Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ersätta diverse kanalpaket med onlinetjänster

Permalänk
Medlem

Ersätta diverse kanalpaket med onlinetjänster

Tjena!

Är ute lite efter att ersätta mitt tv abonnemang med onlinetjänster istället.
Har idag telias stora kanalpaket, och vid sidan av har jag min NAS med filmer/serier och även Netflix.

Tänkte fortsätta med NAS'en, Netflix och lägga till Magine. Enklast att ha koll på onlinetjänsterna är väl att kika på de via PlayPilot. De enda ja kommer sakna är nog TV3 och TV6. Men TV6 borde ja fortfarande kunna se via antennkabel, kan väl skaffa ett tv kort till datorn?

Är det någon som har tips eller ideer kring detta? Vill verkligen lägga ner Telias abonnemang, bara deras kanaler går ju loss på 339:- i månaden.

Visa signatur

GAMING W11 R5 5600G 6x3.9GHz RTX 3060 16Gb@3600MHz NVMe 500Gb
LAGRING unRaid 29Tb Storage, 1Tbx2 Cache, 32GB@2133MHz, R7 1800x 8x3.6GHz
Misc Proxmox 2x250Gb Raidz-1 GTX 1070 16GB@2133MHz R7 1800x 8x3.6GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

De enda ja kommer sakna är nog TV3 och TV6. Men TV6 borde ja fortfarande kunna se via antennkabel, kan väl skaffa ett tv kort till datorn?

Båda finns online TV3 Play TV6 Play.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@stayhard: men du kan använda dom kanalerna på dator suftplatta mobil på upp till 4st enehter samtidigt? dela med några kompisar? bättre än så blir det inte sen lägger ni till netflix 4st enheter+4k 119kr/mån

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Det är ju såklart upp till var och en, hur mycket man kollar på TV/Film och VAD man kollar på men... Vi har helt ersatt betal-TV med Netflix och HBO Nordic. Sen har vi fortfarande kanal 1,2,4 och 6 gratis men vi kollar aldrig på dem längre iaf. Visst man går miste om några få serier. Men vi kollar aldrig på dokusåpor i min familj, vilket är det mesta av det man missar. Dessutom väger fördelar över utav bara helvete: ingen reklam, kollar på vad vi vill - när vi vill, MYCKET bättre bild, tillgång till hela utbudet även på Telefon/surfplatta när man är ute och reser (så länge man är har internetåtkomst). Gammel-TV är så sjukt förlegat i jämförelse.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GzXboom:

@stayhard: men du kan använda dom kanalerna på dator suftplatta mobil på upp till 4st enehter samtidigt? dela med några kompisar? bättre än så blir det inte sen lägger ni till netflix 4st enheter+4k 119kr/mån

Förstår jag dig rätt nu?
Om jag har Telias paket via IP hemma i lägenheten så kan jag även se på dessa kanalerna samtidigt i min fjällstuga där jag har en Nvidia Shield 4k och en NUC men inte fiber via telia.
Samma för Netflix?

Permalänk
Medlem

I stort sett alla svenska playkanaler (runt dussinet) kan du se med addonet Retrospect (http://www.rieter.net/content/xot/downloads/) via Kodi.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GzXboom:

@stayhard: men du kan använda dom kanalerna på dator suftplatta mobil på upp till 4st enehter samtidigt? dela med några kompisar? bättre än så blir det inte sen lägger ni till netflix 4st enheter+4k 119kr/mån

På play+ som du pratar om så kan man registrera det på upp till 4 enheter men du kan bara vara aktiv på en åt gången så där sprack den iden, annars va de inte dumt

Visa signatur

GAMING W11 R5 5600G 6x3.9GHz RTX 3060 16Gb@3600MHz NVMe 500Gb
LAGRING unRaid 29Tb Storage, 1Tbx2 Cache, 32GB@2133MHz, R7 1800x 8x3.6GHz
Misc Proxmox 2x250Gb Raidz-1 GTX 1070 16GB@2133MHz R7 1800x 8x3.6GHz

Permalänk
Medlem

Det lutar åt att säga upp telia, nu är frågan vad ja ska ha istället. Just nu kör ja datorn med play kanalerna via webläsare, netflix och testar gratisperioden med Magine. HBO är lockande

Visa signatur

GAMING W11 R5 5600G 6x3.9GHz RTX 3060 16Gb@3600MHz NVMe 500Gb
LAGRING unRaid 29Tb Storage, 1Tbx2 Cache, 32GB@2133MHz, R7 1800x 8x3.6GHz
Misc Proxmox 2x250Gb Raidz-1 GTX 1070 16GB@2133MHz R7 1800x 8x3.6GHz

Permalänk
Medlem

@stayhard: hej igen jo såhär fungerar det för oss ifall min mamma kollar på tv via tv boxen pappa kollar på det han vill på PC med tv kopplad till sig och vi här hemma i våran familj kollar via mobilen+cromecast och alla kan kolla på vilken kanal dom vill samtidigt dom har stora utbudet +HBO på play+ och alla kanaler du kan se på tvboxen kan du inte kolla på via mobilen men det är inte många som inte fungerar jag är nöjd hittils och vi kollar varje dag har inte varit något som strular men om vi tar HBO via play+ appen så tycker jag det suger den vissar ingen Genre så lite jobbigt att leta efter det jag vill kolla på

läste det du skrev om fjälen vi har ju båda fiber via telia så kan ej svara på det, men via mobilen så fungera det och då kör jag tre