Handla prisvärd dator från Greattech?

Permalänk
Medlem

Handla prisvärd dator från Greattech?

Har tänkt att bygga en egen dator och har kollat runt lite efter inspiration. Har här på forumet fått hjälp av ett par vänliga skälar med detta. Men är inte denna datorn https://greattech.se/product.html/infinity-gt-3?category_id=3... väldigt prisvärd? Något jag missar?

§3.1
Permalänk
Permalänk
Medlem

Ingen egen erfarenhet av Greatech men sök på deras namn här på sweclockers så kommer du att hitta många trådar om dem.

Finns ju såklart ingen sida som är 100% fläckfri och alla kan göra tabbar, men vissa är också överrepresenterade med trådar som inte målar en så vacker bild.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem

av det man läst på detta forum om den butiken så skulle jag hålla mig långt borta.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Skulle absolut inte handla av dem, inte sett ngt gott om dem alls. Sedan datorn du länkar till såg inte så speciell ut, bättre att köpa komponenterna och bygga ihop, har inte helt koll på priserna idag men såg lite överprisad ut. Bygg själv samma delar för kanske 11k eller köp lite bättre än det i den datorn för typ samma pris.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Varför, varför, varför, varför, varför, varför, varför skulle man ens vilja handla där när man läst så mycket dålig om dom?

Samtidigt finns NetOnNet (Personlig favorit), inet, komplett, webhallen, cdon. Listan kan skrivas i säkert en timme och allra sist kommer Greattech.se

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Kan ju vara bra att faktiskt läsa trådarna, en av dom du länkar till verkar mest vara en trolltråd där någon beklagar sig utan att skiva något alls om vad som skulle vara problemet. Den andra tråden är klart mycket mer intressant och kan vara värd att läsa...och då läsa hela så man får en uppfattning vad det handlar om och vad som var problemet där. Tror inte att man kommer att hitta någon butik som inte har minst ett par negativa trådar här på sweclockers.

Det är bra att vara skeptisk mot butiker man inte känner till, men man bör vara lite skeptisk även mot de trådar som ställer butikerna i dålig dager och se till att läsa dom.

Permalänk
Medlem

Någonting man skall komma ihåg när man läser forumtrådarna om GT är att de (och andra av liknande slag) nästintill alltid urartar i bajskastning och alldeles för många swec-användare glatt sållar sig till den bajskastande pöbeln istället för att hålla sig sakliga. Vill man skaffa sig en korrekt uppfattning skall man snarare läsa ordväxlingen mellan den som startat tråden och företaget ifråga och andra inlägg tidigt i tråden, istället för de feltolkningar, förvanskningar och lögner trådarna brukar sluta i.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Inet har nära på samma specs, men en tusenlapp billigare och operativsystem på köpet.
https://www.inet.se/produkt/1517095/taurus-experienced-gtx-10...

Det finns vissa saker som jag personligen skulle välja annorlunda, men vill man inte bygga själv så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Inet har nära på samma specs, men en tusenlapp billigare och operativsystem på köpet.
https://www.inet.se/produkt/1517095/taurus-experienced-gtx-10...

Det finns vissa saker som jag personligen skulle välja annorlunda, men vill man inte bygga själv så...

Du kan plocka ihop sakerna och låta butiken montera den med OEM win10
den har dom flesta data butikerna

Alternativ prata med Inet om det går att ändra lite på paketet dom bruka kunna fixa det mesta

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Jag har en dator på inet som jag tänker köpa. Men ville bara höra era åsikter på just Greattech. Tack för alla svar!

Skickades från m.sweclockers.com