vaselin över hela projektorduken, hade till och med svårt att se bollen i Fifa.
Jag kommer iallafall inte göra samma misstag igen, i genomsnitt kostade det mig ett par hundra att bara starta Kryssboxen.

Kan du leva med nackdelarna, varför inte.
-snuskigt dyra spel
-handkontroll
-månadsprenumeration för xbox-live
-sämre grafik
-30fps
-sub 720p, I vissa fall.

Jag gav bort min kryssbox och köpte en trådlös handkontroll istället, så jag kunde spela Fifa på prollen.

Går iaf att köpa begagnade spel till konsol (till skillnad från PC där i princip alla dina spel är låsta till ditt konto), så nog går det att spara pengar jämfört med PC i vissa fall.

30FPS är tyvärr ofta fallet men det har blivit mindre av det på current gen tack å lov (äger i princip bara 60FPS-titlar till min PS4 och One).

Permalänk
Avstängd

Nej inte värt att öht köpa någon av konsollerna, om man nu inte desperat måste spela Halo eller Forza, eller i PS4's fall, Uncharted och sedan tröttna för att det knappt finns några spel som inte också finns på PC.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Xbox One S - reklam

Trevligt med integrerad nätagg.
Jag har en Xbox 360 Slim.
Själva Xboxen verkar ganska tyst... men den externa nätagget är det inte (fläktkyld av en liten skit fläkt)... så för att testa om Xboxen faktiskt är ganska tyst så skulle jag behöva prova den utan det externa nätagget...

Nu har jag ingen Xbox One, så vet inte hur de är ljudmässigt. Men att slippa ett externt nätagg som låter mer än Xboxen verkar som en bra idé... synd att ingen på Microsoft tänkte redan på den tiden de gjorde Xbox 360.

Jag har haft både en Xbox 360 med falcon moderkort 175W nätagg och den jag har nu Xbox 360 S vet ej moderkort men den har ett 135w nätagg. På ingen av dom har jag hört fläkten i nätaggregatet när jag suttit och spelat. Men kompisens Xbox 360 med jasper moderkort och ett 150w nätagg väsnas endel. Så det kan nog vara olika kvalitet på fläktarna eller något. Har flera vänner med en Xbox one och inte hört någon av dom klaga på Fläkten i nätaggregatet.

Men jag säger som de andra vänta in Xbox One S är det en lika stor förbättring som mellan Xbox 360 och 360 s är det värt det, och det skadar inte att bli av med klumpen på sladden, förhoppningsvis har de satt i en lite snabbare hårddisk än den som sitter i vanliga one också. Sen tror jag det ska vara förbättrade handkontroller, med annan greppyta bättre räckvidd och bluetooth för smidig PC parkoppling till S varianten, vilket förhoppningsvis innebär att den känns lite mindre plastig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GuessWho:

Xbox One S - reklam
Nu har jag ingen Xbox One, så vet inte hur de är ljudmässigt. Men att slippa ett externt nätagg som låter mer än Xboxen verkar som en bra idé... synd att ingen på Microsoft tänkte redan på den tiden de gjorde Xbox 360.

För mig är både Xbox One och dess nätagg så gott som ljudlösa. Jag har aldrig hört den, inte ens i tysta scener (den står dock bakom en lucka i TV bänken). PS4 (för att inte nämna en normal dator eller laptop) låter otroligt mkt mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har haft både en Xbox 360 med falcon moderkort 175W nätagg och den jag har nu Xbox 360 S vet ej moderkort men den har ett 135w nätagg. På ingen av dom har jag hört fläkten i nätaggregatet när jag suttit och spelat. Men kompisens Xbox 360 med jasper moderkort och ett 150w nätagg väsnas endel. Så det kan nog vara olika kvalitet på fläktarna eller något. Har flera vänner med en Xbox one och inte hört någon av dom klaga på Fläkten i nätaggregatet.

Men jag säger som de andra vänta in Xbox One S är det en lika stor förbättring som mellan Xbox 360 och 360 s är det värt det, och det skadar inte att bli av med klumpen på sladden, förhoppningsvis har de satt i en lite snabbare hårddisk än den som sitter i vanliga one också. Sen tror jag det ska vara förbättrade handkontroller, med annan greppyta bättre räckvidd och bluetooth för smidig PC parkoppling till S varianten, vilket förhoppningsvis innebär att den känns lite mindre plastig.

Jag kör en Jasper i kombination med ett 203W nätagg (originalet). Det är ju fysiskt större men belastas antagligen aldrig med mer än 150W då jag som sagt har anslutit det till min Jasper.
Tycker inte det hörs alls, blev rätt förvånad när jag fick höra om att 360-nätaggen ens innehåller fläktar.