Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Svart skärm efter driver-uppdatering med Geforce Experience

Permalänk
Medlem

Svart skärm efter driver-uppdatering med Geforce Experience

Hej.

Geforce Experience uppmanade mig nyss att installera de nyaste drivrutinerna till mitt grafikkort. Det brukar jag göra när det kommer officiella uppdateringar, dvs ej beta. Men under processen har min skärm blivit helt svart. Det har nu gått kanske 10-15 minuter med helt svart skärm.

Törs jag prova att starta om datorn eller riskerar jag att bricka någonting, typ mitt grafikkort? Och om det inte fungerar, utan skärmen fortfarande är svart efter en omstart, vad kan jag då göra?

Grafikkortet är Asus GTX 980 Ti Strix DC3. Skärmen, om det spelar någon roll, är Dell Ultrasharp U3415w. Jag vet ej precis vilken driver-version det var jag uppdaterade till men jag kan inte tro annat än att det var den senaste, som verkar vara 372.54 enligt Nvidias hemsida. Jag valde att installera med Custom Settings eller vad det heter och klickade i att det skulle vara en komplett nyinstallation av drivern och jag klickade bort installation av 3D Vision eller vad det heter, har aldrig använt det och aldrig installerat det förut heller.

All hjälp uppskattas stort. Skriver detta på min laptop. Är lite skräckslagen för tanken att något pajat pga detta!

Tack / euro

Permalänk
Medlem

Starta datorn i felsäkert läge och ladda ner den senaste säkra drivrutinen. Vänta med att uppdatera tills andra rapporterar att den är stabil, verkar vara många som har problem med den. https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/4xxvsf/driver_37254_...

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Brukar få sådär ibland när jag uppdaterar, kör en omstart bara så brukar det lösa sig för mig iaf.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Satt och laddade hem just denna drivrutinen. De kommer ett 1080 i dagarna och tänkte vara förberedd. Men efter att läst alla problem folk har med denna drivrutin. Så hoppar jag hellre denna. Jag tar den tidigare stabila.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Då provar jag att starta om datorn.

Permalänk
Medlem

Jag har nu installerat om hela skiten istället.

En fråga har dykt upp.

Vilken driver bör jag använda? Hur vet man vilken som är den senaste allmänt accepterade drivrutin till GeForce som är stabil?

Tack, mvh / euro

Permalänk
Medlem

Vart hittar man äldre drivrutiner av Nvidia?

Nvm hittade. Får ladda hem en drivare för Windows 10 utan anniversery och hoppas att den funkar. 368.81.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2