Gratisprogram för att hantera rar (finns det?)

Permalänk
Avstängd

Gratisprogram för att hantera rar (finns det?)

Jag laddade ner Winrar för att det stod på deras hemsida att det är gratis men det var bara gratis i typ 7 dagar. Finns det något alternativ som faktiskt är gratis på riktigt?

Permalänk
Medlem

Winrar, funkar prima det

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

winrar är ju gratis. det kommer bara upp hela tiden när du packa upp att dem erbjuda dig att köpa det.

ett alternativ är http://www.7-zip.org/

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig behövt köpa WinRAR oavsett hur länge jag har använt det. Så fortsätt du med att använda det utmärkt program som är lätt att använda! När du öppnar programmet och inte 'unzippar med högerklick' så kommer det enbart upp en ruta om att de vill att du köper programmet, men fungerar fullt ut ändå.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

jag använder 7zip och det funkar jättebra!

Permalänk
Avstängd

@Snövit: För mig står det att "du måste köpa programmet nu eller avinstallera det" jag tolkar det som att jag begår ett brott om jag inte avinstallerar eller betalar.
Ska testa 7-zip och IZarc tack för era svar.

Permalänk
Medlem

7zip ftw

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jopp<3:

@Snövit: För mig står det att "du måste köpa programmet nu eller avinstallera det" jag tolkar det som att jag begår ett brott om jag inte avinstallerar eller betalar.
Ska testa 7-zip och IZarc tack för era svar.

Det är ingen fara att köra på med winrar ändå.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Alltid kört med 7-zip för det fungerar minst lika bra som winrar

Permalänk

7-Zip helt klart.

Permalänk
Medlem

Extractnow, 7-zip. Fortmatet .7z komprimerar bätre än .rar också.

Permalänk
Medlem

7Zip är bättre imo

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Avstängd

Jag föredrar också 7zip över WinRAR normalt men jag har stött på situationer där 7zip inte fungerar, alltså där programmet säger att filen är korrupt när den inte är det, och som funkar i WinRAR. Sist var det en XML som uppackad var drygt 60GB, packad i zip64-format med filändelsen .zip.

Permalänk
Medlem

@Jopp<3: Kört med Winrar sedan -94/-95 och har aldrig blivit krävd på betalning. Kommer alltid upp en ruta om att köpa (för fler funktioner och att slippa rutan antar jag) men det är ju bara klicka bort, helt valfritt.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]