Hej på er alla. FTB Infinity Evolved 1.7 stängd

Permalänk
Medlem

Hej på er alla. FTB Infinity Evolved 1.7 stängd

hur ofta kommer du att spela på serven och vad vill du göra på serven?
Minecrft namn?
Ålder?

(Kom i håg att vara inne på våran TS kanal också där kan alla prata med varandra eller fixa en egen rum.)

Whitelist är på.

Regler:
Bygg ej pelare rakt upp i luften om inte ni bor där så då får ni göra det men annars NEJ.
Är snälla mot alla och inge spam i chatten.
Tjata inte om du få bli Admin på serven.
Om ni vill bli admin på serven så skriv en PM till mig så kollar jag upp det närmare på det.

Serven info:
2st: Intel Xeon E5-2643 V3 3,4 GHz 20MB: CPUer: 6 Core 3.7 Ghz.
512GB ram 2400 Mhz. Minecraft serven kör på 128GB max.
2st 1000 GB WD 7200RPM 32MB-c
1st SSD 250GB Windows Server.
100 x 100 Mbit.

stängd

§9
Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Vad kör du för operativ på servern ? Ja får inte min o "mounta" mer än 4Gb ram.. -.-

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk

Då har du fel java program antar att du behöver Java 64bit istället för Java 32bit.
Tyvärr inte intresserad kör med en annan polare 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Vad kör du för operativ på servern ? Ja får inte min o "mounta" mer än 4Gb ram.. -.-

Du måste ha JAVA 64 Bit

https://www.java.com/sv/download/manual.jsp
Windows Offline (64-bitars)

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Då har du fel java program antar att du behöver Java 64bit istället för Java 32bit.
Tyvärr inte intresserad kör med en annan polare 😀

Skrivet av VonCraft:

Du måste ha JAVA 64 Bit

https://www.java.com/sv/download/manual.jsp
Windows Offline (64-bitars)

Kan bli svårt o installera de på FreeNAS..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Hedersmedlem

Sorry OT. Men jävligt fet server för MC! Kör själv endast vanilla på privat server med gbit

Skrivet av Nevil:

Kan bli svårt o installera de på FreeNAS..

Körde 6GB på FreeBSD-kärran (Open JDK) och nu rullar vi 64GB dedikerat på Ubuntu server.. Oklart vad vi kör där, tillhandahöll bara kärra, fysisk installation och OS-installation. 64-bit såklart. 32-bit så blir det svårt med mer minne på ett bra sätt

Vad får du för fel? Vi startar bara klienten med -xms något som det står på hemsidan..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Sorry OT. Men jävligt fet server för MC! Kör själv endast vanilla på privat server med gbit

Körde 6GB på FreeBSD-kärran (Open JDK) och nu rullar vi 64GB dedikerat på Ubuntu server.. Oklart vad vi kör där, tillhandahöll bara kärra, fysisk installation och OS-installation. 64-bit såklart. 32-bit så blir det svårt med mer minne på ett bra sätt

Vad får du för fel? Vi startar bara klienten med -xms något som det står på hemsidan..

Jo, Fast hade ändå FreeNAS står o hostar filmer m.m, Så fanns de ju redan plugin för MCServer..
Får inga fel alls, Men i -xms 8192 ger mig inte mer än 4096Mb ändå.. Måste ändra nåt i Jailen för o ge mer åtkomst tror ja.. Vet dock inte riktigt hur ja ska åstdakomma de..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

jag spelar i perioder om jag kommer in nu kommer det nog bli en intensiv period på typ 2 veckor sen kanske jag får lust att spela cs eller något och då kanske det inte blir en så intensiv period.
jag heter GeGeeN98 på mc och jag är 18 år Mvh//Linus Larsson

Permalänk
Medlem

Minecraftnamn: akZe
Ålder:15
Jag kommer spela ungefär 1-5 timmar per dag. Det jag vill göra på servern är att bygga. minea och ha kul och använda lite mer grejor än vad man får göra på vanliga minecraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fl0us:

Minecraftnamn: akZe
Ålder:15
Jag kommer spela ungefär 1-5 timmar per dag. Det jag vill göra på servern är att bygga. minea och ha kul och använda lite mer grejor än vad man får göra på vanliga minecraft.

