Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

"Köpråd" - äldre GPU i nyare bygge

Permalänk

"Köpråd" - äldre GPU i nyare bygge

Planerar att bygga en ny datorn, men tänker vänta med att uppgradera min GPU. Och jag har för tillfället en VTX3D AMD Radeon R9 280.

Min kundvagn på Inet: https://www.inet.se/kundvagn/visa/9564514/ombygge

Det enda jag inte köper nytt av är alltså SSD och GPU. Jag planerar mest på att streama CS:GO och Overwatch. Med tanke på min nuvarande GPU förstår jag att jag inte kan förvänta mig allt för mycket FPS i OW, men i allmänt, ser det bra ut?

Är det något jag skulle kunna byta ut för mer prestanda utan att öka priset alltför mycket? Har funderat på en Noctua NH-D15 istället för be quiet! fläkten.

Permalänk
Medlem

Be Quiet Pure Rock funkar fint så länge du inte ska överklocka processorn några större mängder. En NH-D15 eller Dark Rock Pro 3 kommer du att kunna överklocka rätt rejält med. Med en Pure Rock duger säkerligen till att överklocka en viss del. Om Be Quiet kylaren ändå medföljer så kan du ju köra med den i början och om du känner att du vill ha ännu lägre temperaturer eller om kylaren inte hänger med vid högre överklockning om du ger dig in på det så kan du beställa något större. Allt beror ju på vad ditt ändamål är.

Permalänk
Medlem

Kylpasta ingår med varenda CPU kylare jag har stött på, så där sparar du 69kr. Sedan känns moderkortet rätt dyrt såvida den inte har funktionalitet du specifikt behöver. RAM minnena är rätt dyra dem också. Nätaggregatet är riktigt bra.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av TheYardbird:

Be Quiet Pure Rock funkar fint så länge du inte ska överklocka processorn några större mängder. En NH-D15 eller Dark Rock Pro 3 kommer du att kunna överklocka rätt rejält med. Med en Pure Rock duger säkerligen till att överklocka en viss del. Om Be Quiet kylaren ändå medföljer så kan du ju köra med den i början och om du känner att du vill ha ännu lägre temperaturer eller om kylaren inte hänger med vid högre överklockning om du ger dig in på det så kan du beställa något större. Allt beror ju på vad ditt ändamål är.

Tack, tror jag passar på att införskaffa mig en NH-D15 istället isåfall, då jag tänkt överklocka lite tyngre.

Skrivet av philipborg:

Kylpasta ingår med varenda CPU kylare jag har stött på, så där sparar du 69kr. Sedan känns moderkortet rätt dyrt såvida den inte har funktionalitet du specifikt behöver. RAM minnena är rätt dyra dem också. Nätaggregatet är riktigt bra.

Jag har inte hittat några liknande RAM minnen för särskilt mycket bättre pris, men jag kanske är dålig på leta?

Ang. Moderkortet är ju SLI lite attraktivt, ifall jag bestämmer mig för att uppgradera i framtiden. Men för tillfället planerar jag ändå på att köra med en RX 480, så jag kanske överspenderar?

Permalänk
Permalänk

Utgår ifrån att "PRO GAMING" stämpeln och det högre priset egentligen inte betyder särskilt mycket annat än att det har ett bättre ljudkort, SLI och fler anslutningar alltså?

Har också läst att Z170-A:an skulle vara svår att montera, men det kanske inte är sant.