Var kan man köpa frontpanel till chassi?

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa frontpanel till chassi?

Hej! Undrar om man kan köpa en hel frontpanel någonstans på internet? Vet inte om det beror på vilket chassi man har men har inte hittat en enda sida ännu.

Visa signatur

Graffekort: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC
CPU: Intel Core i7-13700KF
RAM: Kingston FURY Beast DDR5 RGB 5600MHz 32GB
Moderkort: ASUS ROG STRIX B660-F GAMING WIFI
Nätagg: Corsair RMe 850e 850W PSU

Permalänk
Skrivet av ConnyxD:

Hej! Undrar om man kan köpa en hel frontpanel någonstans på internet? Vet inte om det beror på vilket chassi man har men har inte hittat en enda sida ännu.

om du mailar tillverkaren så borde du ju få ett svar ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Det finns inget standardformat på frontpaneler om det är det du undrar. Chassin har oftast en frontpanel unik för just den modellen, och det är i regel bara tillverkaren av chassit som säljer dem (om ens de).

Permalänk
Medlem

www.fractal-design-shop.de har lösa delar till FD-chassin. Dock inte jättebra sortiment, men mailar man dom kan man ibland få tag på sånt som inte står listat på sidan.
www.caseking.de har lite också. Samma butik/sortiment som OCUK men brukar leverera snabbare till Sverige (enl. min ganska lilla erfarenhet).
Corsair kan man väl köpa lösa delar av också, har jag för mig, Har köpt lite lösa delar typ grommets från NZXT, men jag vet inte om dom säljer paneler styckvis.

Annars kan man nog kontakta OEM-tillverkaren om man behöver sånt, t.ex. Jonsbo gör ju chassin åt en massa märken.