Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med Windows 10

Permalänk

Problem med Windows 10

Hej!

Hoppas att det finns någon där ute som kan hjälpa mig.

Jag har haft windows 10 i snart ett år och har inte haft några större problem med det mer än att det har varit lite segt vid upsstart. Sen uppdaterade jag till anniversary update och problemen började visa sig.

Det första var att hårddisken snurrade i 100% hela tiden. Slog av massa services och stängde av saker jag läste att man kunde stänga av. Det hjälpte inte.

Jag installerade om hela hårddisken och började om från början. Laddade bara hem drivrutiner och WoW så jag hade full koll på vad jag hade på datorn. Fortfarande 100% på hårddisken och enormt seg i övrigt. Jag installerade då updates till w10 och ett annat problem dök upp. När jag startar om datorn så hoppar deb in i windows och sen startar den om och om tills den kommer upp en ruta om att windows inte kunde läsa in korrekt. Väljer jag att starta om datorn därifrån så kommer jag in utan problem. Jag tänkte att det kunde vara min mekaniska hårddisk som fått nog, dock bara ett år gammal. Jag köpte en ny SSHD ocg började om igen.

Boot tiden har blivit bättre men den gåe fortfarande i 100% ofta, inte jämt dock. Efter anniversary update så strular den att komma igång och den "läser inte in korrekt".

Och nu har den även börjat starta upp av sig själv direkt efter att man stänger av den. Jag har slagit av att lan enheten kan starta upp datorn ur viloläge utan resultat. Väljer jag att stänga av datorn så släcks den ner men startar upp av sig själv direkt igen.

Någon som har en lösning?

Speccs.
Moderkort - Asus z170-a
CPU - i7 6700k
Minne - corsair vengeance 2666mhz ddr4
GPU - gigabyte g1 980ti
PSU - Evga supernova g2 750w

Bios är det senaste och drivrutiner är de senaste.

Tack på förhand

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk

Hade ett liknande problem att windows 10 blev ruggigt segt. Då berodde de på att windows defender segade ner datorn otroligt mycket. Stängde av det och installerade ett annat anti-virus program. Sedan dess har jag inte haft några problem.

Att den startar upp sig efter man stängt av den hade jag problem med tidigare också dock försvann de efter jag körde detta
https://community.spiceworks.com/how_to/121878-prevent-window...

Permalänk
Skrivet av Westman87:

Hade ett liknande problem att windows 10 blev ruggigt segt. Då berodde de på att windows defender segade ner datorn otroligt mycket. Stängde av det och installerade ett annat anti-virus program. Sedan dess har jag inte haft några problem.

Att den startar upp sig efter man stängt av den hade jag problem med tidigare också dock försvann de efter jag körde detta
https://community.spiceworks.com/how_to/121878-prevent-window...

Tyvärr så har inte detta hjälpt mih.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Avstängd

uppdatera och återställ bios, z170 korten ifrån asus har problem i kombination med windows 10
om det inte hjälper så prova en full ominstallation. anniversary uppdateringen har ställt till det för väldigt många har jag märkt

förlåt läste inte att du redan uppdaterat bios!

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Permalänk
Skrivet av Dusken912:

uppdatera och återställ bios, z170 korten ifrån asus har problem i kombination med windows 10
om det inte hjälper så prova en full ominstallation. anniversary uppdateringen har ställt till det för väldigt många har jag märkt

förlåt läste inte att du redan uppdaterat bios!

Har gjort det. Senaste ominstalllen idag faktist. Förstår inte!

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.