Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gaming dator 16.5K inklusive skärm

Permalänk
Medlem

Gaming dator 16.5K inklusive skärm

jag ska bygga en dator, men vet inte vilket som är bäst för max $170 på amazon.
Jag har kollat in dessa:

https://www.amazon.com/EVGA-LGA-1151-3200mHz-Motherboard-140-...

https://www.amazon.com/GAMING-LGA1151-Intel-USB3-1-Motherboar...

Vilken är bäst?
Finns det några andra jag kan kolla in?

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@älg3n: Bor du i USA eller någon anledning du skall köpa från Amazon.com?

Är det till Sverige tillkommer Tull + Moms (räkna lite drygt 25-30% prispåslag utöver valutaväxlingen och växlingsavgift).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: Jag måste inte köpa från amazon, NetOnNet, Siba, Media Markt, Elgiganten och Komplett köper jag gärna ifrån.
Du får gärna göra en setup för ca 16k, jag vill HELST ha en skärm med 144hz, 1ms responstid och G-sync om det är ett nVidia-kort/Freesync om det är ett AMD kort. Om det är ett nVidia kort så vill jag helst ha pascalarkitekturen, AMD spelar ingen roll

Skylake processor
Med windows max ca 16,5k

Tack på förhand

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@älg3n:
Då tråden uppenbarligen hamnade tokigt har jag bytt rubrik och flyttat tråden.

Kika gärna på våra forumregler.

/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

gör inget, så länge jag kan få svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Medlem

Själva datorn utan OS borde inte ge några problem för 1080 144Hz. 13 124

Alternativ om du är strikt på en G-sync skärm. 16 700:-

Blir ju att skaffa en licens från annat håll då såklart, annars får du lägga till en tusenlapp. Var enklast att plocka via inet men är ju bara att du letar hos andra återförsäljare för liknande saker.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subiray:

Själva datorn utan OS borde inte ge några problem för 1080 144Hz. 13 124

Alternativ om du är strikt på en G-sync skärm. 16 700:-

Blir ju att skaffa en licens från annat håll då såklart, annars får du lägga till en tusenlapp. Var enklast att plocka via inet men är ju bara att du letar hos andra återförsäljare för liknande saker.

Jag klarar mig med 8gb RAM, och vill helst ha ett ASUS moderkort, men annars så listan bra ut! Men om du hade läst så hade du sett att Inet inte vad med på listan av dem butiker som jag vill köpa ifrån...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subiray:

Själva datorn utan OS borde inte ge några problem för 1080 144Hz. 13 124

Alternativ om du är strikt på en G-sync skärm. 16 700:-

Blir ju att skaffa en licens från annat håll då såklart, annars får du lägga till en tusenlapp. Var enklast att plocka via inet men är ju bara att du letar hos andra återförsäljare för liknande saker.

Utan burk? Eller missar jag något?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av älg3n:

Jag klarar mig med 8gb RAM, och vill helst ha ett ASUS moderkort, men annars så listan bra ut! Men om du hade läst så hade du sett att Inet inte vad med på listan av dem butiker som jag vill köpa ifrån...

Skickades från m.sweclockers.com

"Var enklast att plocka via inet men är ju bara att du letar hos andra återförsäljare för liknande saker."

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S