Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur bli av med volymvarning i Android?

Permalänk
Medlem

Hur bli av med volymvarning i Android?

Hej,

Börjar irritera mig något sjukt på denna "feature" som verkar vara enforced för oss som har telefoner i europa. Jag pratar självklart om volym varningen som har en tendens att dyka upp i de värsta situationerna, exempelvis när man sitter på cyckeln.

Det som händer är att man höjer volymen, telefonen varnar om att det kan vara skadligt att lyssna med för hög volym, man klickar okej och nu kan du höja till en okej nivå.... Sedan ett par dagar efteråt sitter man troligtvis på en cykel eller något liknande och så plötsligt sjunker volymen så man knappt hör något, det går inte höja via headset... man tar upp telefonen ur fickan och där är varningen igen... man klickar okej och nu går det att höja igen..

Hur fan kommer jag runt detta, otroligt irriterande.

Permalänk
Medlem

Finns massor av roms som har detta borttaget. Vad har du för telefon? Går att få bort med Xposed också om du inte vill byta rom. Men man måste ha root.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Finns massor av roms som har detta borttaget. Vad har du för telefon? Går att få bort med Xposed också om du inte vill byta rom. Men man måste ha root.

Precis, men håller med om att det är redigt störigt. Liksom att maxvolym ibland begränsas i en konf-fil. Gamla N5 var hopplös innan man hittade den informationen. Root medför andra problem tyvärr...OTA fungerar t.ex inte pga fel checksum. Lr detta har kanske ändrats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brolle:

Precis, men håller med om att det är redigt störigt. Liksom att maxvolym ibland begränsas i en konf-fil. Gamla N5 var hopplös innan man hittade den informationen. Root medför andra problem tyvärr...OTA fungerar t.ex inte pga fel checksum. Lr detta har kanske ändrats?

Då får man prioritera vad som är viktigast. Bli av med varningen eller få OTA uppdateringar. Det har inte ändrats vad jag vet. Men det är så jäkla lätt att uppdatera själv så ser inte det som ett problem.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Finns massor av roms som har detta borttaget. Vad har du för telefon? Går att få bort med Xposed också om du inte vill byta rom. Men man måste ha root.

Precis införskaffat mig en Z5 compact, vill helst inte trixa för mycket med den då batteritiden är fantastisk, det finns inget sett utan att roota?

Permalänk
Medlem

Är ganska säker på att det inte går utan root. Dock så skall det endast visas en gång per uppstart. Så om du inte startar om telefonen så borde du inte få varningen igen.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

"Hög volym"-varningen är väldigt bra att ha, framförallt när man tex cyklar och råkar komma åt volymknappen om man har tighta byxor. Inte kul när det plötsligt blir maxvolym i örat utan att man hinner reagera. Den rom jag kör nu verkar sakna denna funktion.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kortade ner trådens rubrik lite, då så långa rubriker gör forumet mer svårläsligt. En bra rubrik är kort, koncis och beskriver vad tråden handlar om eller vad du behöver hjälp med!

Permalänk
Medlem

@brolle: Tror det är EU som tvingarna mobiltillverkarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Är ganska säker på att det inte går utan root. Dock så skall det endast visas en gång per uppstart. Så om du inte startar om telefonen så borde du inte få varningen igen.

Om det ändå vore så på Xperia Z5 kommer det random för mig iaf, startar "aldrig" om. Verkar som att byter man mellan bluetooth/analog ut så triggas det om? Det känns så iaf