Problem med Dator - TV koppling som funkat tidigare

Permalänk
Medlem

Problem med Dator - TV koppling som funkat tidigare

För det första är jag osäker på om jag är i rätt forum nu men tyckte detta passade bäst.

Jag har i ungefär 1 år nu haft möjligheten att streama det jag har på datorn till TVn mha windows media player som någon typ av media server (vad jag tror? var så länge sedan jag satte upp detta). TVn (Philips 55PUT64) kunde alltså browsa de mappar jag delade på datorn.

Sedan windows 10uppdateringen så fungerar detta inte längre och jag håller på att slita av mig håret för jag förstår inte varför det inte fungerar längre. I wmp har jag kollat så att TVn har rättigheter att streama/spela upp, när jag delar mappen så har alla access till read/write bara för att vara säker.

Jag kan högerklicka på enstaka filer och skicka till datorn, det fungerar utmärkt. TVn hittar datorn men den säger:
"Mediafilerna är inte inställda för delning.
På datorn anger du medieserverprogrammet som skall dela filerna med TVn".

Det är något jag har missat att göra som jag gjorde för ~1år sedan som jag inte kan komma på vad? Eller så breakade win10 win 10 anniversary något annat? Jag vill minnas att jag skapade en spellista i wmp förut för att få det att fungera men detta kan jag inte göra nu och borde inte behövas?