Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

MSI Gaming X 1080/1070 från Elgiganten

Permalänk
Inaktiv

MSI Gaming X 1080/1070 från Elgiganten

Hej!

Vi pratade om att starta en tråd för oss som hann med att beställa grafikkort från Elgiganten under deras sommarrea innan de tog ner dessa.

Var i kontakt med Elgiganten igen imorse och fick detta svar.

Citat:

Hej Michael.

Tack för ditt email.

De skall absolut vara så att först lagd order skickas ut tidigare än en order lagd senare. Det låter väldigt märkligt att en person som beställt efter dig fått det trots att du inte fått det ännu. Jag kommer ta detta vidare så får vi kolla upp dte för klart är att tidigare lagtd order skall skickas tidigare.

Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning

Hampus

Skickade ett svar där jag skrev att jag önskar att de kan undersöka vad som gått fel och att jag gärna ser att det löser det på ett bra sätt. Bifogade min orderbekräftelse och mitt kvitto som konstigt nog har olika datum.

Håller er uppdaterade på vad som sägs. Ni får gärna posta era egna konversationer med supporten.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av anon46732:

Hej!

Vi pratade om att starta en tråd för oss som hann med att beställa grafikkort från Elgiganten under deras sommarrea innan de tog ner dessa.

Var i kontakt med Elgiganten igen imorse och fick detta svar.

Skickade ett svar där jag skrev att jag önskar att de kan undersöka vad som gått fel och att jag gärna ser att det löser det på ett bra sätt. Bifogade min orderbekräftelse och mitt kvitto som konstigt nog har olika datum.

Håller er uppdaterade på vad som sägs. Ni får gärna posta era egna konversationer med supporten.

Tjena @anon46732

Skicka ett meddelande till mig med ditt kvittonummer så ska jag försöka hjälpa / ge svar till dig så gott jag kan i all den röran som uppstått

/Magnus

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elgiganten:

Tjena @Induce

Skicka ett meddelande till mig med ditt kvittonummer så ska jag försöka hjälpa / ge svar till dig så gott jag kan i all den röran som uppstått

/Magnus

Hej!

Done~

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning om att Elgiganten fanns här på Sweclockers och det är trevligt att se att ni även är aktiva i andra delforum än just butiker.

Servicekänslan känns mycket mer solid måste jag säga.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av ClintBeastwood:

Hade ingen aning om att Elgiganten fanns här på Sweclockers och det är trevligt att se att ni även är aktiva i andra delforum än just butiker.

Servicekänslan känns mycket mer solid måste jag säga.

Kul å höra samt tack! Det är jag och en annan kille (Alex) som startat kontot i jobbets vägnar, så hoppas att vi ska kunna hjälpa till med funderingar å svar, ros å ris osv

/Magnus

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elgiganten:

Kul å höra samt tack! Det är jag och en annan kille (Alex) som startat kontot i jobbets vägnar, så hoppas att vi ska kunna hjälpa till med funderingar å svar, ros å ris osv

/Magnus

Uppskattas! Att få svar när det strular till sig är det viktiga då ovissheten blir lite bökig. Förhoppningsvis sitter väl alla med kort i hand vad det lider

Permalänk
Medlem

Jag la min order 07/07 kl 00:28, när kan jag förväntas att se kortet? För jag antar att eran ambition är att alla som hann att beställa ska få sina kort?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av muSashi:

Jag la min order 07/07 kl 00:28, när kan jag förväntas att se kortet? För jag antar att eran ambition är att alla som hann att beställa ska få sina kort?

Tjena @muSashi

Skicka gärna ditt kvittonummer/ordernummer i ett meddelande till mig så ska jag kolla vad jag kan se

/Magnus

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Tjena @muSashi

Skicka gärna ditt kvittonummer/ordernummer i ett meddelande till mig så ska jag kolla vad jag kan se

/Magnus

Done!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Elgiganten

Blev precis uppringd av någon handläggare på kundtjänsten hos Elgiganten... Har nog aldrig varit i kontakt med någon sämre kundtjänst än Elgiganten.
Jag beställde ett grafikkort sent den 6/7. Dagen efter fick jag mail om att det hade skett en återbetalning varpå jag ringde kundtjänst för att kontrollera vad som hade skett.

