Krypteringssystemet Bitlocker vs spelprestanda?

Permalänk

Krypteringssystemet Bitlocker vs spelprestanda?

Hallå alla.

Har någon en uppfattning om hur Microsofts krypteringssystem Bitlocker i allmänhet påverkar spelprestanda på modern hårdvara? (= sjätte generationens Intel i7 6700K, hyggligt snabba grafikkort i Nvidias 900/1000-serier, snabbt DDR4-minne) Sökning genom Google ger tyvärr inga riktigt uttömande svar alls - formuleringen "bitlocker gaming performance" ger förvånansvärt nog endast flera år gamla sökträffar som inte riktigt känns tillämpbara i dagens SSD-kultur; några aktuella benchmarks har jag inte alls lyckats hitta. Hur hårt belastar förresten Bitlocker processorn?

Alla eventuella erfarenhetsberättelser tas tacksamt mot!

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av First Ninja:

Hallå alla.

Har någon en uppfattning om hur Microsofts krypteringssystem Bitlocker i allmänhet påverkar spelprestanda på modern hårdvara? (= sjätte generationens Intel i7 6700K, hyggligt snabba grafikkort i Nvidias 900/1000-serier, snabbt DDR4-minne) Sökning genom Google ger tyvärr inga riktigt uttömande svar alls - formuleringen "bitlocker gaming performance" ger förvånansvärt nog endast flera år gamla sökträffar som inte riktigt känns tillämpbara i dagens SSD-kultur; några aktuella benchmarks har jag inte alls lyckats hitta. Hur hårt belastar förresten Bitlocker processorn?

Alla eventuella erfarenhetsberättelser tas tacksamt mot!

Vi använder det hemma jag och sambon på alla våra system, från HTPC till arbetsstationer till telefoner, och vi märker inte att det skulle vara någon skillnad. Det sitter 980ti kort i arbetsstationerna och vi får de poäng vi ska ha i 3dmark och vi får de fps och lägsta fps som testsidor också får. Upplösningen är 1600p.