Vilken är den sämsta filmen du sett?

Permalänk
Medlem

Broken Flowers med Bill Murray var otroligt tråkig.
Har kanske sett sämre kalkonfilmer, men minns inte dem.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Eyes Wide Shut med Tom Cruise och Nicole Kidman. Jag och mitt gamla ex satt på bio och kollade på denna.

Efter nån timme så önskade jag att filmen skulle ta slut men jag sa inget till flickvännen då jag tänkte att man är ju oförstående som man/kille. Strax efter så lutade hon sig åt mitt håll och viskade frågandes om vi inte skulle ta och skippa resten? Vi skrattade lite tyst tillsammans när vi insåg att vi upplevde båda två att filmen inte var i vår smak.
Vi satt dock kvar och såg klart hela och det var på slutet som vi faktiskt tyckte att nu blev det intressesant, då var filmen slut.

Ett minne för livet.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Blue Valentine

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Samtliga saw-filmer.

Gillar helt enkelt inte gore för gorets skull. Känns så jävla töntigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Jättekonstigt att sitta och se tre filmer som man tycker riktigt illa om...

Helt ärligt ni som skriver i tråden och gnäller på uppenbart välgjorda produktioner, känns det inte lite trolligt.

Det finns så många dåliga filmer som är riktigt genomgående ruttna, dålig skådisar, dåligt produktion, filmning etc. En som jag kan komma på på rak ärm är "The Diamond Connection"
https://www.youtube.com/watch?v=yTAS1KO54rE

Kan ni ju sitta och njuta av som gnäller på Avatar, Tolkien etc...

Inte konstigare än att sitta på sina höga hästar och förmätet döma andras åsikter utifrån sin egna. Sen är det svårt att uttala ärligt om en trilogi innan man sett alla avsnitt.

Hobbit suger i min mening eftersom det är ett dåligt manus som till stora delar är pastisch på LOTR men utan Tolkiens litterära fingertoppskänsla. Till detta så är det stundtals 3D-effekter i nivå med vilket elevarbete som helst. Hobbit är säkert påkostad men välproducerad håller jag verkligen inte med om.

Trist att du inte kan respektera andras åsikter utan att försöka förlöjliga dem.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

@Batwoman: jag gillar sci-fi väldigt mycket men interstellar och gravity det var nog bland mina top 3 absolut sämsta filmerna jag någonsin har sett. det var så fruktansvärt dåligt att jag blev förbannad bara av att kolla på skiten.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Eyes Wide Shut med Tom Cruise och Nicole Kidman. Jag och mitt gamla ex satt på bio och kollade på denna.

Efter nån timme så önskade jag att filmen skulle ta slut men jag sa inget till flickvännen då jag tänkte att man är ju oförstående som man/kille. Strax efter så lutade hon sig åt mitt håll och viskade frågandes om vi inte skulle ta och skippa resten? Vi skrattade lite tyst tillsammans när vi insåg att vi upplevde båda två att filmen inte var i vår smak.
Vi satt dock kvar och såg klart hela och det var på slutet som vi faktiskt tyckte att nu blev det intressesant, då var filmen slut.

Ett minne för livet.

Kubrick's filmer är lite speciella helt klart. Antingen gillar man dem eller inte alls. Sen har det mycket med inlevelse och sinnesstämning tycker jag. Ibland kan en film va dålig på bio men bra hemma t.ex. Men som sagt man har olika smak på film inget konstigt

Permalänk
Medlem

Big Rigs: The Movie

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Jupiter Ascending var ju riktigt kass.

Tycker den var bra faktiskt. Hyffsad, i klass med nyaste star wars.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

En av de sämsta filmerna jag har sett var en billig rambo 2 kopia hos en släkting, filmen var endast en timme lång men kändes som minst tre. ingenting hände i skiten. jag tror det var en sån 4 filmer i 1 dvd.

Och sen såg jag en pulp fiction parodifilm utav ren nyfikenhet som var rena dyngan. Lyckligtvis kommer jag inte ihåg så mycket utav någon av filmerna.

Ja justdet och den där vampyrfilmen med lädertjejen kommer inte ihåg vad filmen hette.

Visa signatur

Silverstone TJ08B-E - Intel 330 180GB - WD Blue 1TB - Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz - i3-3220 - be quiet! Straight Power E9 400W - ASUS P8B75-M LE - XFX Radeon HD 7870 2GB

Permalänk
Medlem

Scott Pilgrim vs the world är den enda filmen jag kan minnas att jag avbrytit mitt i pga hur dålig den var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Måste vara Cloud Atlas. Så otroligt svårt att höra vad dom säger, och då är jag ändå duktig på engelska och många av dess dialekter. Hörde inte ett skvatt vad dom pratade om. Sen hängde jag inte med alls i storyn, kände mig trög på riktigt för jag har aldrig hängt med så dåligt i en film förut. Verkligen 0/10

Skickades från m.sweclockers.com

Synd att du inte satte på textning. Den filmen är verkligen annorlunda och väldigt speciell. Fattar man så är den faktiskt grymt bra, tycker iaf jag som satte på textning direkt så jag hängde med

