GPS funkar dåligt! Behöver hjälp fort!!

Permalänk
Medlem

GPS funkar dåligt! Behöver hjälp fort!!

Hej sweclockare.

Min GPS på min Samsung s4 funkar väldigt dåligt. På vissa ställen funkar helt okej men inte på vissa andra. Tillexempel när jag är i hamnen där jag bor så säger google maps att jag är långt ut i havet. Jag finner det väldigt irriterande då jag försöker letar efter pokemon i appen pokemon go. Hjälp mig gärna. Mina kompisar är redan level 20 på pokemon go medans jag är bara level 10 pågrund av min urkassa dåliga GPS.

Tacksam för svar

Stavfel
Permalänk

Fixa appen från play butik som heter GPS Status & Toolbox den lär fixa det riktigt bra!

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightwing:

Fixa appen från play butik som heter GPS Status & Toolbox den lär fixa det riktigt bra!

Har försökt lite med den appen redan. men har ännu inte fått den att funka bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightwing:

Fixa appen från play butik som heter GPS Status & Toolbox den lär fixa det riktigt bra!

Hur ska den appen göra att hans GPS fungerar bättre??
Den visar bara data från GPS. Du kan knappast få GPSen att fungera bättre

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Hur ska den appen göra att hans GPS fungerar bättre??
Den visar bara data från GPS. Du kan knappast få GPSen att fungera bättre

Den fungerade för mig jag köpte en ny s7a och hade exakt samma problem som ts upplever. Gick in i appen och ändrade lite inställningar och den körs i bakgrunden när jag spelar pokemon go vilket gör att den uppdateras konstant så min gubbe springer inte runt över åar, sjöar och gator längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frip:

Hej sweclockare.

Min GPS på min Samsung s4 funkar väldigt dåligt. På vissa ställen funkar helt okej men inte på vissa andra. Tillexempel när jag är i hamnen där jag bor så säger google maps att jag är långt ut i havet. Jag finner det väldigt irriterande då jag försöker letar efter pokemon i appen pokemon go. Hjälp mig gärna. Mina kompisar är redan level 20 på pokemon go medans jag är bara level 10 pågrund av min urkassa dåliga GPS.

Tacksam för svar

Tja, hade exakt samma problem på min, gps var helt åt helvete. Hur jag fixade det? Tog två bitar av aluminiumfolie och la dem mellan kretsen och plastskalet, tror detta förstärker signalmottagning och därför fungerar prima. Du behöver vara lite händig, men ska inte vara några problem. Om man jämför det med att byta skärm så är detta en barnlek.

Allt förklaras i länken nedan:

FIX

Fungerar sinnesjukt perfekt nu, får fix nästan direkt nu jämfört med ingen fix innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yeyeye:

Tja, hade exakt samma problem på min, gps var helt åt helvete. Hur jag fixade det? Tog två bitar av aluminiumfolie och la dem mellan kretsen och plastskalet, tror detta förstärker signalmottagning och därför fungerar prima. Du behöver vara lite händig, men ska inte vara några problem. Om man jämför det med att byta skärm så är detta en barnlek.

Allt förklaras i länken nedan:

FIX

Fungerar sinnesjukt perfekt nu, får fix nästan direkt nu jämfört med ingen fix innan.

Ska pröva

Skickades från m.sweclockers.com