Välkommen in.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Hej! Joinar gärna servern för att spela med mods

Kommer vara inne ca 1-3 timmar om dagen
minecraft namn: gevsan
Jag är 24år

Visa signatur

SERVER: Case: SC-4324S | Mobo: Asrock Z690 Pro RS | Cpu: i7 12700K | Ram: 3200mhz 128GB | Gpu: GTX 1660 Super | Psu: ASUS Strix 850W | Controller card: LSI 9300-8i & LSI 9300-16i | Cache: 5TB | Storage: 40TB

GAMING: Case: SilverStone RM44 | Mobo: ASRock B760M | Cpu: i5 13600KF | Ram: DDR5 6000mhz 32GB | Gpu: RTX 3080 | Psu: EVGA Supernova 1300W | Nvme: 1x Samsung 980 pro 1TB Monitor: Asus PG42UQ

Permalänk
Medlem

Hur länge brukar du ha kvar packen innan du byter?

Hej har länge gott i tankarna att vilja spela moddat med andra för det blir liiiite långtråkigt att spela själv.
Har en son som spelar på 10år men där är det bara PvP i all sin meningslöshet som gäller på XPlay m.m så ingen sällskap därifrån direkt.
Har spelat sen första CrackPack kom ut och efter det blev det DireWolf20 1.6.4 , Monster samt lite Horizons .
Kört vanilla på Xbox360 och bara byggt med barnen (Son 10,Dotter 7) sen dess ända tills Nya CrackPack dök upp igen, då var det kört för älskade förra CrackPack sjukt mycket med GregTech maskinerna i kärt minne.
Första av intresse jag hittade var just din CrackPack tråd som ledde mig hit.
Simpla, självklara regler men vet inte mycket om just HermitPack bara.
Har alltid varit rädd för att inte vara expert på något och det har gjort att det blivit mest singelplayer genom åren.
Så om du har plats för en lite skygg Pappa på 39år med 2 barn och fru (nej inte hela fam som ska spela bara jag
som är gammal WoW (vanilla-LitchKing eran) 20man Raid Tank, SC 1.6-Source spelare med 1k+timmar spelade
så skulle jag vilja prova din server.
Är det kul så spelar jag på tok för mycket ca 3 till 8 tim per dag fast inte super focus hela tiden då direkt lol.
Och kan ju självklart inte sitta och prata i skype på nätterna men dag och kväll NP.
Delar gärna med mig av det jag har och hatar folk som sabbar eller tar sig rättigheter utan att fråga.
Aja en jävel på att pladdra (no shit, Einstein!) dessutom.
Minecraft Namn är i.a.f : Siltan76 MVH /St...... Si.....berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av gevsan:

Hej! Joinar gärna servern för att spela med mods

Kommer vara inne ca 1-3 timmar om dagen
minecraft namn: gevsan
Jag är 24år

Skrivet av Siltan:

Hej har länge gott i tankarna att vilja spela moddat med andra för det blir liiiite långtråkigt att spela själv.
Har en son som spelar på 10år men där är det bara PvP i all sin meningslöshet som gäller på XPlay m.m så ingen sällskap därifrån direkt.
Har spelat sen första CrackPack kom ut och efter det blev det DireWolf20 1.6.4 , Monster samt lite Horizons .
Kört vanilla på Xbox360 och bara byggt med barnen (Son 10,Dotter 7) sen dess ända tills Nya CrackPack dök upp igen, då var det kört för älskade förra CrackPack sjukt mycket med GregTech maskinerna i kärt minne.
Första av intresse jag hittade var just din CrackPack tråd som ledde mig hit.
Simpla, självklara regler men vet inte mycket om just HermitPack bara.
Har alltid varit rädd för att inte vara expert på något och det har gjort att det blivit mest singelplayer genom åren.
Så om du har plats för en lite skygg Pappa på 39år med 2 barn och fru (nej inte hela fam som ska spela bara jag
som är gammal WoW (vanilla-LitchKing eran) 20man Raid Tank, SC 1.6-Source spelare med 1k+timmar spelade
så skulle jag vilja prova din server.
Är det kul så spelar jag på tok för mycket ca 3 till 8 tim per dag fast inte super focus hela tiden då direkt lol.
Och kan ju självklart inte sitta och prata i skype på nätterna men dag och kväll NP.
Delar gärna med mig av det jag har och hatar folk som sabbar eller tar sig rättigheter utan att fråga.
Aja en jävel på att pladdra (no shit, Einstein!) dessutom.
Minecraft Namn är i.a.f : Siltan76 MVH /St...... Si.....berg