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Synd att du inte satte på textning. Den filmen är verkligen annorlunda och väldigt speciell. Fattar man så är den faktiskt grymt bra, tycker iaf jag som satte på textning direkt så jag hängde med

Har funderat på att se den igen med text. Anledningen till att jag tittade från första början var för att folk hyllat den till skyarna, så den föll ju pladask när jag inte hängde med alls. Får kanske ge den en andra chans!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jag tänkte på Uwe Boll filmerna typ:

Far Cry
Alone in the Dark (riktigt skräp)
eller min favorit: Postal

Sen vet jag att jag avskyr Johnny English filmerna och i princip det mesta med Rowan Atkinson, bortsett från de gamla Bean sketcherna.

och sen finns det ju X st amerikanska slasher horror filmer som är rent skräp... Några är bra.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

den sämsta filmen jag någonsin har sett hela rullen av är surfs school. skrev till och med en recension av den
http://honestreviews.se/details.php?id=35

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Moderator
Forumledare

Con games (eller "prison games" på "svenska")

Eric Roberts måste ha förlorat ett vad här för vad fasiken gör han i en sådan katastrof till film.
Skådespelarna är urusla, storyn är kass, skådespelarna är urusla, där är en massa tabbar genom hela filmen och skådespelarna är urusla.

Kan ses för humorvärdet samt som ett exempel hur man aldrig någonsin ska göra en film....någonsin

PS: skådespelarna är verklig horribla

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Hmm, förutom de allra riktigt dåliga sakerna som är typ UYwe Boll med mera, så är de mer "serösa" dåliga filmerna Den Siste Riddaren och Daredevil.

Det finnsvärre, men tror nog jag har stängt av de flesta av dem, så därmed har jag inte sett dem. De två ovanstående satt jag ut av ren "sheer morbid curiosity"

Permalänk
Medlem
Skrivet av woxenrud:

Scott Pilgrim vs the world är den enda filmen jag kan minnas att jag avbrytit mitt i pga hur dålig den var.

Stop nu! Scott Pilgrim vs. the world är väl en underbar film! En serietidning, ett spel och en film i ett. Bra musik är det dessutom.
Hur långt in i filmen kom du, innan du stängde av?
Man får ha klart för sig att filmen inte siktar på några Oscars direkt. Varken för manus, skådespeleri eller effekter. Men det är ju inte heller meningen utan underhållning är främsta anledningen. Filmen träffar rakt in i ens gamer-hjärta. Roligt, charmigt och alldeles, alldeles underbar...

Permalänk
Medlem

Senaste Green Lantern var nog den sämsta filmen jag sett. All den hypen upp till något sånt var nåt så djävulskt dåligt.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninjaflipp:

Samtliga saw-filmer.

Gillar helt enkelt inte gore för gorets skull. Känns så jävla töntigt.

Den första Saw tycker jag är riktigt bra, lite "Seven" känsla i den. Tyvärr så lyckas de inte hålla denna kvalité längre. tvåan och trean är ok, sen rasar det helt och blir bara nya sätt att döda folk där det ska plågas så mycket som möjligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Känns nu som jag inte direkt är intresserad av film på samma sätt längre som man var förr. Allt som gjort nu är antingen en uppföljare eller en remake. För mycket av filmens budget läggs på häftiga effekter och slutstrider som kan hålla på i evigheter.
Ett antal exempel, har inte sett alla.
Tarzan - Remake på en gammal historia
Spiderman - För många delar och sen även en remake på en inte allt för gammal film där hela historien börjar om med andra skådisar.
Indiana Jones - 1 och 2 var ok och nu kör de bara på och gör allt mer och värre. Dags att pensionera hela historien.
Star Wars - Är stort fan av de gamla godingarna. Tror inte ens jag sett alla de nya (1-3) då Jar Jar Binks och 11 års gräns förstörde det mesta. Den sista har jag noll koll på ska sägas men heller inte hört så mycket om.
Hela Marvel serien - Kläm ut så mycket som möjligt av alla gamla seriehjältar som finns. Någon har varit ok men de flesta är bara för mycket.
X-Men - Dags att släppa denna del också men tyvärr började de nu sända en serie på fanskapet också.
Terminator - Denna dök redan efter tvåan, trean blev skit och sen har jag inte ens brytt mig om att se resten.
Rambo - Se ovan, samma som Terminator.
Jason Bourn - Gillade de tre första men har inte sett fyran då de bytt skådis som nu är tillbaka i femman.

Finns tyvärr många fler på detta ämne men orkar inte längre. Är dax att filmskaparna börjar tänka om är jag rädd iallafall om de ska få mig att gå till biograferna.

En positiv sak är iallafall de många animerade barnfilmerna som jag älskar. Tyvärr har jag inga barn att skylla på men som tur är min sambo också ett fan av dessa. Tyvärr kan de även här bli för många uppföljare ibland. Se bara på Shrek, de första tre är helt underbara och sen börjar de dö ut, samma med Ice Age.

