Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad är den billigaste minikameran för övervakning, med nattseende-funktion?

Permalänk
Medlem

Vad är den billigaste minikameran för övervakning, med nattseende-funktion?

Jag behöver placera en liten kamera som kan se i mörkret och filma min säng, för jag har två katter som varit snälla i sex år, men sedan en vecka tillbaka kissar en av dom i min säng medan jag sover i den, varje natt, och jag kan inte ta reda på vilken efter att det har hänt. Blir trött som fan på att behöva gå ned till tvättstugan varannan dag nu.

Vad är den billigaste placerbara minikameran som ser i mörkret och kan filma i tio timmar i sträck? Vi pratar typ en mygga, en liten kamera. Finns det nån på prisjakt?

Har någon erfarenhet av denna Samsung SmartCam? Har den eget batteri och kan köra själv i tio timmar?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnkell:

Jag behöver placera en liten kamera som kan se i mörkret och filma min säng, för jag har två katter som varit snälla i sex år, men sedan en vecka tillbaka kissar en av dom i min säng medan jag sover i den, varje natt, och jag kan inte ta reda på vilken efter att det har hänt. Blir trött som fan på att behöva gå ned till tvättstugan varannan dag nu.

Vad är den billigaste placerbara minikameran som ser i mörkret och kan filma i tio timmar i sträck? Vi pratar typ en mygga, en liten kamera. Finns det nån på prisjakt?

Har någon erfarenhet av denna Samsung SmartCam? Har den eget batteri och kan köra själv i tio timmar?

Kan du inte bara sätta en liten nyckelknippslysdiod med en viss färg på halsbandet och så kör du någon övervakningsapp på mobilen?
Antingen på ena eller en röd och en grön t.ex så slipper du investera mer än några kronor?

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

@Holck: Om du menar en gps-tracker så säger det nog ingenting eftersom båda kissarna normalt sover i min säng också, så att se att dom är där på den där "appen" säger mig ingenting. Eller hur menar du att den där övervakningsappen funkar?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnkell:

@Holck: Om du menar en gps-tracker så säger det nog ingenting eftersom båda kissarna normalt sover i min säng också, så att se att dom är där på den där "appen" säger mig ingenting. Eller hur menar du att den där övervakningsappen funkar?

Självklart pratar jag inte om gps.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zenaapps.mo...

Med två färger kan du se vilken som är var och materialet som spelas in blir endast när någon rör sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Bara en fråga, Varför måste den vara så liten ?
Låter mer som att du ska gömma den för någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Självklart pratar jag inte om gps.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zenaapps.mo...

Med två färger kan du se vilken som är var och materialet som spelas in blir endast när någon rör sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Smart! Det borde funka utmärkt till TS.

Jag själv tackar för AppTipset

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Arnkell:

Jag behöver placera en liten kamera som kan se i mörkret och filma min säng, för jag har två katter som varit snälla i sex år, men sedan en vecka tillbaka kissar en av dom i min säng medan jag sover i den, varje natt, och jag kan inte ta reda på vilken efter att det har hänt. Blir trött som fan på att behöva gå ned till tvättstugan varannan dag nu.

Vad är den billigaste placerbara minikameran som ser i mörkret och kan filma i tio timmar i sträck? Vi pratar typ en mygga, en liten kamera. Finns det nån på prisjakt?

Har någon erfarenhet av denna Samsung SmartCam? Har den eget batteri och kan köra själv i tio timmar?

Börja i andra änden, har du minst 2 kattlådor om du har 2 innekatter ?
Katter gillar ibland inte alls att det luktar av en annan katt om de inte är syskon och då kan de börja använda andra toaletter och speciellt om katten är okastrerad kan de markera revir men då brukar det inte vara större mängder urin.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Jag bor i etta så jag har inte plats för gå-in sandlåda annat än på toaletten, och där får det bara plats en. Dom har gått på samma toa i fem år i rad utan nämnbara problem, men visst är dom inte vänner direkt, dom sover aldrig sked utan med en el två meters mellanrum. Den äldre fräser åt den yngre om han kommer för nära. Jag vill mest bara få klart att det är den äldre som kissar, så kanske jag kan justera skötseln på nåt sätt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

@Holck: Tack för app-tipset, ska testa denna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G