Enligt kundtjänst så hade en person vid namn Gabriella 34 skrivit in till Elgiganten och bett dom avboka min order samt återbetala den. Jag trodde ju givetvis att jag uppgett fel ordernummer, men kundtjänst intygade att det var min order som hade blivit avbokad.
Jag ifrågasatte givetvis hur någon person vid namn Gabriella 34 kunde avboka en order som står i mitt namn som inte är i närheten likt. Jag bad om att få se chattloggen då jag knappt trodde på vad som hade sagts och det kunde dom skicka till min mail efter att en handläggare hade tittat på ärendet.

Pratade över 30 min med två olika kundtjänstmedarebetare som till slut förstod problemet efter mycket om och men. Enligt dessa personer skulle dom kompensera mig med presentkort och givetvis lägga upp en ny order som skulle komma till mig den 13/7 då dom skulle få in varan i lager den 12/7.

Kundtjänst intygade även att dom kunde ta varan från någon annan leverantör i mitt fall då det hade blivit fel. Dom bad om att få återkomma vilket jag inte hade något problem med då jag ändå trodde att ärendet skulle lösas.

Idag så ringde som sagt handläggaren från elgigantens kundtjänst, totalt oförstående och upprepade bara att min order hade blivit avbokad på chatten och att varan nu inte gick att få tag på. Jag svarar givetvis att det var ju därför en handläggare skulle titta på ärendet då den hade blivit avbokad av Gabriella 34. Jag frågade givetvis om tidigare erbjudanden om ny order, presentkort samt beställa från annan leverantör inte va aktuellt längre. Det var det absolut inte, jag hade avbokat min order enligt personen och nu kunde hon inte hjälpa mig mer. Varan var totalt slut och Elgiganten skulle aldrig mer få in den i lager.

Resultatet utav dagens samtal med kundtjänst blev en riktig besvikelse. Jag brukar inte vara en person som blir irriterad och jag förstår mycket väl att en kundtjänstmedarebetare på Elgiganten skiter väl i mig som kund, men trist ändå. Världen går inte under för att jag inte får något grafikkort från Elgiganten, dock så kommer jag aldrig någonsin handla något mer ifrån Elgiganten.

Jag får hoppas det löser sig för er andra.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Golany:

Blev precis uppringd av någon handläggare på kundtjänsten hos Elgiganten... Har nog aldrig varit i kontakt med någon sämre kundtjänst än Elgiganten.
Jag beställde ett grafikkort sent den 6/7. Dagen efter fick jag mail om att det hade skett en återbetalning varpå jag ringde kundtjänst för att kontrollera vad som hade skett.

Enligt kundtjänst så hade en person vid namn Gabriella 34 skrivit in till Elgiganten och bett dom avboka min order samt återbetala den. Jag trodde ju givetvis att jag uppgett fel ordernummer, men kundtjänst intygade att det var min order som hade blivit avbokad.
Jag ifrågasatte givetvis hur någon person vid namn Gabriella 34 kunde avboka en order som står i mitt namn som inte är i närheten likt. Jag bad om att få se chattloggen då jag knappt trodde på vad som hade sagts och det kunde dom skicka till min mail efter att en handläggare hade tittat på ärendet.

Pratade över 30 min med två olika kundtjänstmedarebetare som till slut förstod problemet efter mycket om och men. Enligt dessa personer skulle dom kompensera mig med presentkort och givetvis lägga upp en ny order som skulle komma till mig den 13/7 då dom skulle få in varan i lager den 12/7.

Kundtjänst intygade även att dom kunde ta varan från någon annan leverantör i mitt fall då det hade blivit fel. Dom bad om att få återkomma vilket jag inte hade något problem med då jag ändå trodde att ärendet skulle lösas.

Idag så ringde som sagt handläggaren från elgigantens kundtjänst, totalt oförstående och upprepade bara att min order hade blivit avbokad på chatten och att varan nu inte gick att få tag på. Jag svarar givetvis att det var ju därför en handläggare skulle titta på ärendet då den hade blivit avbokad av Gabriella 34. Jag frågade givetvis om tidigare erbjudanden om ny order, presentkort samt beställa från annan leverantör inte va aktuellt längre. Det var det absolut inte, jag hade avbokat min order enligt personen och nu kunde hon inte hjälpa mig mer. Varan var totalt slut och Elgiganten skulle aldrig mer få in den i lager.

Resultatet utav dagens samtal med kundtjänst blev en riktig besvikelse. Jag brukar inte vara en person som blir irriterad och jag förstår mycket väl att en kundtjänstmedarebetare på Elgiganten skiter väl i mig som kund, men trist ändå. Världen går inte under för att jag inte får något grafikkort från Elgiganten, dock så kommer jag aldrig någonsin handla något mer ifrån Elgiganten.

