Permalänk

Omdirigering av strömmar

Hej jag läser java nu själv men förstår inte omdirigering av strömmar
I boken står att man måste ändra bara startkommando för att omdirigera.
I uppgiften står att jag måste dirigera utskriften så att den hamnar i en fil med namnet fakultet.txt

public class ÖvningKap9_7 { public static void main (String[] arg) { String s = JOptionPane.showInputDialog("n1?"); int n1 = Integer.parseInt(s); s = JOptionPane.showInputDialog("n2?"); int n2 = Integer.parseInt(s); // Skriv rubriker System.out.println("n\tn!"); System.out.println(); // Skriv tabellraderna for (int i=n1; i<=n2; i++) System.out.println(i + "\t" + nfak(i)); } public static double nfak(int n) { double r=1; for (int i=2; i <=n; i++) r = r*i; return r; } }

Det är min kod som måste man dirigera om.

Jag förstår att jag måste skriva java ÖvningKap9_7>fakultet.txt för att dirigera, men jag inte har fullständigt förstått vart måste man skriva java ÖvningKap9_7>fakultet.txt.
Programmet alltid visar error..

Permalänk
Hedersmedlem

Ditt program jobbar ju i ett konsolfönster. Du startar Kommandotolken i Windows för att skriva in kommandot för att starta programmet och resultatet kommer ju rätt i fönstret.

När man jobbar i ett konsolfönster kan man ta all output från ett program och dirigera det till en fil istället genom att skriva >filnamn.txt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Ditt program jobbar ju i ett konsolfönster. Du startar Kommandotolken i Windows för att skriva in kommandot för att starta programmet och resultatet kommer ju rätt i fönstret.

När man jobbar i ett konsolfönster kan man ta all output från ett program och dirigera det till en fil istället genom att skriva >filnamn.txt.

Tack för ditt respons, men cmd visar mig ytterligare problem
Jag har provat både C drive och D drive men cmd visar att
"Kan inte hitta eller kan inte ladda huvudklassen övningKap9_7
Jag tänkte kanske cmd kan inte läsa "Ö" därför ändrade klassens namn till OvningKap9_7 men cmd fortfarande inte hittar filen vad har jag glömt ?