Vad det gäller sämsta filmen jag sett så har jag redan skrivit det högre upp.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Lego Master
Skrivet av maxis:

Film: The Hateful Eight
Det var en av de sämre filmer man har sätt på länge. Sitter i ett rum hela filmen.

http://www.imdb.com/title/tt3460252/?ref_=nv_sr_1

Att sitta i ett rum hela filmen är inte alltid dåligt.
The Man from Earth, lite taffliga skådisar möjligen, men jag gillar premissen.

Sen, Book of Eli är en film jag är väldigt kluven till. Jag älskar settingen, klippningen och kamerajobbet. Men jag kan inte svälja att hela skiten går ut på att han skyddar en fucking bibel. I blindskrift. Fuck that, jävla jänkare.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200632:

Tetris the movie va riktigt dålig.

Inspelningen börjar 2017 så bra jobbat att ha sett den redan...

Skrivet av Punnisher:

Många bra filmer som räknas upp här, vissa 5/5 så det visar ju att det finns smaker för alla...
Lågbudgetfilmer som kostar några tusen att göra går inte att jämföra med stora filmer som har hur stor budget som helst som exempel Batman v Superman: Dawn of Justice där det nog tar priset i år på dålig film.
Efter att ha sett Ghostbusters (2016) Angry Movie Review + Rant! så tror jag att det den tar priset som årets bottennapp, men jag kommer inte att se den. De förklarar ju även hur man kunde gjort filmen utan att förstöra den.

Jag ser fram emot den, det kommer inte att vara filmkonst på hög nivå kanske men det var inte originalet på något vis heller. Extremt störiga och puckade recensenter måste jag säga.

Skrivet av ArcticFire:

Broken Flowers med Bill Murray var otroligt tråkig.
Har kanske sett sämre kalkonfilmer, men minns inte dem.

Broken Flowers tyckte jag var bra. Långsam men snygg och djup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Att sitta i ett rum hela filmen är inte alltid dåligt.
The Man from Earth, lite taffliga skådisar möjligen, men jag gillar premissen.

Sen, Book of Eli är en film jag är väldigt kluven till. Jag älskar settingen, klippningen och kamerajobbet. Men jag kan inte svälja att hela skiten går ut på att han skyddar en fucking bibel. I blindskrift. Fuck that, jävla jänkare.

Själv tycker jag att The Man from Earth är otroligt bra. Ska inte säga för mycket, men jag satt fan klistrad hela den filmen trots att dom uppenbarligen hade en budget typ två BigMac och sen fick dela på drickan.

Book of Eli vill jag minnas att jag gillade skarpt, men du skulle ha knipt igen om bibeln, rätt mycket spoiler liksom...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Cowboys vs Zombies..

Sen ang. Ghostbust"her"s så kommer jag nog att se filmen av ren nyfikenhet, men har noll förväntning

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Hurtigbullen:

Själv tycker jag att The Man from Earth är otroligt bra. Ska inte säga för mycket, men jag satt fan klistrad hela den filmen trots att dom uppenbarligen hade en budget typ två BigMac och sen fick dela på drickan.

Book of Eli vill jag minnas att jag gillade skarpt, men du skulle ha knipt igen om bibeln, rätt mycket spoiler liksom...

Well, det är ingen nysläppt film direkt. Den är trots allt 6 år gammal.
Anyhoo, jag kniper hellre om The Man from Earth, den ploten är betydligt tyngre imo, trots att filmen är äldre.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Sedär ja, du får inte skriva mer i denna tråden

https://www.youtube.com/watch?v=YiCjUNI1GC0

hmm skulle vilja vara en orm just nu

Skrivet av DaBone:

Independent's Day - The battle begins

Någon otroligt dålig C, kanske till och med F film, som rider på intresset för den nya Independence Day: Resurgence.

ha ha satte på den rullen med förväntning, trodde det var den nya,sämsta skit jag sett

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

Exodus gods and kings är bland de sämsta på länge faktiskt, sjuk utdragen och min första mening efter filmen på bio var " vilken jävla dyng till film" halva publiken kolla på mig men helt klart värt att ha sagt det. Annars har jag väldigt lätt för att se på filmer för vad det är, Machete exempelvis är jag väldigt förtjust i men man kan inte se den med samma ögon som exempelvis Schindler's list.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Snusfri

The Bunker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Mitt svar har varit detsamma sedan jag och några polare hyrde den som del i vårt 24-timmars VHS-maraton på den tiden man hyrde filmer.
Naked Space hette filmen, men när jag nu letar på imdb och liknande verkar den hetat "The creature wasn't nice". Konstigt.
Vi hyrde den för Leslie Nielsen var med på framsidan.

Stort misstag, han var inte som i sina andra filmer i denna film, nästan totalt allvarlig hela tiden. Han verkar vara helt oförstående inför allt som händer runt omkring honom.

http://www.imdb.com/title/tt0082213/?ref_=ttexrv_exrv_tt

Läs INTE på om denna filmen och vad ni än gör, se den aldrig.