Jag får hoppas det löser sig för er andra.

@Golany, jag drar just nu en facepalm över osmidigheten som du fått möta. Kan du skicka ditt tel.nr via meddelanden så ringer jag upp dig imorgon så vi kan hitta en lösning tillsammans om du fortfarande är öppen för detta?

/Magnus

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Elgiganten: absolut det ska jag göra! Tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Elgiganten

Blev idag uppringd av Magnus på Elgiganten som utlovat.
Här kan vi prata om skillnad på service om man jämför med dom på kundtjänst som jag varit i kontakt med tidigare, förtroendet för Elgiganten är återställt.
Dock verkar korten dröja några veckor tyvärr, verkar dock inte vara någon skillnad hos någon annan återförsäljare.

Tack för återkopplingen Magnus.

Permalänk
Medlem

Vad skönt att det löste sig men det är ju löjligt att man ska behöva dra deras namn i smutsen och klaga på ett internetforum för att få en vettigt respons från kundtjänsten (CDON är minst lika illa i det avseendet).

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ågren: Jag håller med dig. Suveränt med forum där det finns representanter från olika företag. Som du säger så hade jag fortfarande haft högt blodtryck om inte Elgiganten skrivit till mig här då kundtjänst tyckte ärendet var avslutat.

Permalänk
Medlem

Till mig sa kundtjänsten, första gången när jag kontaktade dom efter en vecka för att höra hur det gick, att dom skulle ta bort min order för att produkten inte "finns längre". Vilket självklart inte är sant, den har ju precis släppts på marknaden!

Efter mycket om och men så lyckades jag övertala "Sara" på kundtjänsten att låta min order ligga kvar och hon lovade att hålla mig uppdaterad. Har dock inte hört något från henne. Så jag hoppas att Magnus och company håller oss uppdaterad här i tråden!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Verkar dom den normala kundtjänsten på Elgiganten är totalt värdelös.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Både kundtjänst och personal i butik är värdelösa enligt min mening, med några få undantag.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Elgiganten

Tjena! Hör att det är flera som har fått dåliga erfarenheter, tänker inte försöka ändra er inställning från tidigare upplevelser utan ska istället försöka hjälpa till så gott jag kan med det som händer nu och framåt

Så fort jag vet mer om våra leveranser så vet ni mer

/Magnus

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Tjena! Hör att det är flera som har fått dåliga erfarenheter, tänker inte försöka ändra er inställning från tidigare upplevelser utan ska istället försöka hjälpa till så gott jag kan med det som händer nu och framåt

Så fort jag vet mer om våra leveranser så vet ni mer

/Magnus

Tycker du ska ha en eloge för ditt arbete här Magnus.

Sättet du bemöter medlemmarna och hanterar deras ärenden och problem verkar vara som en riktigt top-of-the-line kundtjänst ska vara.
Hoppas att du får uppskattning från mer än vårt håll också

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Entusiast

@Elgiganten

Nästan så man vill gå in och köpa ett 1080 kort i butik med en hälsning till Magnus, bara för att uppmana detta suveräna kundbemötande.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Elgiganten

Tjena gänget!

Tänkte bara uppdatera er, då ett tomt svar är bättre än inget
Har skickat ytterligare en förfrågan för att få ett bekräftat datum för korten men har inget än så länge, hoppas att det kommer ett datum inom kort.

/Magnus

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det tackar vi för Magnus! Gött att höra att någon har koll och beställningen inte hamnat i limbo.

Permalänk
Elgiganten

Tjena!

Med lite tur så får vi in några GTX 1080 under veckan till huvudlagret, ni som väntar bör kunna få era ordrar skickade under veckan om allt vill sig rätt

/Magnus

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Elgiganten: Tack för update Magnus.

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elgiganten:

Tjena!

Med lite tur så får vi in några GTX 1080 under veckan till huvudlagret, ni som väntar bör kunna få era ordrar skickade under veckan om allt vill sig rätt

/Magnus

Ljuva ord!

Permalänk
Inaktiv

Fick detta idag. Vet inte om det stämmer?

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av anon46732:

>.<

Fick meddelandet idag från vårat inköpsteam att MSI inte lyckades leverera Gaming X till denna vecka utan endast Founders Edition varpå Gaming X bör dyka upp under nästa vecka. Sorry till er som väntar...

http://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=gtx1080&search=&se...

/Magnus

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

@Elgiganten: Ok! Den som väntar på något gott...

Permalänk
Medlem

Fan, korten hinner ju bli gamla innan vissa får dom

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.