Välkommen in på serven.
vi har just nu lite problem med modet v1.0.1 vi väntar tills v1.1.0 kommer ut vet ej när den kommer v1.1.0 (fixar lite buggar)

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Till: vi har nu bytt moddpak FTB Infinity Evolved 1.7 (v2.6.0) MC server

Från: FTB Present Hermitpack 1.10.2 MC server
Haft stora problem med serven krånglar hela tiden.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Minecraft servern

@VonCraft:

Hej jag heter Kaozs men på Minecraft så heter jag "Nesim10", jag kommer vara inne varje dag om jag kan, jag skulle vilja hjälpa er med att göra servern "jävligt" bra (ursäkta språket).

Jag är 20 år och har spelat Minecraft (moddat) rätts så länge.

Jag skulle villa vara med för att jag har inget att göra om dagarna och för att jag vill bygga skit mycket (ursäkta språket) och fixa servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAOZS:

@VonCraft:

Hej jag heter Kaozs men på Minecraft så heter jag "Nesim10", jag kommer vara inne varje dag om jag kan, jag skulle vilja hjälpa er med att göra servern "jävligt" bra (ursäkta språket).

Jag är 20 år och har spelat Minecraft (moddat) rätts så länge.

Jag skulle villa vara med för att jag har inget att göra om dagarna och för att jag vill bygga skit mycket (ursäkta språket) och fixa servern.

Välkommen in.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk

Har kikat en del på din stream och skulle gärna vilja delta i eran community.

Jag har tid att spela ca 1-5h om dagen, 3-4gånger i veckan. Vissa dagar mer beroende på hur arbetsförhållandena ser ut.
Mitt minecraft namn är Kandelabern
Och jag är 26år man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salonen2012:

Har kikat en del på din stream och skulle gärna vilja delta i eran community.

Jag har tid att spela ca 1-5h om dagen, 3-4gånger i veckan. Vissa dagar mer beroende på hur arbetsförhållandena ser ut.
Mitt minecraft namn är Kandelabern
Och jag är 26år man.

Välkommen in

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk

@VonCraft:

Hej mitt namn är Jesper, är en kille på 18 snart 19år. Har letat ett tag efter någon form av moddad minecraft server och hittade denna tråd av en ren slump. Kommer försöka vara inne varje dag. Just nu är man arbetslös så man har ju rätt så mycket överbliven tid. Men det ser ut och bli ändringar på det så kommer vara väldigt aktiv i början men kan bli mindre aktiv med tiden pga jobb.

Mitt minecraft namn är warmerspy.
Kommer väl spela 1-5 timmar om dagen.
Det jag vill göra är att lära mig massa nya typer av modds som jag inte kan samt bygga, bygga och bygga lite mer. Älskar att bygga!

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

@VonCraft:

Hej mitt namn är Jesper, är en kille på 18 snart 19år. Har letat ett tag efter någon form av moddad minecraft server och hittade denna tråd av en ren slump. Kommer försöka vara inne varje dag. Just nu är man arbetslös så man har ju rätt så mycket överbliven tid. Men det ser ut och bli ändringar på det så kommer vara väldigt aktiv i början men kan bli mindre aktiv med tiden pga jobb.

