Permalänk
Medlem

@anon145934 Blir en smula skraj över din arrogans, känns som att du kan ha förstört både det ena å andra med tanke på att du inte har en susning vad du pysslar med.
Gör dig själv en tjänst och kolla en guide på youtube eller kolla snabbt igenom en skriftlig en med tydliga bilder.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mac83:

Har du en väldigt strömsnål version så är det möjligt att du inte behöver någon extra strömkabel till grafikkortet ja.

Aja nu sitter allt rätt men den startar och dör..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Du är tydligen inte en av dem. Om jag frågar och får hjälp så antar jag att forumet gjort sitt. Jag frågar hellre än att läsa manualer då det är lättare.
Skickades från m.sweclockers.com

Fast man läser först, utför och frågar sedan vid komplikationer. Inte höftar och sedan frågar varför det inte funkar.

Skrivet av anon145934:

Aja nu sitter allt rätt men den startar och dör..
Skickades från m.sweclockers.com

Satte du distanser bakom moderkortet innan du skruvade fast det i chassiet?
Sitter processorfläkten ordentligt fast med kylpasta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trebsor:

Fast man läser först, utför och frågar sedan vid komplikationer. Inte höftar och sedan frågar varför det inte funkar.

Satte du distanser bakom moderkortet innan du skruvade fast det i chassiet?
Sitter processorfläkten ordentligt fast med kylpasta?

Yes och yes!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Tack för all hjälp, funkar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns som risken är väldigt stor att någon av dom små kontakterna mellan chassi och moderkort kan vara satta på fel sätt.

edit. nvm om det funkar.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Hade jag varit moderator på ett forum så hade jag låst en tråd som denna. Detta är ju grejer som man kan lätt få reda på i forumet och på det stora internettet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Du är tydligen inte en av dem. Om jag frågar och får hjälp så antar jag att forumet gjort sitt. Jag frågar hellre än att läsa manualer då det är lättare.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gav dig visserligen ett råd du inte bad om, men däremot är det ett råd du definitivt behöver.