Mitt minecraft namn är warmerspy.
Kommer väl spela 1-5 timmar om dagen.
Det jag vill göra är att lära mig massa nya typer av modds som jag inte kan samt bygga, bygga och bygga lite mer. Älskar att bygga!

Välkommen in

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Ansökan om minecraft servern

@VonCraft: Hej jag hade vilja joina eran minecraft server. Jag är 16 fyller 17 snart. Jag vill spela på en svensk minecraft server (MODDAD) men jag har inte hittat någon svensk server så då tänkte jag att jag kanske har möjlighet att joina denna fina server, kommer spela ungefär 1-2 timmar på server. Vill lära mig att spela moddat mc har inte spelat det så mycket så ja. Mitt minecraft namn är YesBejb. Ha de gött

Permalänk
Medlem
Skrivet av YesBejb:

@VonCraft: Hej jag hade vilja joina eran minecraft server. Jag är 16 fyller 17 snart. Jag vill spela på en svensk minecraft server (MODDAD) men jag har inte hittat någon svensk server så då tänkte jag att jag kanske har möjlighet att joina denna fina server, kommer spela ungefär 1-2 timmar på server. Vill lära mig att spela moddat mc har inte spelat det så mycket så ja. Mitt minecraft namn är YesBejb. Ha de gött

Välkommen in.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

@VonCraft:

Ansökan.

Ålder: 18
Ingame nick: dAtKalas
kommer spela tills jag tröttnar helt enkelt och vill prova nått mod då jag aldrig spelat med mod.
Mvh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knasbejb:

@VonCraft:

Ansökan.

Ålder: 18
Ingame nick: dAtKalas
kommer spela tills jag tröttnar helt enkelt och vill prova nått mod då jag aldrig spelat med mod.
Mvh.

om du ska spela några dagar så kan du ej komma in bättre att a in folk som vill spela länge.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

@VonCraft: skrev inte det heller, skrev att jag kommer spela tills jag tröttnar + att min polare är inne på din server. hallå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knasbejb:

@VonCraft: skrev inte det heller, skrev att jag kommer spela tills jag tröttnar + att min polare är inne på din server. hallå?

ok. Du är välkommen in.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

hur ofta kommer du att spela på serven och vad vill du göra på serven?
Hur mycket jag kommer spela beror till stor del på mina studier och lite andra saker irl så det kan variera rätt kraftigt från vecka till vecka. Till en början tänker jag mig åtminstone 1-3 timmar/dag.
Det jag vill göra är att ha lite roligt med minecraft igen och se hur alla moddar har utvecklats. Hade förr egna servrar för kompisgänget men eftersom dem inte spelar längre skulle det vara roligt att vara med på någon annans multiplayer server.

Minecrft namn? Hisklig

Ålder? 25

Edit för en extra fråga: Låter ni spelarna veta om seeden?
En till edit för en fråga: Har ni något rekommenderat texturepack på servern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeris:

hur ofta kommer du att spela på serven och vad vill du göra på serven?
Hur mycket jag kommer spela beror till stor del på mina studier och lite andra saker irl så det kan variera rätt kraftigt från vecka till vecka. Till en början tänker jag mig åtminstone 1-3 timmar/dag.
Det jag vill göra är att ha lite roligt med minecraft igen och se hur alla moddar har utvecklats. Hade förr egna servrar för kompisgänget men eftersom dem inte spelar längre skulle det vara roligt att vara med på någon annans multiplayer server.

Minecrft namn? Hisklig

Ålder? 25

Edit för en extra fråga: Låter ni spelarna veta om seeden? vad är seeden?
En till edit för en fråga: Har ni något rekommenderat texturepack på servern? vet ej.

Hej.

Du är så välkommen in på serven

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Ansökan

Namn: Pontus

Ålder: 15 år

Ingame namn: ZtigZoN

Jag kommer spela 3-7 timmar varje dag.

Mvh ZtigZoN

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZtigzoN:

Ansökan

Namn: Pontus

Ålder: 15 år

Ingame namn: ZtigZoN

Jag kommer spela 3-7 timmar varje dag.

Mvh ZtigZoN

Välkommen in.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.